کالیفرنیا اولین لایحه ای را تصویب کرد که در آن افشای آلودگی، از جمله انتشارات زنجیره تامین الزامی است.

این می‌تواند اولین قانونی در ایالات متحده باشد که شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را به طور عمومی گزارش کنند، و ممکن است افشای اجباری بیشتری در راه باشد.

قانونگذاران کالیفرنیا گذشت لایحه‌ای دوشنبه شب که شرکت‌های بزرگی را که در این ایالت تجارت می‌کنند مجبور می‌کند تا میزان آلودگی دی‌اکسید کربن را که باعث گرمایش سیاره‌ها می‌شوند، افشا کنند. این اولین حکم از نوع خود در کشور خواهد بود اگر به قانون تبدیل شود و در حالی که کمیسیون SEC به یک دستور فدرال مشابه ادامه می دهد، اجرا شود.

صورت حساب SB 253، هیئت منابع هوایی کالیفرنیا را ملزم می کند تا سال ۲۰۲۵ قوانینی را برای شرکت هایی با درآمد سالانه بیش از ۱ میلیارد دلار تدوین کند. تا سال ۲۰۲۶، شرکت‌ها باید انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از عملیات و مصرف برق را به طور عمومی گزارش کنند. مهمتر از همه، آنها همچنین ملزم به افشای میزان آلودگی ناشی از زنجیره تامین و مشتریانشان تا سال ۲۰۲۷ هستند.

اسکات وینر (D) سناتور کالیفرنیا و نویسنده لایحه گفت: “پیروزی بزرگ آب و هوا در کالیفرنیا: علیرغم یک کمپین گسترده اطلاعات غلط توسط مخالفان … SB 253 کالیفرنیا را به یک رهبر جهانی در شفافیت کربن شرکت ها تبدیل خواهد کرد.” پست در X، قبلا توییتر.

مهمتر از همه، آنها همچنین ملزم به افشای میزان آلودگی ناشی از زنجیره تامین و مشتریان خود هستند.

این الزام که شرکت‌ها انتشار گازهای گلخانه‌ای از زنجیره‌های تامین خود و استفاده مصرف‌کننده از محصولات و خدمات خود را افشا کنند، که در صنعت انتشارات “حوزه ۳” نامیده می‌شود، بیشترین واکنش را از سوی صنعت دریافت کرده است. آنها را به طراحی محصولاتی سوق می دهد که آلودگی کمتری دارند و تامین کنندگان را تشویق می کنند که انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند. انتشارات محدوده ۳ معمولاً بزرگترین بخش از ردپای کربن یک شرکت را تشکیل می دهند، به همین دلیل است که طرفداران محیط زیست جنگید آنها را در قوانین جدید گنجانده است.

SEC پیشنهاد شده قوانین فدرال در سال ۲۰۲۲ که افشای اطلاعات مشابه توسط شرکت های سهامی عام را الزامی می کند. انتظار می رفت این قوانین در اوایل سال جاری نهایی شود اما شکست خورده است تاخیرها همراه با مخالفت سرسخت شرکت‌هایی که به‌ویژه تمایلی به اشتراک‌گذاری انتشارات Scope 3 خود نداشته‌اند.

بلک راک در ژوئن ۲۰۲۲ گفت: “ما معتقد نیستیم که هدف از الزامات افشای محدوده ۳ باید سوق دادن شرکت های سهامی عام به سمت اجرای اهداف کاهش انتشار خارج از کنترل آنها باشد.” بیانیه.

از سوی دیگر، اپل به تازگی لایحه کالیفرنیا را تایید کرد هفته گذشته. مایکل فولکز، مدیر امور ایالتی و دولت محلی اپل در نامه ای نوشت: «در حالی که اندازه گیری این انتشارات می تواند چالش برانگیز باشد، اما برای درک طیف گسترده ای از تأثیرات آب و هوایی یک شرکت ضروری است. حرف هفته گذشته به وین رفت.

پس از عبور از مجلس ایالتی و سنا، این لایحه به سمت میز فرماندار گاوین نیوسام می رود تا به قانون تبدیل شود. هنوز خیلی زود است که بدانیم کالیفرنیا چگونه ممکن است این قانون را اجرا کند، که بستگی به مقررات صنایع دستی هیئت منابع هوایی دارد. هدف کالیفرنیا رسیدن به صفر خالص انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر ایالت تا سال ۲۰۴۵ است.


منبع: https://www.theverge.com/2023/9/12/23869723/california-climate-pollution-disclosures-bill-big-businesses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *