آمازون به دلیل ردیابی غیرقانونی جابجایی کارکنان، فعالیت هایی برای کاهش عملکرد، ۳۲ میلیون یورو جریمه کرد

آمازون به دلیل ردیابی غیرقانونی جابجایی کارکنان، فعالیت هایی برای کاهش عملکرد، ۳۲ میلیون یورو جریمه کرد

آمازون به دلیل استقرار یک سیستم “بیش از حد مزاحم” برای نظارت بر فعالیت ها و عملکرد کارکنان خود، با جریمه قابل توجهی ۳۲ میلیون یورو یا تقریبا ۲۹۰ کرور روپیه از سوی ناظر حفاظت از داده های فرانسه، CNIL، مواجه است.

نگرانی‌های CNIL حول استفاده از اسکنرهای ردیابی توسط آمازون برای نظارت گسترده کارکنان است که به نظر آن‌ها تهاجمی و نقض بالقوه حریم خصوصی و حقوق فردی است.

در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، CNIL بر مقیاس و شدت بی‌سابقه سیستم نظارتی آمازون، به‌ویژه اتکای آن به اسکنرها تاکید کرد.

سازمان دیده بان همچنین مسائل مربوط به اقدامات امنیتی ناکافی سیستم های نظارت تصویری آمازون را برجسته کرد. جریمه قابل توجه بر تعهد CNIL به حفظ حریم خصوصی افراد و اطمینان از پایبندی شرکت ها به مقررات سختگیرانه حفاظت از داده ها تأکید می کند.

در پاسخ به این جریمه، آمازون یافته‌های CNIL را به چالش کشید و ادعا کرد که این یافته‌ها از نظر واقعی نادرست هستند. غول تجارت الکترونیک از استفاده خود از سیستم های مدیریت انبار به عنوان استاندارد صنعتی دفاع کرد که برای ایمنی عملیاتی، کیفیت و کارایی بسیار مهم است.

آمازون بر نقش این سیستم‌ها در ردیابی موجودی، پردازش بسته‌ها و برآورده کردن انتظارات مشتری تاکید کرد.

در حالی که آمازون ضرورت سیستم های نظارتی را برای اهداف عملیاتی تصدیق می کند، نگرانی های CNIL سوالات گسترده تری را در مورد پیامدهای اخلاقی فناوری های نظارت گسترده در محل کار ایجاد می کند.

این جریمه نشان دهنده تمرکز فزاینده بر ایجاد تعادل بین کارایی عملیاتی و حفاظت از حریم خصوصی کارکنان است. علیرغم این مجازات، آمازون قصد خود را برای به چالش کشیدن تصمیم CNIL ابراز کرده است و حق تجدید نظر را برای خود محفوظ می دارد.

در یک توسعه جداگانه، گزارش‌ها حاکی از آن است که آمازون در حال اجرای یک سیاست سختگیرانه بازگشت به آفیس (RTO) است و از مدیران می‌خواهد که رتبه‌بندی عملکرد پایین‌تری را به کارمندانی که رعایت نمی‌کنند اختصاص دهند.

برخی از کارمندان گمان می‌کنند که این سیاست، که به‌طور غیرمعمول سخت‌گیرانه تلقی می‌شود، ممکن است بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر باشد که شبیه یک طرح «آتش‌کن آرام» است.

این روایت نشان می دهد که آمازون در حال ایجاد شرایط چالش برانگیز برای تشویق خروج داوطلبانه است و به طور بالقوه به تلاش های کاهش هزینه ها بدون اپتیک منفی فسخ قطعی کمک می کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/amazon-fined-32-mn-euros-for-illegally-tracking-employee-movement-activity-to-mark-down-performance-13651472.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *