Story Protocol 54 میلیون دلار برای ترکیب Web3 و ایجاد مالکیت معنوی جمع آوری می کند

Story Protocol 54 میلیون دلار برای ترکیب Web3 و ایجاد مالکیت معنوی جمع آوری می کند

ما خوشحالیم که بازگشت GamesBeat Next را که در اکتبر امسال در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، اعلام می‌کنیم، جایی که موضوع “Playing the Edge” را بررسی خواهیم کرد. برای صحبت در اینجا درخواست دهید و در اینجا درباره فرصت های حمایت مالی بیشتر بدانید. در این مراسم نیز اعلام خواهیم کرد ۲۵ استارت آپ برتر بازی به عنوان تغییر دهنده بازی ۲۰۲۴٫ امروز درخواست دهید یا نامزد کنید!


پروتکل داستان ۵۴ میلیون دلار بودجه برای ایجاد زیرساخت برای عصر جدید خلاقیت و مالکیت معنوی جمع آوری کرده است.

این شرکت مالکیت IP و Web3 را برای حمایت از دیدگاه خود برای ایجاد دموکراسی IP و ایجاد یک مخزن IP جهانی و توسعه پذیر با هم ترکیب می کند.

A16z، شرکت بزرگ سرمایه گذاری خطرپذیر ایجاد شده توسط مارک اندرسن و بن هوروویتز، رهبری دور را به عهده داشت. Story Protocol از Web3 برای ردیابی اینکه چه کسی چه چیزی را ایجاد کرده است استفاده می کند.

این پلتفرم یک چارچوب ساده ارائه می دهد که برای مدیریت کل چرخه عمر توسعه IP طراحی شده است. ویژگی هایی مانند ردیابی منشأ، صدور مجوز بدون اصطکاک و اشتراک درآمد را معرفی می کند. ثابت شده است که این برای بازارهای Web3 مانند OpenSea.

Story Protocol همچنین به سازندگان در قالب‌های رسانه‌های مختلف، از جمله نثر، تصاویر، بازی و صدا پاسخ می‌دهد. ساخته شده برای سازندگان در همه رسانه ها – نثر، تصاویر، بازی، صدا و موارد دیگر – برنامه های کاربردی ساخته شده بر اساس Story Protocol به نویسندگان و هنرمندان این امکان را می دهد که منشأ اثر خود را ردیابی کنند، و به هر کسی اجازه می دهد در حالی که ارزش مشارکت خود را جلب کند، مشارکت کند و بازمیکس کند.

SY (Seung Yoon) Lee، یکی از بنیانگذاران Story Protocol در بیانیه ای می گوید: «در دنیایی از فراوانی کامل که توسط هوش مصنوعی مولد کاتالیز می شود، فناوری بلاک چین راه حلی عالی برای ردیابی منشأ شفاف و اسناد منصفانه ارائه می دهد. «پروتکل داستانی، عصر جدیدی از سازندگان کارآفرین را آغاز می‌کند و به دارندگان IP موجود راهی کاملاً جدید برای تعامل با مخاطبان و پیشرفت IP آنها ارائه می‌کند.»

هدف پروتکل Story ایجاد اکوسیستم متنوعی از توسعه دهندگان شخص ثالث است که خدماتی مانند تامین مالی جمعی، تشکیل سرمایه، کشف IP، ماژول های صدور مجوز، احراز هویت برای محتوای هوش مصنوعی و رشد جامعه را ارائه می دهند. معماری باز و ماژولار آن امکان یکپارچگی یکپارچه با هر برنامه ای را فراهم می کند و خطرات پلت فرم را برای سازندگان اکوسیستم از بین می برد.

سریرام کریشنان، شریک عمومی در کریپتو A16z در بیانیه ای گفت: وب ۳ این وعده را دارد که به حل برخی از طولانی ترین مشکلات در صنعت رسانه و سرگرمی کمک کند. ما معتقدیم که Story Protocol این فرصت را دارد که با تقویت خلاقیت با سرعت اینترنت، آینده IP را برای هنرمندان، طرفداران و توسعه دهندگان متحول کند.

الهام گرفتن

تیم موسس Story Protocol تجربه ساختن داستان سرایی موفق و برنامه های کاربردی مصرف کننده برای Web 2 (به طور خاص، Radish و Episode) را دارد.

تیم موسس پشت پروتکل Story، تخصص کارآفرینان سریال و اپراتورهای باتجربه از پیشینه‌های مختلف در سرگرمی، وب ۳ و هوش مصنوعی را ترکیب می‌کند. این تیم با تجربه جمعی خود، موقعیت خوبی برای پیشبرد رشد پلتفرم و ایجاد انقلابی در نحوه ایجاد و اشتراک مالکیت معنوی دارد.

Story Protocol در پاسخ به سوالی درباره الهام‌بخش آن گفت: «علیرغم موفقیت‌هایشان، Radish توسط Kakao Entertainment با قیمت بیش از ۴۴۰ میلی‌متر خریداری شد و تعداد اپیزود بیش از ۲۰۰ میلی‌متر بارگیری شد، بنیانگذاران عمیقاً احساس کردند که مدل سنتی بوت استرپینگ IP به شدت به بازاریابی متکی است و ابزاری برای تقویت آن وجود ندارد. تعامل عمیق تر با مخاطبان خود.»

و این شرکت گفت که تیم موسس به دنبال ایجاد یک راه حل منبع باز بود تا صاحبان IP را قادر سازد تا جامعه ای عمیقاً درگیر از طرفداران و خلاقان را پرورش دهند و با آنها به عنوان مشارکت کنندگان و نه مصرف کنندگان صرف رفتار کنند. بلاک چین به آن اجازه می دهد تا با ارائه منشأ و اسناد مشخص، مالکیت خود را در مقیاس اینترنت اختصاص دهد. Story Protocol از فناوری بلاک چین برای تبدیل IP ها به شبکه های قوی از طرفداران و خلاقان استفاده می کند و به سازندگان در سراسر نثر، موسیقی، بازی و موارد دیگر ابزارهای مناسب برای رشد پایدار و انعطاف پذیر می دهد.

سایر سرمایه گذاران عبارتند از Hashed، Endeavor، Samsung Next، dao5، Insignia Venture Partners، David Bonderman (رئیس TPG Capital)، Si-hyuk Bang (رئیس HYBE/BTS)، Paris Hilton’s 11:11 Media، CH Kim (مدیرعامل Krafton). /PUBG)، کیونگ این جونگ (مدیر عامل Black Label)، بنیانگذار Wattpad، آلن و Eva Lau’s Two Small Fish Ventures، Alliance DAO، Foresight Ventures، Mirana Ventures، Balaji Srinivasan، Nicolas Berggruen، Charlie Songhurst، David Lee (SLVC) سانگون کیم (مدیر عامل سابق ناور)، چانگ کیم (بنیانگذار تاپاس) و رهام قره‌گوزلو (موسس و مدیر عامل شرکت Dapper Labs) و دیگران.

توصیه دیوید گویر

علاوه بر تامین بودجه، Story Protocol گفت که فیلمساز دیوید اس. گویر را به عنوان مشاور استخدام کرده است. گویر، به خاطر کارش در سه گانه های مهم سینمایی مانند تیغه و شب تاریکو همچنین سریال های تلویزیونی مانند پایهتجربه گسترده ای در داستان سرایی در رسانه های مختلف از جمله بازی و واقعیت مجازی به ارمغان می آورد.

گویر در بیانیه‌ای گفت: «من آینده‌ای را تصور می‌کنم که سازندگان کنترل بیشتری بر IP‌های خود داشته باشند، نفوذ خود را در مقیاس جهانی گسترش دهند و ارتباطات مستقیم با جامعه خود ایجاد کنند.» «پروتکل داستانی نشان‌دهنده عصر جدیدی برای صنعت سرگرمی و شروع یک مدل مالکیت جدید برای سازندگان و طرفداران است».

در پاسخ به سوالی درباره نقش گویر، این شرکت گفت: “ما معتقدیم که سازندگان باید در IP هایی که به ساخت آنها کمک کرده اند، سهمی داشته باشند و در موفقیت یک فرنچایز در معرض دید مثبت قرار بگیرند.” با پروتکل ما، سازندگان می‌توانند جاه‌طلبی‌های خود را بدون نیاز به استودیوهای واسطه یا پلت‌فرم‌های توزیع، با بوت استرپ کردن جامعه‌ای از طرفدارانی که برای مشارکت‌شان در IP پاداش می‌گیرند، آغاز کنند، در حالی که سازندگان مالکیت و توانایی خود را برای دیدن از طریق دیدگاه خلاق خود حفظ می‌کنند. حمایت فیلمساز دیوید گویر به عنوان مشاور به ما اطمینان می دهد که می توانیم صنعت سرگرمی را به نحو مثبتی تغییر دهیم تا به نفع نویسندگان، بازیگران و سازندگان در هر سطحی باشد.”

برجسته شدن

Story Protocol می خواهد خلاقیت را ردیابی کند.

این شرکت بیش از ۲۰ کارمند دارد. Story Protocol برای روشن کردن اینکه چگونه شرکت امیدوار است متمایز شود، گفت: “یک مدل ذهنی خوب برای درک آنچه در حال ساخت هستیم، Git برای IP با مالکیت و انگیزه است. اینترنت یک ماشین ایجاد مشترک و ترکیب مجدد است، و این روند است. با هوش مصنوعی مولد سوپرشارژ خواهد شد، اما هیچ زیرساخت IP (اعم از قانونی و فنی) برای پشتیبانی از چنین ایجاد مشترک و میکس و پاداش دادن به همه مشارکت کنندگان در این فرآیند ایجاد شبکه وجود ندارد.

Story Protocol همچنین گفت که به عنوان یک لایه پایه برای برنامه های IP طراحی شده است، بنابراین هدف اصلی آن جذب توسعه دهندگان برای ساخت سرویس ها و ابزارهای شگفت انگیزی است که می تواند سازندگان و هنرمندان را توانمند کند. هدف این پروژه جذب یک اکوسیستم غنی از توسعه دهندگان شخص ثالث است که خدماتی را شامل تامین مالی جمعی، تشکیل سرمایه، کشف IP، ماژول های صدور مجوز، احراز هویت برای محتوای هوش مصنوعی و رشد جامعه ارائه می کنند.

Story Protocol گفت که ماهیت باز و غیرمتمرکز پروتکل به شرکت مزیت بزرگی می دهد زیرا خطر پلت فرم را برای سازندگان اکوسیستم حذف می کند. هیچ کس نمی خواهد هزاران تلاش و منابع را با خطر قطع شدن از همان پلتفرمی که به رشد خود کمک کرده است، خرج کند. با این اوصاف، سازندگان، هنرمندان و صاحبان IP ذینفعان نهایی این اکوسیستم هستند.

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/games/story-protocol-raises-54m-to-blend-web3-and-intellectual-property-creation/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *