آمازون می تواند الکسا پلاس را در سال جاری راه اندازی کند – اما احتمالاً برای شما هزینه خواهد داشت

طبق گزارش‌ها، آمازون در حال کار بر روی یک نسخه ارتقا یافته و مجهز به هوش مصنوعی از دستیار شخصی الکسا خود است که ممکن است مجبور شوید هزینه آن را بپردازید.

در آن رویداد دستگاه و خدمات در ماه سپتامبر، آمازون اعلام کرد که دستیار صوتی الکسا برای بهبود توانایی‌های ارتباطی خود، به‌روزرسانی‌های جدید هوش مصنوعی را دریافت خواهد کرد.

بیزینس اینسایدر گزارش می دهد که نسخه ارتقا یافته الکسا در داخل به عنوان “الکسای قابل توجه” شناخته می شود و با نام “الکسا پلاس” راه اندازی می شود – که نشان می دهد مبتنی بر اشتراک خواهد بود. گفته می شود که این شرکت ۳۰ ژوئن را به عنوان تاریخ راه اندازی این سرویس در نظر گرفته است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که سایر شرکت‌ها شروع به ادغام هوش مصنوعی کرده‌اند. مایکروسافت الف را فاش کرد خدمات اشتراک دستیار هوش مصنوعی Copilotکه قرار است در کیبوردهای ویندوز ۱۱ ادغام شود. و گوگل دو سرویس دستیار صوتی را با هم ترکیب می کند دستیار بارد انتظار می رود امسال وارد شود.

آمازون در مورد این گزارش اظهار نظری نکرده است و ما هیچ اطلاعاتی در مورد هزینه اشتراک یا نحوه ارائه آن به دستگاه های الکسا نداریم.

به گفته Business Insider، نسخه ارتقا یافته الکسا دارای ویژگی های انحصاری هوش مصنوعی خواهد بود که به شما امکان می دهد مکالمات طبیعی تری با دستیار داشته باشید، مشابه ChatGPT، و تجربه شخصی تری را ارائه دهید – به عنوان مثال، راهنمای تام گزارش می دهد که الکسا پلاس توانایی تشخیص مکث در گفتار و گوینده در حال تکمیل درخواست را دارد.

آمازون می تواند الکسا پلاس را در سال جاری راه اندازی کند – اما احتمالاً برای شما هزینه خواهد داشت

(اعتبار تصویر: آمازون)

با این حال، در حال حاضر گفته می شود الکسا پلاس با محصول نهایی فاصله زیادی دارد. این گزارش می گوید که در حال حاضر توسط ۱۵۰۰۰ نفر در حال آزمایش است و این آزمایش ها چندین نقص را در رویکرد جدید آمازون در مورد سرویس کمک صوتی شناسایی کرده اند.

برای یک چیز، کیفیت تشخیص صدای الکسا پلاس ممکن است مطابق انتظارات نباشد. در حالی که دستیار صوتی مکالمات شخصی‌سازی‌شده‌تری را ارائه می‌دهد، پاسخ‌های آن ظاهراً منحرف‌شده و شامل اطلاعات نادرست است، مشکلاتی که می‌تواند به معنای راه‌اندازی با تاخیر باشد.

گفته می شود که این مسائل به اختلاف نظر در مورد جهت ارتقاء الکسا مربوط می شود، با چندین نفر که الکسای اصلی را که در داخل به آن “الکسای کلاسیک” می گویند، توسعه داده اند و طبق گزارش ها اصرار دارند که کار آنها در ارتقاء گنجانده شود.

به گفته Business Insider، کلید آوردن ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی به الکسا پلاس یک مدل زبان بزرگ جدید (LLM) با کد Olympus است و لازمه ترکیب فناوری‌های قدیمی و جدید الکسا این است:در حالی که سیاست داخلی تیم را ایجاد می کند، منجر به یک پشته فناوری پف کرده تر می شود“.

گذشته از پیچیدگی‌های فنی، برخی در آمازون سؤالاتی را در مورد شارژ الکسا پلاس مطرح کرده‌اند و خاطرنشان می‌کنند که مشترکین آمازون که قبلاً برای خدماتی مانند آمازون موزیک پرداخت می‌کنند، ممکن است نخواهند برای دستیار صوتی ارتقا یافته هزینه پرداخت کنند.

آمازون اخیراً مجموعه ای از محصولات جدید را راه اندازی کرده است برنامه های هوش مصنوعی مولد برای الکسااز جمله یک ربات چت از Character.ai که به شما امکان می‌دهد با شخصیت‌ها و شخصیت‌های مختلف گفتگو کنید، و Splash Music که به شما امکان می‌دهد آهنگ‌های موسیقی خود را با استفاده از دستیار صوتی ایجاد کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/home/smart-home-hubs/amazon-is-set-to-launch-alexa-plus-this-year-but-its-likely-to-cost-you

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *