آلفابت ده ها شغل را در آزمایشگاه X Moonshot خود کاهش می دهد

فقط چند روز بعد الفبا و گوگل مدیرعامل سودار پیچای به کارگران هشدار داد با کوچک‌سازی بیشتر در سال جاری، اولی ده‌ها کارمند، عمدتاً کارکنان پشتیبانی را در آزمایشگاه Moonshot خود اخراج می‌کند. آلفابت همچنین در حال بازسازی X (با پلتفرمی که قبلاً توییتر نامیده می‌شد اشتباه گرفته نشود) را بازسازی می‌کند تا بتواند پروژه‌ها را به‌عنوان استارت‌آپ‌های مستقل با حمایت سرمایه‌گذاران خارجی آسان‌تر کند. Alphabet این تغییرات را تایید کرد که اولین بار توسط آن گزارش شد بلومبرگ، به Engadget.

"همانطور که گفتیم، ما مسئولانه روی بزرگترین اولویت های شرکت و فرصت های مهم پیش رو سرمایه گذاری می کنیم." یکی از سخنگویان گوگل در بیانیه ای به Engadget گفت. "برای موقعیت بهتر ما برای این فرصت ها، در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، تعدادی از تیم های ما تغییراتی ایجاد کردند تا کارآمدتر شوند و بهتر کار کنند و منابع خود را با بزرگترین اولویت های محصول خود هماهنگ کنند. برخی از تیم ها به ایجاد این نوع تغییرات سازمانی ادامه می دهند که شامل حذف برخی نقش ها در سطح جهانی است. ما همچنان به حمایت از هر کارمندی که تحت تأثیر قرار گرفته است، ادامه می دهیم، زیرا آنها به دنبال نقش های جدید در اینجا در Google و فراتر از آن هستند."

Astro Teller، رئیس بخش X در یادداشتی به کارکنان گفت: “ما در حال گسترش رویکرد خود برای تمرکز بر روی چرخش پروژه های بیشتر به عنوان شرکت های مستقل هستیم که از طریق سرمایه مبتنی بر بازار تامین مالی می شوند.” ما این کار را با باز کردن دامنه خود برای همکاری با پایگاه گسترده‌تری از صنعت و شرکای مالی و با ادامه تأکید بر تیم‌های ناب و کارایی سرمایه انجام خواهیم داد.»

تلر افزود: «این رویکرد به ما فرصت بیشتری می‌دهد تا بر آنچه که Xers به ​​بهترین شکل انجام می‌دهد تمرکز کنیم: ابداع فناوری‌های نوآورانه برای کمک به حل برخی از مهم‌ترین چالش‌های جهان». زیرا جهان اکنون بیش از هر زمان دیگری به عکس های ماه نیاز دارد.

X همه چیز در مورد تلاش برای مقابله با مشکلات بزرگ مانند این است زباله های مواد غذاییتغییرات آب و هوا و اتصال از طریق نوآوری، اما هنوز موفقیت زیادی از طریق کسب و کارهای اسپین آف خود پیدا نکرده است. سال گذشته، روث پورات، مدیر ارشد مالی سابق آلفابت، رئیس و مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت شد و اکنون بر X نظارت دارد.

مانند بلومبرگ یادداشت می‌کند، طی چند سال گذشته X برای تبدیل ایده‌های جاه‌طلبانه خود به کسب‌وکارهای سودآور مسئولیت بیشتری بر عهده داشته است، در حالی که آلفابت هزینه‌ها را به طور کلی کاهش می‌دهد. در اوایل این ماه، گوگل صدها کارگر از بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های مختلف را اخراج کرد سخت افزار، مهندسی و فروش آگهی تیم ها، زیرا تاکید بیشتری بر هوش مصنوعی دارد. یک سال پیش گوگل اکثر کارگران را رها کنید از انکوباتور استارت آپ Area 120 خود.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/alphabet-is-cutting-dozens-of-jobs-at-its-x-moonshot-lab-203505073.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/alphabet-is-cutting-dozens-of-jobs-at-its-x-moonshot-lab-203505073.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *