چرخش ماه‌نورد هندی روی ماه را تماشا کنید

فیلم جدید ماموریت Chandrayaan-3 مریخ نورد هندی را در حال انجام سریع ۳۶۰ در قطب جنوبی ماه نشان می دهد.

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) بر فراز فرود موفقیت‌آمیز ماموریت ماهری چاندرایان-۳ خود سوار می‌شود و تعداد بیشتری از آن را با جهان به اشتراک می‌گذارد. ارسال یک ویدیوی جدید تصویربردار فرودگر که مریخ نورد را هنگام چرخش روی آن مشاهده می کند دیگر سوپر آبی نیست سطح ماه.

آژانس فضایی هند در حال تلاش برای تحقیق در مورد تاریخ ماه در قطب جنوب است کاوشگر Chandrayaan-3 هفته گذشته با موفقیت فرود آمد.

در این پست در ویدئویی که در ۲۹ اوت گرفته شده است، مریخ نورد به عنوان یک کودک توصیف شده است که “بازیگوشانه در حیاط چانداماما می چرخد”. چانداماما در زبان هندی و دیگر زبان‌های منطقه‌ای، اصطلاحی برای علاقه به ماه است و در قافیه‌های مهد کودک نیز استفاده می‌شود. (مامانم عادت داشت این را بخوان برای من به عنوان یک لالایی.)

دستورات چرخش به مریخ نورد پس از آن می آیند که ISRO نیاز به اصلاح مسیر برای حرکات مریخ نورد برای جلوگیری از یک دهانه داشت. به دنبال خروج آن از فرودگر، از سطح شیب دار پایین بیایید و به سطح ماه بروید. و دیروز، مریخ نورد، پراگیان، از دوربین ناوبری آن استفاده کرد برای گرفتن عکس از دوست فرودگر ماه خود به نام ویکرام.


منبع: https://www.theverge.com/2023/8/31/23854071/india-lunar-moon-mission-chandrayaan-3-rover-video

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *