تسلا ۲۰۰۰۰۰ خودرو را به دلیل نقص دوربین پشتیبان فراخوان می کند

تسلا ۲۰۰۰۰۰ وسیله نقلیه را در ایالات متحده به دلیل نقص عملکرد دوربین پشتیبان فراخوان می کند. گزارش‌هایی مبنی بر عدم درگیر شدن دوربین‌ها در زمان معکوس شدن خودروها وجود داشت که این یک مشکل ایمنی بسیار بزرگ است و در وهله اول تمام هدف این دوربین‌ها است. تسلا ۸۱ ادعای گارانتی را بررسی کرده است که بالقوه مرتبط با این مشکل است.

این فراخوان شامل برخی خودروهای مدل Y، مدل S و مدل X از سال ۲۰۲۳ می شود. تسلا می گوید که ۱٫۸ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۳ تحویل داده است، بنابراین این فراخوان بیش از ۱۰ درصد از تولید سالانه شرکت را تشکیل می دهد. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده (NHTSA) بیانیه ای در این مورد منتشر کرد و گفت که یک مشکل نرم افزاری مقصر این مشکل است.

برای این منظور، همه خودروهای فراخوان شده دارای رایانه ۴٫۰ “کامل خودران” تسلا هستند و نسخه نرم افزاری ۲۰۲۳٫۴۴٫۳۰ تا ۲۰۲۳٫۴۴٫۳۰٫۶ یا ۲۰۲۳٫۴۴٫۱۰۰ را اجرا می کنند. دارندگان تسلا می توانند بررسی کنند تا ببینند چه نسخه های نرم افزاری را اجرا می کنند. به گفته NHTSA، این شرکت یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری (OTA) را برای رفع این نقص منتشر کرده است.

تسلا در ماه دسامبر از این مشکل آگاه شد و در ۱۲ ژانویه تصمیم به فراخوانی گرفت. مشتریان تا ۲۲ مارس نامه ای دریافت خواهند کرد که به آنها هشدار می دهد. .

این آخرین فراخوان تنها شش هفته پس از فراخوان بیش از دو میلیون خودرو توسط تسلا صورت می گیرد در مورد سیستم کمک راننده پیشرفته Autopilot آن. این نیز از طریق به روز رسانی نرم افزار OTA مورد بررسی قرار گرفت.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/tesla-recalls-200000-vehicles-because-of-a-faulty-backup-camera-153302523.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/tesla-recalls-200000-vehicles-because-of-a-faulty-backup-camera-153302523.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *