پیشنهادات درآمد سه ماهه اول ۲۰۲۴ اپل

اپل امروز فراخوان درآمد خود را برای سه ماهه اول مالی سال ۲۰۲۴ (سه ماهه چهارم تقویمی ۲۰۲۳) با مدیر عامل اپل برگزار کرد. تیم کوک و Luca Maestri مدیر مالی اپل جزئیات عملکرد اپل، فروش محصولات اخیر، رشد خدمات و موارد دیگر را به اشتراک می گذارد.

پیشنهادات درآمد سه ماهه اول ۲۰۲۴ اپل
ما جالب ترین نکات را از فراخوان درآمد برجسته کرده ایم.

تغییرات اکوسیستم برنامه اتحادیه اروپا

از Maestri و Cook در مورد نتایج اقتصادی احتمالی ناشی از تغییراتی که در آنها ایجاد می شود سؤال شد اپ استور در اتحادیه اروپا Maestri گفت که اتحادیه اروپا تنها هفت درصد از درآمد جهانی App Store اپل را تشکیل می دهد، در حالی که کوک گفت که تعیین تأثیر آن در حال حاضر غیرممکن است زیرا اپل پیش بینی اینکه مشتریان و توسعه دهندگان چه چیزی را انتخاب می کنند دشوار است.

کوک گفت: «ما واقعاً روی حریم خصوصی، امنیت و قابلیت استفاده تمرکز کرده‌ایم. و ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم که در گذشته از نظر چیزهایی که مردم در مورد اکوسیستم ما دوست دارند به آن نزدیک شویم، اما ما در ارائه حداکثر مقداری که می‌توانیم عرضه کنیم کوتاهی می‌کنیم زیرا باید از آن پیروی کنیم. مقررات.”

ویژن پرو

لوکا ماستری، مدیر مالی اپل، گفت که چندین شرکت بزرگ در حال برنامه‌ریزی برنامه‌های Vision Pro برای مشتریان و کارمندان هستند، از جمله Walmart، Nike، Vanguard، Stryker، Bloomberg و SAP. Maestri می گوید: «از بهره وری روزمره گرفته تا طراحی محصول مشترک و آموزش همه جانبه، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا چیزهای شگفت انگیزی را که مشتریان سازمانی ما در ماه ها و سال های آینده ایجاد خواهند کرد، ببینیم.

کوک گفت که اپل با Vision Pro “به‌طور باورنکردنی در مورد فرصت‌های سازمانی هیجان‌زده است”. به عنوان مثال، Walmart یک برنامه تجاری “بسیار جالب” دارد. شرکت‌هایی هستند که برنامه‌های همکاری و طراحی می‌سازند، برنامه‌های کاربردی خدمات میدانی، برنامه‌هایی برای کار مرکز کنترل/مرکز فرماندهی و غیره وجود دارند. کوک گفت: «واقعاً در سراسر نقشه.

کوک گفت: «ما نمی‌توانیم بیشتر از این هیجان‌زده باشیم که اوضاع در حال حاضر کجاست. “این چندین سال تلاش از سوی افراد زیادی در سراسر اپل بوده است و واقعاً تلاش کل شرکت برای رساندن آن به این نقطه مورد نیاز است.”

هوش مصنوعی

تیم کوک گفت اپل در حال صرف زمان و تلاش “فوق العاده” برای هوش مصنوعی است و جزئیات کار هوش مصنوعی آن اواخر امسال به اشتراک گذاشته خواهد شد.

از نظر هوش مصنوعی مولد که حدس می‌زنم تمرکز شما باشد، همانطور که قبلاً به آن اشاره کردم، کارهای زیادی در داخل داریم. MO ما، اگر بخواهید، همیشه این بوده است که کار را انجام دهیم و سپس در مورد کار صحبت کنیم و جلوی خودمان بیرون نرویم. و بنابراین ما قصد داریم آن را به این نیز حفظ کنیم. اما ما چیزهایی داریم که فوق العاده در مورد آنها هیجان زده هستیم و در اواخر امسال درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

خدمات

بخش خدمات اپل رکورد درآمد تمام دوران را با ۲۳٫۱ میلیارد دلار ثبت کرد که در مقایسه با ۲۰٫۷ میلیارد دلار در سه ماهه سال گذشته افزایش یافت. اشتراک های پولی نسبت به سال گذشته دو رقمی شد.

اپل رکوردهای درآمدی تمام دوران را در خدمات ابری تبلیغاتی، خدمات پرداخت و ویدئو، به همراه رکوردهای سه ماهه دسامبر در اپ استور و پشتیبانی اپل.

پوشیدنی ها

بخش پوشیدنی، خانه و لوازم جانبی شاهد کاهش درآمد بوده و به ۱۲ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۱۳٫۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

فروش مک و آیپد

فروش مک تقریباً ثابت و ۷٫۸ میلیارد دلار بود (در مقایسه با ۷٫۷ میلیارد دلار در سال گذشته). آی پد در سال ۲۰۲۳، اپل هیچ مدل جدیدی عرضه نکرد، فروش آن بسیار کاهش یافت. درآمد آی پد ۷ میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته ۹٫۴ میلیارد دلار کاهش داشت.

دستگاه های فعال

اپل اکنون بیش از این دارد ۲٫۲ میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان که شامل آیفون، آیپد و مک می شود.

برچسب ها: درآمد، AAPL


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/01/apple-q1-2024-earnings-tidbits/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *