آژانس امنیت ملی آمریکا به خرید داده‌های وبگردی آمریکایی‌ها از کارگزاران بدون ضمانت اعتراف کرد

را این مدیر تأیید کرده است که آژانس داده‌های وبگردی آمریکایی‌ها را از کارگزاران بدون دریافت مجوز اولیه خریداری می‌کند. سناتور ران وایدن (D-OR) انتصاب تیموتی هاف، مدیر ورودی آژانس امنیت ملی را مسدود کرد تا زمانی که آژانس به سؤالات وی در مورد جمع آوری اطلاعات مکان و اینترنت آمریکایی ها پاسخ دهد. وایدن گفت که او سه سال تلاش کرده است تا “این واقعیت را که NSA در حال خرید سوابق اینترنتی آمریکایی ها است به صورت علنی منتشر کند.”

که در پل ناکاسون، مدیر فعلی آژانس امنیت ملی آمریکا، به وایدن تأیید کرد که آژانس چنین خریدهایی را از دلالان انجام می دهد. "NSA انواع مختلفی از [commercially available information] برای اهداف اطلاعاتی خارجی، امنیت سایبری، و سایر اهداف مأموریت مجاز، شامل تقویت اطلاعات سیگنال های آن (SIGINT) و مأموریت های امنیت سایبری،" ناکاسون نوشت. "این ممکن است شامل اطلاعات مرتبط با دستگاه های الکترونیکی باشد که در خارج و در موارد خاص در داخل ایالات متحده استفاده می شوند."

ناکاسون در ادامه ادعا کرد که NSA "داده‌های مکان جمع‌آوری‌شده از تلفن‌هایی را که در ایالات متحده استفاده می‌شود، با یا بدون حکم دادگاه، خریداری و استفاده نمی‌کند. به طور مشابه، NSA داده‌های مکان جمع‌آوری‌شده از سیستم‌های تله‌ماتیک خودرو از وسایل نقلیه شناخته شده در ایالات متحده را خریداری و استفاده نمی‌کند."

یک سخنگوی NSA گفت  که آژانس از چنین داده‌هایی به میزان کم استفاده می‌کند، اما ارزش قابل توجهی برای امنیت ملی و اهداف امنیت سایبری دارد. "در تمام مراحل، NSA اقداماتی را برای به حداقل رساندن جمع آوری ایالات متحده انجام می دهد [personal] اطلاعات، شامل استفاده از فیلترهای فنی،" سخنگوی گفت.

ویدن این عمل را غیرقانونی خوانده است. "چنین سوابقی می‌تواند آمریکایی‌هایی را شناسایی کند که به دنبال کمک از خط تلفن خودکشی یا خط تلفنی برای بازماندگان تجاوز جنسی یا سوء استفاده خانگی هستند." او گفت.

این سناتور از آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا خواست تا به سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده دستور دهد تا از خرید اطلاعات خصوصی آمریکایی ها بدون رضایت خودداری کنند. او همچنین از هاینس خواست تا سازمان‌های اطلاعاتی را هدایت کند "فهرستی از داده های شخصی خریداری شده توسط آژانس در مورد آمریکایی ها، از جمله، اما نه محدود به، مکان و ابرداده های اینترنتی را انجام دهید." ویدن گفت که هر داده ای که با استانداردهای کمیسیون تجارت فدرال در مورد فروش داده های شخصی مطابقت ندارد باید حذف شود.

وایدن به یک اشاره کرد یک کارگزار داده را از فروش داده های مکان منع کرد. آژانس ادعا کرد که اطلاعاتی که ادعا می کند به خریداران از جمله پیمانکاران دولتی فروخته شده است. "می تواند برای ردیابی بازدید مردم از مکان های حساس مانند کلینیک های پزشکی و بهداشت باروری، مکان های عبادت مذهبی و پناهگاه های آزار خانگی استفاده شود."

FTC در شکایت خود علیه این کارگزار که قبلاً به عنوان شناخته شده بود، اظهار داشت که توسط "X-Mode در اطلاع رسانی کامل به مصرف کنندگان نحوه استفاده از داده های آنها و اینکه داده های آنها برای اهداف امنیت ملی در اختیار پیمانکاران دولتی قرار می گیرد، در ارائه اطلاعات مادی به مصرف کنندگان کوتاهی کرده و رضایت آگاهانه مصرف کنندگان را برای جمع آوری و استفاده از موقعیت مکانی خود دریافت نکرده است. داده ها."

تسویه حساب اولین بار در نوع خود با یک کارگزار داده بود. وایدن که چندین سال در صنعت کارگزاری داده تحقیق کرده است، گفت که این کار را انجام داده است "از هیچ شرکتی که چنین هشداری را به کاربران ارائه می دهد اطلاعی ندارد [regarding their consent] قبل از جمع آوری داده های آنها"

موضوع خرید داده های موقعیت مکانی تلفن توسط آژانس های فدرال ایالات متحده کاملاً جدید نیست. در سال ۲۰۲۰ معلوم شد که گمرک و حفاظت از مرز . سال بعد، وایدن مدعی شد و داده های مکان را از تلفن های آمریکایی ها خریداری و استفاده کرد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nsa-admits-to-buying-americans-web-browsing-data-from-brokers-without-warrants-154904461.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/nsa-admits-to-buying-americans-web-browsing-data-from-brokers-without-warrants-154904461.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *