آموزش کلیر کش و کوکی مرورگر

آموزش کلیر کش و کوکی مرورگر

آموزش کلیر کش و کوکی مرورگر > با گذر زمان و رخنه تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز و استفاده  بشر  نیز به همان نسبت افزایش یافته است. ( خرید هاست قانونی فیلتر شکن )  به گونه‌ای که، امروزه بدون در دست داشتن دستگاهی هوشمند بسیاری از امور انسان غیر قابل انجام است. مرورگر یکی از پرطرفدارترین ترین اپلیکیشن‌های مورد استفاده در چندین دهه اخیر است و نکات و اموزشات و مربوط به آن بی‌پایان است. کلیر کش و کوکی مرورگر، از آموزشات مهم مربوط به  استفاده از مرورگر می‌باشد.

چرا باید کش و کوکی مرورگر خود را پاک کنیم؟

برای پاسخ به سوال مطرح شده، اول نیاز است  بدانیم کوکی و کش چیست.

هرگاه که شما از گوگل کروم خود استفاده می‌کنید، تاریخچه وب‌گردی، اطلاعات و داده‌ها، عبارات جست‌وجو شده و سایت‌های مورد بازید و……. همگی در فرمت کش و کوکی ذخیره می‌شوند. شاید فکر کنید که این اطلاعات ذخیره شده تنها در کش و کوکی حساب دستگاه مورد استفاده هستند، اما این داده‌ها با گوگل همگام‌سازی می‌شوند و در هر دستگاه دیگری که متصل به همان حساب است قابل مشاهده هستند. هنگام اگاهی از این مسئله دو مورد در دایره توجه قرار می‌گیرند، حریم شخصی و تبلیغات هدفمند.

اگر خواستار امنیت حریم شخصی خود و جلوگیری از تبلیغات نمایش داده شده نسبت به جست‌وجو های خود هستید، هرچه سریع‌تر اقدام به کلیر کش و کوکی مرورگر خود کنید. کلیر کش و کوکی علاوه بر ارتقای امنیت باعث سرعت بخشیدن به عملکرد مرورگر شما می‌شود.

مدت‌ها پیش امکان پاکسازی کروم به صورت کش و کوکی یا حتی کلیر دیتا وجود نداشت، اما با اعتراضات روز افزون مردمی، مسئولین اقدام به تغییرات نحوه کاربری و حقوق کاربران کردند، به‌طوری که امروزه شما می‌توانید اطلاعات خود را که شمال دادهای ذخیره شده در سرورها می‌باشد از هر دستگاه متصل به حساب خودتان پاک کنید.

این پاکسازی به دو صورت انجام می‌شود،

  1. کلیر کش و کوکی مرورگر
  2. کلیر دیتا(Clear data)

برای آموزش کلیر کش و کوکی مرورگر خود در ادامه همراه ما باشید.

آموزش کلیر کش و کوکی مرورگر

طریق کلیر کش و کوکی مرورگر

به دلیل استفاده مکرر و روزانه از مرورگر، کروم شما دارای حجم زیادی از اطلاعات و داده‌ها است، این حجم عظیم گاهی باعث اختلال در روند عملکرد آن می‌شود. ( خرید هاست قانونی فیلتر شکن )

در ادامه مطلب به آموزش پاکسازی این داده‌ها  و تاریخچه وب‌گردی می‌پردازیم.

:این امر شامل چندین  مرحله است

  1. ابتدا برنامه کروم را در اسمارت فون خود باز کنید.
  2. نشان سه نقطه در گوشه بالایی برنامه را کلیک کنید
  3. لیستی برای شما لود می‌شود، گزینه تتنظیمات را کلیک کنید.
  4. با نگاهی سریع گزینه Advanced را پیدا خواهید کرد، با لمس این گزینه موارد زیادی را خواهید دید، Privacy همان . بخش مورد نیاز شما است
  5. از بین موارد نمایان گزینه Clear browsing data کلیک کنید.
  6. زیر مجموعه‌ای با عنوان BASIC برای شما لود خواهد شد، گزینه Browsing History را انتخاب کنید و تیک کناری آن را فعال کنید.
  7. برای فعال کردن  Browsing History نیاز به انتخاب محدوه زمانی دارید، می‌توانید هر محدوده زمانی متناسب با خودتان را انتخاب کنید تا تغییرات اعمال شوند.
  8. در آخر Clear data را کلیک کنید تا  اطلاعات وبگردی شما از گوگل کروم و تمامی حساب و دستگاه‌های متصل به آن پاک شوند.
آموزش کلیر کش و کوکی مرورگر

اعمال تغییرات در clear data

اگر به هر دلیلی موفق به کلیر کش و کوکی مرورگر خود نشدید، گزینه clear data یک را دیگر وجود دارد، گزینه را انتخاب کنید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این یک تغییر برگشت ناپذیر است که با انتخاب این گزینه تمامی اطلاعات مرور گوگل کروم شما پاک خواهد شد.

این اطلاعات شامل:

• تاریخچه وب‌گردی

•تغییرات تنظیمات اعمالی

•پسوردها

•پر کردن خودکار فیلد و فرم‌ها

• پا کشدن اطلاعات از دستگاه‌های متصل

•و……..

( خرید هاست قانونی فیلتر شکن )

برای آموزش نحوه پاک کردن clear data مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اپلیکیشن کروم را در دستگاه خود اجرا کنید.
  2. نماد سه نقطه در بالای برنامه را لمس کنید.
  3. لیستی برای شما به نمایش در میاید، گزینه setting را انتخاب کنید.
  4. گزینه ADVANCED را مشاهده می‌کنید، در این بخش Privacy را کلیک کنید.
  5. در این مرحله مورد  Clear browsing data را انتخاب کنید و به حالت فعال دربیاورید.
  6. ۶-       به بخش ADVANCED بازگردید و تمامی تیک‌ها را فعال کنید.
  7. گزینه انتخاب محدوده زمانی را خواهید دید، این بار all time را انتخاب کنید
  8. به اخرین مرحله رسیده‌اید، گزینه clear data را کلیک کنید، حالا تمامی اطلاعات شما پاک خواهند شد.
آموزش کلیر کش و کوکی مرورگر

اهمیت کلیر کش و کوکی

چرا مرورگر از کش و کوکی استفاده می‌کند ؟ تابه‌حال برایتان سوال است که اهمیت آن چیست؟ شاید برای شما پیش بیایید که بار ها از یک سایت بدون وقفه در سرعت لود استفاده کرده باشید.  کش با به عبارت انگلیسی caches به معنی دستاوردها است. هرگاه شما از سایتی بازید می‌کنید، تمامی اطلاعات، فایل های تصویری، صوتی، ویدئوها و…… آن سایت در فایلی موقتی به نام کش ذخیره می‌شود تا در دفعات بعدی استفاده از بارگیری مجدد جلو گیری شود. این امر برای مدت‌ها سرعت اینترنت و لود سایت موذد نظر را افزایش می‌دهد، اما با گذر مدت زمانی مشخص، این مورد تبدیل به مشکل می‌شود. چرا که به دلیل ذخیره اطلاعات یک سایت در کش، شما دیگر نمی‌توانید، آپدیت‌‌های آن سایت را ببینید و اطلاعات قدیمی برای شما نمایش میگردد.

آموزش کلیر کش و کوکی مرورگر

سخن پایانی

حریم شخصی از مهم‌ترین مسائل برای هر شخصی است. شاید مدت زمانی باشد که شما نخواهید از حساب خود استفاده کنید، یا تاریخچه وب‌گردی شما شامل مواردی باشد، که نمی‌خواهید نمایان گردد. در این شرایط کلیر کش و کوکی گزینه مناسبی برای شما است. با اعمال این امر شما شاهد تفاوت بارزی در سرعت لود عملکرد مرور گر خود خواهید شد.

گزینه ریست به هیچ وجه در عملکرد مرورگر کروم قابل مشاهده نیست، اما در نسخه دسکتاپ این مورد وجود دارد و شما می‌توانید در عوض clear data و clear cache از ریست استفاده کنید.

از اینکه تا پایان همراه ما بودید سپاسگزاریم.•

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *