آمازون در میان نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها، ابر اروپایی «مختار» را راه‌اندازی می‌کند

آمازون راه اندازی سرویس های ابری مستقل برای اروپا را اعلام کرده است که به نظر می رسد تلاشی برای کاهش ترس از اتحادیه اروپا باشد داده ها حق حاکمیت.

این غول فناوری خدمات وب آمازون (AWS) را در اروپا Sovereign Cloud راه‌اندازی خواهد کرد که مخصوصاً برای مشتریان بخش عمومی و شرکت‌های خصوصی فعال در صنایع بسیار تحت نظارت طراحی شده است.

با شروع آلمان، ابر بر روی سرورهای واقع در داخل راه اندازی خواهد شد اروپادر حالی که فقط کارمندان AWS مقیم اتحادیه اروپا و مستقر در بلوک کنترل عملیات آن را خواهند داشت.

سیستم جدید جدا از سایر مناطق ابری موجود خواهد بود و اطلاعات مشتری بدون توافق قبلی “برای هیچ هدفی استفاده نخواهد شد”. در همین حال، برای مشتریانی که نیازهای بیشتری به اقامت داده دارند، امکان نگهداری ابرداده هایی که ایجاد می کنند در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت.

در کنار گوگل و مایکروسافت، خدمات ابری AWS تسلط داشتن بازار اروپا با افزایش تعداد کسب و کارها و سازمان‌های دولتی مهم که به این پلتفرم‌ها متکی هستند، نگرانی اتحادیه اروپا در مورد نحوه مدیریت و ذخیره داده‌ها توسط شرکت‌های غیر اروپایی افزایش می‌یابد.

در پاسخ، این بلوک به دنبال آن بوده استحاکمیت دیجیتال“، با هدف بازپس گیری کنترل داده ها و فناوری خود. به عنوان مثال، در ماه جولای، بروکسل-واشنگتن جدید معامله بر روی جریان داده ها با افزودن پادمان‌هایی مانند دادگاه تجدیدنظر برای حفاظت از داده‌ها و دسترسی محدود سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده به داده‌های بلوک، به دنبال افزایش ایمنی انتقال بود.

در همین حال، آمازون تحت فشار است تا از مجموعه قوانین جدید اتحادیه اروپا در زمینه تعدیل محتوا و رقابت منصفانه پیروی کند. قانون خدمات دیجیتال (DSA) و قانون بازارهای دیجیتال (DMA).


منبع: https://thenextweb.com/news/amazon-sovereign-european-cloud

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *