آمار مایکروسافت اج در سال ۲۰۲۳؛ مقابله با ۱۲۷ میلیون حمله فیشینگ

مایکروسافت اخیراً آمار مربوط به عملکرد مرورگر اج (Edge) برای سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده است که نشان می‌دهد مردم چگونه از آن در زندگی روزمره خود استفاده کرده‌اند. در این گزارش آمارهای جالبی درباره مرورگر مایکروسافت ارائه شده است، از جمله اینکه اج کاربران را از بیش از ۱۲۷ میلیون حمله فیشینگ نجات داده است.

طبق گزارش مایکروسافت، کاربران اج و بینگ بیش از ۱٫۹ میلیون بار از هوش مصنوعی Copilot استفاده کرده‌اند. ردموندی‌ها اخیراً نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن چت‌بات خود را در دسترس عموم قرار دادند. علاوه‌براین، کاربران با کمک هوش مصنوعی بیش از ۱٫۸ میلیون تصویر تولید کرده‌اند که ۱۸۰۰ برابر بیشتر از کل مجموعه‌های موزه لوور و متروپولیتن است!

مقابله با حملات فیشینگ توسط مایکروسافت اج

آمار مایکروسافت اج در سال ۲۰۲۳؛ مقابله با ۱۲۷ میلیون حمله فیشینگ

بهترین بخش این گزارش به رویکردهای اج برای محافظت از کاربران مربوط می‌شود. مایکروسافت ادعا می‌کند که Edge کاربران را از بیش از ۱۲۷ میلیون حمله فیشینگ نجات داده است:

«ما از ایمن نگه‌داشتن شما در فضای آنلاین غافل نشدیم. Edge بیش از ۱۲۷ میلیون حمله فیشینگ را متوقف کرده است که معادل چهار حمله فیشینگ در هر ثانیه برای یک سال کامل است.»

از دیگر موارد اشاره‌شده در این گزارش می‌توان به زمان صرف‌شده روی بازی‌ها اشاره کرد که طبق گفته مایکروسافت، کاربران اج تقریباً ۹۰۰۰ سال بازی رایگان انجام داده‌اند. در واقع، افراد بیشتری نسبت به کل جمعیت شهر هانتینگتون بیچ، کالیفرنیا، به‌صورت روزانه بازی Surf مرورگر مایکروسافت را تجربه کرده‌اند.

در نهایت، بازیکنان ۱۴۸ میلیون امتیاز در Edge به دست آورده‌اند که مایکروسافت ادعا می‌کند برای پرداخت ۱۰۰۰ سال اشتراک ایکس باکس Game Pass Ultimate کافی است!

به‌طور کلی، مرورگر مایکروسافت اج با وجود اینکه همچنان اختلاف چشمگیری با بزرگ‌ترین رقیب خود، یعنی گوگل کروم دارد، اما در مجموع، جایگاه خوبی برای خود ایجاد کرده و همیشه در تلاش است تا بتواند سهم بیشتری در بازار مرورگرهای دسکتاپ داشته باشد. در حالی که برنامه‌های مایکرو‌سافت برای مرورگر اج همچنان نامشخص است، اما احتمالاً در ماه‌ها و سال‌های آینده ابزارهای هوش مصنوعی بیشتری به آن اضافه خواهند شد.


منبع: https://digiato.com/app/microsoft-edge-stopped-127-million-phishing-attacks

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *