تعویض هاست وردپرس

تعویض هاست وردپرس

تعویض هاست وردپرس>اغلب افراد گمان می‌‌کنند که پس از تعویض هاست، سایت از دست رفته و یا به اصطلاح داون خواهد شد. در صورتی که اگر نکات لازم در این موضوع رعایت شود، دیگر مشکلی  برای سایت پیش نخواهد آمد.

 در ادامه قصد داریم طرز تعویض هاست را به گونه‌ای که سایت داون نشود، به شما عزیزان آموزش دهیم. قبل از شروع آموزش، بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که برای از دست نرفتن سایت خود تا پیش از کامل شدن مراحل انتقال سایت به هاست تازه، حساب هاستینگ قدیمی‌ خود را نگه داشته و از بین نبرید.

تعویض هاست وردپرس

اولین گام: انتخاب و سفارش یک هاست

بر اساس انتظاراتی که از یک هاست دارید، هاست مورد نظر خود را انتخاب کنید. زیرا دقت کافی در خرید، موجب می شود که دیگر نیازی به تعویض هاست نداشته باشید و همه ی انتظارات شما از طریق همان هاست پاسخ داده شود. پس از این‌که از خدمات لازم آن اطمینان حاصل کردید، هاست مورد نظر خود را سفارش داده و از فعال بودن آن مطمئن شوید.

 در این مرحله شما هنوز دامنه‌ را روی هاست قبلی نگه داشته‌اید. بنابراین برای دسترسی به پنل هاست جدید، باید با مشخصات کاربری که دریافت کرده‌اید به IP پنل هاستینگ شرکت یا آدرسی که شرکت هاستینگ برای دسترسی به پنل در اختیار شما گذاشته است، متصل شوید.

گام دوم: گرفتن بک آپ از تمامی فایل‌ها

این کار، نسبتا ساده است و حجم آن به اندازه محتوا‌‌ی سایت شما بستگی دارد. بهتر است از قبل یک بک آپ از سایت خود تهیه کرده باشید. بک آپ باید حاوی آخرین فایل‌های سایت‌ شما باشد. همه‌ فایل‌های خود را می‌توانید به طور مثال از طریق FTP دانلود کنید.

 فراموش نکنید که از دیتابیس‌های خود هم بک آپ بگیرید. مراقب باشید که فایل ها را از روی هاست قبلی پاک نکنید و اجازه دهید تا انتهای کار و نصب هاست جدید، آن‌ها  نیز باقی بمانند.

گام سوم: آپلود فایل‌ها در هاست جدید

با استفاده از پنل یا FTP هاست جدید فایل‌های خود را آپلود کنید. برای دسترسی به FTP باید از IP و مشخصات کاربری FTP که شرکت هاستینگ جدید در اختیار شما قرار داده یا از زیردامنه‌ موقتی (Instant Alias) که این شرکت برای شما از قبل ساخته است، استفاده کنید.

 معمولاً این دامنه‌ موقت به صورت yourdomain.com.hostingdomain.com است. برای دسترسی به FTP، به ابتدای این اسم پیشوند .ftp را اضافه کنید.

گام چهارم: ساخت دوباره حساب ایمیل

در ابتدا از طریق برنامه‌هایی مانند Outlook از ایمیل‌های خود بک آپ بگیرید، زیرا پس از انتقال فایل‌ها به هاست جدید، دیگر ایمیل‌های قبلی در صندوق پستی ایمیل شما وجود نخواهد داشت. سپس برای این‌ که بعد از انتقال کامل سایت روی هاست جدید، ایمیل‌ها را دریافت کنید بهتر است ایمیل‌ها را در هاستینگ جدید خود قرار دهید.

تعویض هاست وردپرس

گام پنجم: اطمینان از درست کار کردن سایت در هاست جدید

بعد از انتقال تمامی موارد، مهم است که از درست کارکردن سایت و هاست اطمینان حاصل کنید. علاوه بر آن نیاز است که خدمات هاست به خوبی صورت بپذیرند. برای اطمینان می‌توانید از instant alias استفاده کنید یا بر روی دامنه‌ای دیگر که متعلق به خود شما است یا به پنل آن دسترسی دارید یک ساب به صورت موقت ایجاد کنید.

 مشخصات رکوردهای DNS آن را روی هاست جدید قرار دهید و سایت‌ خود را به صورت موقت روی آن ساب بگذارید. به این ترتیب با بالا آوردن سایت از وجود مشکل و یا درست کار کردن آن مطمئن خواهید شد.

گام ششم: تغییر DNS دامنه

بعد از این که مطمئن شدید سایت روی هاست جدید بالا می آید، می‌توانید DNS را به هاست جدید تغییر دهید. تنظیمات DNS مورد نیاز را شرکت هاستینگ در اختیار کاربران می‌گذارد که معمولاً به صورت ns1.hostingdomain.com و ns2.hostingdomain.com هستند.

تغییر آدرس‌های DNS را باید از طریق شرکت ثبت دامنه‌ خود انجام دهید. معمولا شرکت‌های ثبت دامنه به شما یک پنل کاربری می‌دهند که از آن طریق می‌توانید نیم سرورهای مربوط به هاست‌ را روی دامنه تنظیم کنید. در واقع این کار انتقال دامنه نیست و اغلب اوقات برای تمدید یا انتقال دامنه‌ خود هم باید با شرکتی که قبلا برای اولین بار ثبت دامنه را برای شما انجام داده، تعامل کنید.

گام هفتم: بستن یا نگه داشتن حساب هاست قدیمی

پس از اطمینان نسبت به بالا آمدن سایت از طریق هاست جدید، می‌توانید تا ۴۸ ساعت صبر کرده و سپس در صورت عدم وجود مشکل، حساب هاست قبلی خود را کنسل کرده یا ببندید تا دوره اشتراک آن تمام شود

تعویض هاست وردپرس

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم تا همه مواردی را که در ارتباط با تعویض هاست ورد پرس بود در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در صورتی که نیاز به تعویض هاست داشتید می‌توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید تا بهترین راهنمائی را به شما ارائه کنند. از این که تا پایان همراه ما بودید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *