آرم، طراح تراشه‌های بریتانیا، پیش از عرضه اولیه عمومی سهام امروز، ۵۰ میلیارد دلار ارزش داشت

و به این ترتیب، پس از ماه ها انتظار و گمانه زنی، روز عرضه اولیه عمومی Arm’s فرا می رسد. شرکت طراحی تراشه متعلق به SoftBank امروز پنجشنبه معاملات خود را در نیویورک با قیمت هر سهم ۵۱ دلار (۴۷٫۵۱ یورو) آغاز خواهد کرد. این به Arm ارزشی معادل ۵۲٫۳ میلیارد دلار (۴۸٫۷ میلیارد یورو) می دهد.

سافت بانک ژاپنی قصد دارد بیش از ۹۰ درصد از این شرکت را حفظ کند. با این حال، این دور به شدت بیش از حد ممکن است حدود ۴٫۹ میلیارد دلار برای صاحبان Arm جمع آوری کند. مشتریان بزرگ فناوری طرح‌های آرم علاقه زیادی به خرید سهام نشان داده‌اند و بانک‌هایی که پذیره‌نویسی این فهرست بودند، سفارشات خود را در روز سه‌شنبه، یک روز زودتر از برنامه‌ریزی اولیه، بستند.

با وجود مرکزیت در صنعت نیمه هادی جهانی، Arm هرگز یک واحد تولید نکرده است کامپیوتر خود تراشه چیزی که در عوض می سازد، نقشه های تراشه ها است. سپس مالکیت معنوی و مجموعه دستورالعمل ها را به شرکت های دیگر، از جمله اپل، انویدیا، کوالکام، گوگل، سامسونگ، علی بابا یا ByteDance. در واقع، از زمانی که شرکت بود تاسیس شد در سال ۱۹۹۰ در کمبریج بریتانیا، Arm تخمین می‌زند که بیش از ۲۵۰ میلیارد تراشه با استفاده از فناوری آن در سراسر جهان فروخته شده است.

همانطور که ممکن است تصور شود، علیرغم اینکه اغلب از آن به عنوان سوئیس نیمه هادی ها یاد می شود، این آرم را درست در میانه تاریخ قرار می دهد. افزایش پیچیدگی از چشم انداز و زنجیره ارزش “جنگ تراشه”. ممکن است جاده های پر دست انداز با افزایش فشار سیاسی و پتانسیل، رقیب متن باز در RISC-V.

لحظه آبخیز برای فهرست های فناوری

مدیرعامل این شرکت، رنه هاس، اولین آمریکایی است که Arm را اداره می کند. انتظار می رود او روز پنجشنبه زنگ افتتاح نزدک را به صدا درآورد. این شرکت تمام درخواست‌های مربوط به اظهار نظر را تا روز بزرگ رد کرده است. در همین حال، نحوه عملکرد Arm نیز تنظیم شده است بازار را تحت تاثیر قرار دهد برای لیست های عمومی برای شرکت های فناوری در آینده، با تعدادی از استارت آپ های دره سیلیکون که مراحل را از نزدیک دنبال می کنند.

در عین حال، در خاک اصلی آرم، سرمایه‌گذاران با شرکت‌های فناوری که طی سال‌های اخیر فهرست شدن در بورس لندن را انتخاب کرده‌اند، مهربانی نکرده‌اند. این یکی از دلایلی است که تاج جواهر در اکوسیستم فناوری بریتانیا – با وجود ماه‌ها لابی‌گری از سوی دولت بریتانیا، تصمیم به تمرکز بر یک فهرست انحصاری در نیویورک گرفت.

منابع آگاه به این موضوع گفتند بلومبرگ در ماه مارس سال جاری، در حالی که این شرکت احتمال ثبت دومین فهرست در لندن را رد نکرده بود، اما “بعید” بود. با این حال، سافت بانک مستقر در توکیو به وعده خود در هنگام خرید این تجارت در یک معامله ۳۲ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۶ عمل می کند و دفتر مرکزی در کمبریج را ترک می کند.


منبع: https://thenextweb.com/news/uk-chip-designer-arm-valued-50bn-dollars-ipo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *