آموزش تفاوت هاست وردپرس یا لینوکس

آموزش تفاوت هاست وردپرس یا لینوکس

هاست وردپرس را انتخاب کنیم یا لینوکس بهتر است؟ یکی از مهم­ ترین سوال های هر طراح سایت بعد از انتخاب دامنه است. سایت های زیادی وجود دارد که خرید انواع و اقسام هاست، با پلن های قیمتی مختلف را به شما توصیه می کنند. در این مقاله قصد داریم که به معرفی کامل هاست وردپرس و هاست لینوکسی و همچنین تفاوت بین این دو نوع سرویس میزبانی بپردازیم، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

انتقال هاست وردپرس

سیستم عامل لینوکس چیست؟

لینوکس یک نوع از سیستم عامل(OS) است که به دلایل زیادی از جمله امنیت بالا، امکان استفاده رایگان از آن، منبع باز بودن (Open source) و استفاده بسیار کم از منابع،  طرفدارن زیادی در سراسر جهان و همچنین کشور ایران پیدا کرده است. منبع باز بودن سیستم عامل لینوکس(Linux) این امکان را به توسعه دهندگان می ­دهد تا بتوانند به راحتی هر نوع تغییری را روی هسته لینوکس اعمال نمایند؛ بدون اینکه بخش های دیگر سیستم عامل با مشکل مواجه شود.

هاست چیست؟

سرور، دامنه و هاست، سه اصل مهم می باشد که برای راه­اندازی وب سایت به آن ها نیاز دارید. کاربران طراح سایت برای راه اندازی وب سایت خود به یک فضایی نیاز دارند، تا بتوانند محتوا و فایل‌های مهم وب ­سایت خود را  در آن بارگذاری، ذخیره و مدیریت نمایند. به این فضا که روی سرور، در دیتا سنتر ها قرار دارد و به صورت شبانه روزی به اینترنت دائمی متصل می­باشد هاست می­گویند.

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس یک نوع از سرویس میزبان است که تحت سیستم عامل  لینوکس است. اگر عدم آشنایی و تجربه کاری با سیستم عامل لینوکس باعث شده تا از خرید هاست لینوکس منصرف شوید، باید بگوییم که تفاوتی بین هاست لینوکس و سایر سرویس‌های میزبانی وجود ندارد. این میزبان مانند سایر هاست ها  دارای کنترل پنل هایی مانند دایرکت ادمین و سی پنل می باشد.

هاست وردپرس یا لینوکس

 از این رو مدیریت وب­سایت  را برای کاربران بسیار آسان کرده است. هاست لینوکس یکی از سریع‌ترین و پرکاربردترین هاست هایی است که طراحان وب سایت از آن، برای راه­اندازی سایت خود استفاده می کنند. اکثر افراد تصور می کنند که این هاست تنها برای سیستم عامل های لینوکسی قابل استفاده است.

 اما باید بدانید که این تصور کاملا اشتباه و بی منطق می­باشد و حتی کاربرانی که دارای سیستم عامل ویندوز هستند می­توانند از هاست لینوکس استفاده کنند. هاست لینوکس به دلیل اینکه روی سرور­هایی تحت سیستم عامل لینوکس قرار می­گیرند، از امنیت  و پایداری بسیار بالایی، نسبت به هاست وردپرس برخوردار می­باشند. امنیت و سرعت عمل بسیار زیاد سیستم عامل لینوکس، باعث شده تا اکثر کاربران طراح سایت از سیستم عامل لینوکس استفاده نمایند.

ویژگی های هاست لینوکس:

  • امنیت فوق العاده بالا
  • عملکرد مناسب
  • امکان پشتیبانی از پایگاه داده
  • پشتیبانی از دستورات HTML
  • سرعت بسیار بالا نسبت به هاست وردپرس
  • پیکربندی آسان و بدون مشکل لینوکس
  • هزینه مقرون به صرفه
  • برخورداری از کنترل پنل های مدیریتی و رابط کاربری آسان
  • استفاده کمتر از منابع سخت افزارای رایانه

با توجه به ویژگی های هاست لینوکس، اگر می خواهید یک کار حرفه ای و همیشگی داشته باشید، بهتر است از هاست لینوکس استفاده نمایید.

هاست وردپرس چیست؟

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دلیل ویژگی های بی نظیری از جمله متن باز بودن(Open Source)، بروزرسانی مرتب، ارائه افزونه های رایگان و پولی بسیار پرکاربرد و همچنین ارائه قالب ها و تمپلت های مختلف مناسب برای هر نوع وب سایت،  از محبوبیت زیادی برخوردار است. طراحی و ساخت سایت با استفاده از وردپرس بسیار آسان می باشد از این رو، اکثر طراحان وب سایت ترجیح می دهند که سایت خود را با وردپرس راه­اندازی کنند.

هاست وردپرس یا لینوکس

اگر قصد دارید که وب سایت خود را با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی کنید، به یک هاست وردپرس نیاز دارید که بتواند سیستم وردپرس را پشتیبانی کند.

هاست وردپرس به شکلی طراحی و تنظیم شده است که کاملا مطابق نیاز های وردپرس می باشد. این هاست به منظور استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه سازی شده است. به  هاست وردپرس، منابع سخت افزاری بیشتری  نسبت به هاست لینوکس  اختصاص داده شده است.

 از آن جایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس با استفاده از زبان php و پایگاه داده MySql پیاده سازی شده است، باید روی یک هاستی نصب شود که قابلیت ساپورت کردن این موارد را داشته باشد. استفاده از یک هاست وردپرس در راه اندازی وب سایت، سرعت بارگذاری صفحات را به صورت چشم گیری افزایش خواهد داد. آنتی ویروس و فایروال های قدرتمندی که در هاست وردپرس به کار گرفته شده است مرتبا بروزرسانی شده و تا حد ممکن از حمله ویروس های مخرب جلوگیری می کند.

شباهت هاست وردپرس و لینوکس:

هاست وردپرس و هاست لینوکس دارای شباهت های زیادی است. در واقع هاست وردپرس همان هاست لینوکس است که به شکلی پیکربندی و بهینه سازی شده است که قابلیت  پشتیبانی ازCMS  وردپرس را داشته باشد. مهم ترین شباهت این دو، امکان استفاده سیستم عامل لینوکس در هر دو نوع از هاست می باشد.

با توجه به  منبع باز و رایگان بودن سیستم عامل لینوکس، اکثر سازمان ها و شرکت ها برای کاهش هزینه های ناشی از راه­ اندازی وب ­سایت، از لینوکس استفاده می کنند. هاست لینوکس دارای مزیت های زیادی است که مهم ترین آن عمکرد بالای آن نسبت به سایر میزبان ها می باشد که باعث افزایش سرعت پردازش و در نتیجه استقبال بیشتر کاربران می شود.

تفاوت‌های هاست لینوکس و وردپرس

هاست وردپرس یا لینوکس، به امکانات و شرایط کاربر بستگی دارد. همان طور که اشاره کردیم، هاست وردپرس و لینوکس دارای شباهت های زیادی در پایه و اساس خود هستند اما با این وجود، تفاوت های زیادی هم وجود دارد که کاربران ترجیح می دهند برای راه اندازی سایت خود، از هاست وردپرس استفاده نمایند. در ادامه تفاوت های هاست وردپرس و لینوکس را ذکر خواهیم کرد.

یکی از امکانات فوق العاده هاست وردپرس، WordPress Toolkit است که این امکان را به کاربر می دهد تا بتوانند به راحتی چند کلیک ساده، وردپرس، قالب‌ها و افزونه ها را نصب و یا حذف نماید.

هاست وردپرس به دلیل پشتیبانی از پلاگین های سنگین مربوط به سیستم مدیریت محتوا وردپرس، استفاده بیشتری از منابع سخت افزاری مانند رم، پردازنده و هارد دیسک می کند. 

به طور کلی استفاده از هاست وردپرس، بسیار آسان تر از کار با هاست لینوکس است. کاربرانی که از هاست وردپرس استفاده می کنند می توانند به راحتی با استفاده از دانش خود و راهنمایی دیگران، وب سایت خود را راه اندازی و مدیریت نمایند.

هاست وردپرس یا لینوکس:

هاست وردپرس یا لینوکس، به سیستم مدیریت محتوایی که با آن کار می کنید بستگی دارد. هاست وردپرس صرفا برای افزایش عملکرد و سرعت عمل CMS وردپرس، به صورت اختصاصی پیکربندی و بهینه سازی شده است. پس درصورتی که با CMS وردپرس کار می کنید بهتر است که همان هاست وردپرس را انتخاب کنید زیرا در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی جدی مواجه شوید.

اکثر کاربرانی که دارای سرور هایی تحت سیستم عامل لینوکس هستند، از هاست لینوکس استفاده می کنند. هر چند این کار خیلی منطقی به نظر نمی رسد اما باعث افزایش کارایی و سرعت عمل می شود. اگر قصد خرید هاست را دارید باید به طور کلی ویژگی ها، مزایا و معایب آنها  را مطالعه کرده و به تشخیص خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. هنگام خرید هاست دقت کنید شرکتی که از آن خریداری می کنید، بتواند بهترین خدمات را به شما ارائه بدهد.

هاست وردپرس یا لینوکس

جمع‌بندی:

ما در این مقاله، تمام ویژگی های هاست وردپرس و لینوکس، تفاوت و شباهت های این دو هاست پر طرفدار را به طور کامل و شفاف ذکر کردیم. همچنین به معرفی هر کدام از آنها به طور جداگانه ای پرداختیم. تفاوت زیادی بین این دو هاست وجود ندارد. هاست وردپرس یا لینوکس به انتخاب و شرایط کاربران بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *