نقد «Totally Killer»: Fun Slasher اساساً یک فیلم اصلی با رتبه R از کانال دیزنی است.

مخلوط کردن بازگشت به آیندهسفر در زمان والدین محور با جیغ بزن‘s خودآگاه حساسیت اسلشر، و شما دریافت کنید کاملا قاتل.

فیلم جدید تلویزیون بلومهاوس و کارگردان ناناچکا خان (همیشه شاید من باش) از هر دو فرنچایز نمادین در داستان یک قاتل سریالی در زمان سفر به شدت وام گرفته است، اگرچه این نکات داستانی آشنا را در درخشش فیلم های نوجوان امروزی می پوشاند تا خود را متمایز کند. نتیجه یک کمدی ترسناک سرگرم کننده و کف آلود است که برخورد فرهنگی بین نوجوانان دهه ۸۰ و نوجوانان امروزی (با خون فراوان) را بررسی می کند.

چه کاملا قاتل در باره؟

نقد «Totally Killer»: Fun Slasher اساساً یک فیلم اصلی با رتبه R از کانال دیزنی است.
کیرنان شیپکا و اولیویا هولت در «قاتل کاملاً»
اعتبار: با حسن نیت از Prime

کاملا قاتل با ولگردی و ولگردی کشتار آغاز می شود، با حسن نیت ارائه می دهد بدنام Sweet 16 Killer. در حوالی هالووین سال ۱۹۸۷، این قاتل نقابدار سه دختر ۱۶ ساله را در شهر کوچک ورنون سلاخی کرد. قاتل دیگر هرگز حمله نکرد و هرگز دستگیر نشدند. با این حال، ۳۵ سال بعد، میراث هولناک آنها همچنان زنده است. پادکست جنایی واقعی و تور قتل ورنون خاطره قتل ها را زنده نگه می دارد، در حالی که هر سال در حوالی هالووین، دوستان قربانیان عزادار از دست دادن آنها هستند.

یکی از این دوستان پام (جولی بوون) است که دختر ۱۷ ساله‌اش جیمی (کیرنان شیپکا) چشمانش را به هشدارهای مادرش در زمان هالووین می‌چرخاند. او با تمسخر گفت: «دیگر سال ۱۹۸۷ نیست. به هر حال، والدینش می توانند تلفن او را ردیابی کنند، و او با همه چیز از اسپری فلفل گرفته تا سوت تجاوز جنسی مسلح است. چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟

معلوم است، بسیار کمی. Sweet 16 Killer دوباره ظاهر می شود تا چهارمین قربانی را بگیرد – و جیمی نفر بعدی در لیست آنها است. جیمی در حالی که از اسلشر ساکن ورنون فرار می کند، در سال ۱۹۸۷ به لطف بهترین دوستش آملیا (کلسی ماوما) ماشین سفر در زمان به طور تصادفی از کار می افتد. (این پروژه نمایشگاه علمی آملیا است – آتشفشان های جوش شیرین در مقابل او می لرزند!) جیمی که تنها چند روز از قتل های اصلی قاتل شیرین ۱۶ فاصله دارد، به تلاشی می پردازد تا از وقوع آن ها در وهله اول جلوگیری کند و با مادر نوجوانش همکاری کند. (اولیویا هولت) همانطور که می رود.

کاملا قاتل همه چیز را از تفاوت‌های نسلی گرفته تا سفر در زمان مسخره می‌کند.

آنا دیاز، اولیویا هولت، لیانا لیبراتو، استفی چین-سالوو و کیرنان شیپکا در «قاتل کاملاً»
اعتبار: James Dittiger / Prime Video

با شروع ماجراهای جیمی در سال ۱۹۸۷، کاملا قاتل بیشتر به کمدی متکی است تا ترسناک – به خصوص وقتی صحبت از شوک فرهنگی جیمی می شود. مطمئناً، او باید سه قتل را متوقف کند، اما او همچنین فرصت دارد تا جنبه‌های مشکل‌ساز فرهنگ دهه ۸۰ را نقد کند. همه چیز، از طلسم های نژادپرستانه مدرسه گرفته تا پیراهن های مشکوک، اظهار نظر وحشتناکی را برمی انگیزد، و اگرچه بیت “Gen X در مقابل Gen Z” ممکن است در معرض خطر کهنه شدن باشد، واکنش های Shipka برای فروش هر بار کافی است. فریاد خشمگین او “لمس ناخواسته!” همانطور که او از یک مهمانی پرتاب شده است اوج فیلم نوجوان است.

ارجاعات فیلم های نوجوانان بیداد می کند کاملا قاتلبا این فیلم که از پلاستیک ها و هدرز گرفته شده است تا دسته خود را از دختران پست ایجاد کند: مولی ها، با نام مستعار قربانیان قتل آینده. پم رهبر گروه آنهاست، کابوسی با بالشتک که صراحتاً به جیمی می‌گوید “لعنت کن و بمیر” وقتی اولین بار ملاقات کردند. با این حال، هشدارهای مداوم جیمی در مورد قاتل Sweet 16، او را به پم نزدیک‌تر می‌کند و منجر به صحنه‌های واقعاً تلخی می‌شود که در آن جیمی نگاهی درونی به دوران نوجوانی مادرش می‌کند.

با این حال، همه به اندازه پم از هشدارهای جیمی استقبال نمی کنند – به خصوص پلیس ها. (این کمکی نمی کند که جیمی مستقیماً به آنها بگوید که مسافر زمان است.) بدون سیستم پشتیبانی بیشتر از پام و مادر نوجوان آملیا، لورن (تروی لی-آن جانسون)، جیمی باید به برخی از راه حل های خلاقانه متوسل شود، از جمله پیچ و تاب به خصوص سرگرم کننده استفاده از پادکست Sweet 16 Killer برای یادآوری جزئیات مربوط به قتل ها.

اگر هر یک از تدارکات سفر در زمان برای شما منطقی نیست، کاملا قاتل موافق است. یکی از افسران پلیس ورنون (رندال پارک) می گوید: «من از فیلم های سفر در زمان متنفرم. “آنها هرگز هیچ معنایی ندارند.” خود خواری متا به مثابه یک پلیس غیرقابل تحمل خوانده می شود، به خصوص که هرج و مرج زمان-ویمی فیلم تا حدودی در پرده سوم آشکار می شود. ولی کاملا قاتل در مضحک بودن سفر در زمان به اندازه کافی شوخ طبعی پیدا می کند – از جمله داستان فرعی که در آن جیمی مجبور است والدین نوجوان “بیش از حد شاخ” خود را از وصل شدن به همدیگر باز دارد – تا آن را جبران کند.

کاملا قاتل یک اسلشر استارت عالی ایجاد می کند.

اولیویا هولت در «قاتل کامل»
اعتبار: با حسن نیت از Prime

در حالی که کاملا قاتل یک فیلم ترسناک است، عناصر ترسناک و معمای اسلشیر آن در مقایسه با سایر فیلم‌های این ژانر تا حدودی ضعیف هستند. اگر شما یک متعصب سرسخت ترسناک هستید، ممکن است از ضربات آشنا یا فقدان کشتارهای وحشیانه یا فوق خلاقانه ناامید شوید، حتی اگر عناصر سفر در زمان یک چرخش تا حدودی تازه به شما اضافه کنند.

با این حال، اگر شما یک تازه کار ترسناک هستید که به دنبال ورود به فیلم های اسلشر هستید، کاملا قاتل یک معرفی کامل است همه چیز را به اندازه کافی سبک نگه می دارد تا شما را در ترس راحت کند و در عین حال سهم عادلانه خود را از ترس ایجاد کند. ادای احترام به slashers کلاسیک نیز فراوان است: ماسک Sweet 16 Killer یادآور هالووینظاهر نمادین مایکل مایرز، در حالی که یک قتل در اوایل می تواند درست در خانه باشد جیغ بزن افتتاح. خان از چندین تکنیک آزموده شده و واقعی استفاده می‌کند تا ما را در قلمرو اسلشر مستقر کند، از جمله نماهای POV که وقتی شخصیت‌ها فکر می‌کنند تنها هستند، به دنبال آنها می‌روند.

بااینکه کاملا قاتل از اسلش‌های کلاسیک الهام می‌گیرد، ترکیب کمدی دبیرستانی و سفر در زمان مسخره‌آمیز آن باعث می‌شود تا حدودی احساس کنیم که اگر به آن دست پیدا کنیم چه اتفاقی می‌افتد – و منظورم از این به عنوان یک تعریف است! — یک فیلم اصلی با رتبه R از کانال دیزنی. کاملا قاتل بیشتر از آنچه فکر می کنید با DCOM مشترک است: مفاهیم احمقانه، سلسله مراتب دبیرستانی، جلوه های ویژه زیبا، و بهترین دوست نابغه ای که می تواند به طور معمولی فناوری تغییر بازی را تولید کند. هولت حتی خود یک کهنه سرباز DCOM است!

اما بیشتر از این، کاملا قاتل لذت خالص تماشای یک DCOM را به تصویر می کشد، البته برای مخاطبان مسن تر. این همان فیلمی است که می‌خواهید دوستانتان را جمع کنید تا همه را در یک اتاق نشیمن، تنقلات در دست، آماده برای فریاد زدن، خنده و گریه کردن در دبیرستان ببینید. ممکن است کامل نباشد، اما وقتی صحبت از سرگرمی محض می شود، کاملا قاتل در واقع، کاملاً می کشد.

کاملا قاتل از اولین نمایش جهانی آن در جشنواره شگفت انگیز ۲۰۲۳ بازبینی شد. آی تی پرایم ویدیو در ۶ اکتبر.


منبع: https://mashable.com/article/totally-killer-review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *