یک مطالعه جدید نشان می دهد که اکثر شرکت های بزرگ اعتراف می کنند که ممکن است اطلاعات شخصی شما را بفروشند

عکس تعداد زیادی ماشین در بزرگراه

مالکان خودرو کنترل کمی بر وسیله نقلیه خود که اطلاعات شخصی را جمع آوری می کند، دارند.

AP Photo/Michael Dwyer



  • یک مطالعه جدید نشان داد بسیاری از شرکت‌های خودروسازی می‌توانند داده‌های شخصی شما را جمع‌آوری کرده و بفروشند و نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌کنند.
  • خودروسازانی مانند نیسان می توانند نژاد، گرایش جنسی، سلامت و وضعیت مهاجرت شما را بدانند.
  • اکثر شرکت های مورد بررسی به کاربران امکان حذف اطلاعات خود را نمی دهند.
تبلیغات

تبلیغات

بوستون (AP) – خودروها در حریم خصوصی داده ها “F” می گیرند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اکثر تولیدکنندگان بزرگ اعتراف می‌کنند که ممکن است اطلاعات شخصی شما را بفروشند و نیمی از آنها نیز گفته‌اند که آن‌ها را بدون حکم دادگاه با دولت یا مجریان قانون به اشتراک می‌گذارند.

گسترش حسگرها در خودروها – از تله ماتیک گرفته تا کنسول‌های کنترلی کاملاً دیجیتالی – آنها را به مرکز جمع‌آوری داده‌ها تبدیل کرده است.

به گفته محققان بنیاد غیرانتفاعی موزیلا، رانندگان کنترل کمی بر روی داده های شخصی که وسایل نقلیه آنها جمع آوری می کند، ندارند. آخرین نظرسنجی “حریم خصوصی شامل نمی شود”. استانداردهای امنیتی نیز مبهم هستند، که با توجه به سابقه خودروسازان در زمینه حساسیت به هک، نگرانی بزرگی است.

جن کالتریدر، سرپرست تحقیقات این مطالعه، گفت: «به نظر می‌رسد خودروها واقعاً زیر رادار حریم خصوصی پرواز کرده‌اند و من واقعاً امیدوارم که بتوانیم به رفع آن کمک کنیم، زیرا آنها واقعاً وحشتناک هستند». خودروها دارای میکروفون هستند و مردم انواع مکالمات حساس را در خود دارند. خودروها دارای دوربین هایی هستند که رو به داخل و خارج هستند.

تبلیغات

تبلیغات

کالتریدر گفت، خریداران خودرو «فقط گزینه‌های زیادی ندارند، مگر اینکه یک مدل دست دوم و پیش دیجیتالی را انتخاب کنند».

خودروها بدترین امتیاز را برای حفظ حریم خصوصی در بین بیش از ده‌ها دسته محصول از جمله ردیاب های تناسب اندام، باروری-سلامتی برنامه ها بلندگوهای هوشمند و سایر لوازم خانگی متصل – که موزیلا از سال ۲۰۱۷ مطالعه کرده است.

هیچ یک از ۲۵ برند خودرویی که اعلامیه‌های حریم خصوصی آنها مورد بازبینی قرار گرفت – به دلیل محبوبیت آنها در اروپا و آمریکای شمالی انتخاب شد – حداقل استانداردهای حریم خصوصی موزیلا را که فناوری‌های منبع باز و با منافع عمومی را ترویج می‌کند و مرورگر فایرفاکس را حفظ می‌کند، رعایت نکرد. در مقابل، ۳۷ درصد از اپلیکیشن های سلامت روان غیرانتفاعی بررسی شده در سال جاری انجام داد.

اعلامیه های آنها نشان می دهد که ۱۹ خودروساز می گویند که می توانند اطلاعات شخصی شما را بفروشند. نیمی از آنها اطلاعات شما را در پاسخ به یک “درخواست” با دولت یا مجری قانون به اشتراک می گذارند – برخلاف نیاز به حکم دادگاه. تنها دو مورد – رنو و داچیا که در آمریکای شمالی به فروش نمی رسند – به رانندگان این امکان را می دهند که داده های خود را حذف کنند.

تبلیغات

تبلیغات

آلبرت فاکس کان، محقق فناوری و حقوق بشر در مرکز کار برای سیاست حقوق بشر هاروارد، می گوید: «به طور فزاینده ای، بیشتر خودروها روی چرخ ها شنود می شوند. وسایل الکترونیکی که رانندگان برای نصب آنها پول بیشتری می پردازند، اطلاعات بیشتری را در مورد آنها و مسافرانشان جمع آوری می کند.

او افزود: «در مورد تبدیل حریم خصوصی خودرو به یک فضای نظارت شرکتی چیزی منحصر به فرد تهاجمی وجود دارد.

یک گروه تجاری به نمایندگی از سازندگان اکثر خودروها و کامیون های سبک فروخته شده در ایالات متحده، اتحاد برای نوآوری خودرو، با این توصیف مخالفت کرد. در یک نامه ای که سه شنبه ارسال شد به رهبری مجلس و سنای ایالات متحده، گفت که “هدف آن حفاظت از حریم خصوصی مصرف کنندگان است.”

این سازمان خواستار یک قانون فدرال برای حفظ حریم خصوصی شد و گفت: “تصاویر قوانین حریم خصوصی ایالتی باعث ایجاد سردرگمی در بین مصرف کنندگان در مورد حقوق حریم خصوصی آنها می شود و رعایت غیر ضروری را دشوار می کند.” فقدان چنین قانونی به دستگاه‌های متصل و گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا داده‌ها را برای هدف‌یابی تبلیغات و سایر بازاریابی‌ها جمع‌آوری کنند – در حالی که احتمال سرقت اطلاعات گسترده از طریق نقض امنیت سایبری را نیز افزایش می‌دهد.

تبلیغات

تبلیغات

آسوشیتدپرس از اتحاد خواسته است در برابر تلاش ها مقاومت کرد به مالکان خودرو و تعمیرگاه‌های مستقل دسترسی به داده‌های داخل هواپیما را فراهم می‌کند، در صورتی که به خریداران خودرو اجازه می‌دهد به طور خودکار از جمع‌آوری داده‌ها انصراف دهند – و به آنها این امکان را می‌دهد که داده‌های جمع‌آوری‌شده را حذف کنند. سخنگوی برایان وایس گفت که به دلایل ایمنی این گروه “نگرانی” در مورد اجازه دادن به مشتریان برای انصراف کامل دارد – اما کنترل بیشتر آنها را بر نحوه استفاده از داده ها در بازاریابی و توسط اشخاص ثالث تایید می کند.

در سال ۲۰۲۰ نظرسنجی Pew Research 52 درصد از آمریکایی‌ها گفتند که از استفاده از یک محصول یا خدمات استفاده نمی‌کنند، زیرا نگران میزان اطلاعات شخصی هستند که در مورد آنها جمع‌آوری می‌کند.

در زمینه امنیت، حداقل استانداردهای موزیلا شامل رمزگذاری تمام اطلاعات شخصی روی یک ماشین است. محققان گفتند که اکثر برندهای خودرو به سؤالات ایمیل شده خود در مورد این موضوع و آنهایی که پاسخ های جزئی و رضایت بخش ارائه کردند نادیده گرفتند.

نیسان مستقر در ژاپن محققان را شگفت زده کرد سطح صداقت و تفکیک جزئیات جمع آوری داده ها، اطلاعیه حریم خصوصی آن ارائه می کند، تضاد کامل با شرکت های بزرگ فناوری مانند فیس بوک یا گوگل. “اطلاعات شخصی حساس” جمع آوری شده شامل شماره گواهینامه رانندگی، وضعیت مهاجرت، نژاد، گرایش جنسی و تشخیص سلامتی است.

تبلیغات

تبلیغات

علاوه بر این، نیسان می‌گوید که می‌تواند «استنتاج‌های» گرفته‌شده از داده‌ها را برای ایجاد پروفایل‌هایی «منعکس‌کننده ترجیحات، ویژگی‌ها، گرایش‌های روان‌شناختی، استعدادها، رفتار، نگرش‌ها، هوش، توانایی‌ها و استعدادهای مصرف‌کننده» به اشتراک بگذارد.

محققان دریافتند که در میان شش شرکت خودروسازی بود که گفتند می‌توانند «اطلاعات ژنتیکی» یا «ویژگی‌های ژنتیکی» را جمع‌آوری کنند.

نیسان همچنین گفت که اطلاعات مربوط به “فعالیت جنسی” را جمع آوری کرده است. توضیح نداد که چطور

تمام برقی تسلا برند در شاخص “خزنده بودن” موزیلا امتیاز بالایی کسب کرد. اگر مالکی از جمع‌آوری داده‌ها انصراف دهد، اعلامیه حریم خصوصی تسلا می‌گوید که شرکت ممکن است نتواند «در زمان واقعی» رانندگان را از مشکلاتی که می‌تواند منجر به «کاهش عملکرد، آسیب جدی یا عدم عملکرد» شود، مطلع کند.

تبلیغات

تبلیغات

نه نیسان و نه تسلا بلافاصله به سوالات مربوط به عملکرد خود پاسخ ندادند.

Caltrider موزیلا قوانینی مانند مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور و قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا را برای وادار کردن خودروسازان به ارائه اطلاعات جمع آوری داده های موجود اعتبار بخشیده است.

او گفت، این یک شروع است، با افزایش آگاهی در میان مصرف کنندگان، درست همانطور که در دهه ۲۰۱۰ رخ داد، زمانی که واکنش شدید مصرف کنندگان، سازندگان تلویزیون را بر آن داشت تا جایگزین های بیشتری برای نمایشگرهای متصل با نظارت سنگین ارائه دهند.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

مقاله اصلی را بخوانید آسوشیتدپرس. حق چاپ ۲۰۲۳٫ Associated Press را دنبال کنید توییتر.

در ادامه بخوانید

حریم خصوصی
تبلیغات

نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/most-car-companies-can-collect-sell-personal-data-policy-study-2023-9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *