آیا دختر دختر بودن تیلور سویفت مهم است؟

آیا تا به حال به شما “دختر دختر” خطاب شده است؟ اگر فرهنگ پاپ هر مدرکی است، کسب عنوان دختر دختر به سرعت به عنوان بالاترین سطح یک تعریف و تمجید ظاهر می شود. پس دختر دختر دقیقاً چیست؟ او در یک مهمانی شما را چک می کند. وقتی مریض هستی موهایت را نگه می دارد. اگر همسرتان خیانت می کند، می توانید به او اعتماد کنید تا با شما صادق باشد. او هرگز به خاطر ظاهرتان از شما متنفر نخواهد شد و همیشه به شما می گوید که آیا چیزی در دندان های شما وجود دارد. او سوار مطلق توست یا بمیر. یادداشت جانبی: او در یک جامعه عمدتاً نابهنجار وجود دارد.

بر TikTok هشتگ #دختران دختران ۶۴۶ میلیون بازدید دارد، اما این عبارت فقط در همه جا آنلاین نیست. IRL نیز، افراد مشهور (و افراد مشهور مجاور) این اصطلاح را به زبان می آورند. اما واقعا این چه معنایی دارد؟ و آیا واقعاً مهم است که ما با قبض دختر دختر تناسب نداشته باشیم؟

اخیرا در مصاحبه ای با تنوعادویه یخی گفت مجله ای که بسیاری از رپرها وانمود می کنند که دختران دختر هستند. “مردم می خواهند همه “من یک دختر دختر هستم” باشند، اما پس از آن در پشت صحنه، عوضی هستند. من احساس می کنم رقابت چیزی است که همه ما را هیجان زده می کند زیرا فکر می کنم همه ما مخفیانه از رقابت کردن لذت می بریم و می بینیم که چه کسی این چیزها را بهتر می کند. این خواننده گفت و چه کسی بیشترین بازدید را خواهد داشت.

در دم پایان سپتامبر، زمانی که شایعات از تیلور سویفت و تراویس کلس مایا بنبری، مایا بنبری، همسر سابق کلچه به آن گفت که قرار ملاقات برای اولین بار ظاهر شد ایمیل روزانه که فوتبالیست به او خیانت کرده است. بنبری در تلاشی برای هشدار دادن به سویفت اضافه کرد: “تیلور به نظر دختری بامزه با روحیه زیبایی است، بنابراین برای او آرزوی موفقیت می کنم، اما اگر این کار را نمی کردم، دختر دختر نمی شدم. به او توصیه کن باهوش باشداین به سختی اولین باری است که اصطلاح دختر دختر در زمینه یک رابطه سلبریتی استفاده می شود.

در جولای ۲۰۲۳، زمانی که شایعات تایید نشده و آیتم های کور آریانا گرانده و او شرور ظاهراً اتان اسلیتر همبازی اش اولین بار با همسر اسلیتر که از هم جدا شده بود قرار می گرفت، لیلی جی گفت صفحه ششم“[Ariana’s] داستان واقعا دختر دختر نیست خانواده من فقط خسارت جانبی است.» این اظهار نظر باعث ایجاد هرج و مرج در اینترنت شد؛ چندین طرفدار ویدئوهای ارسال شده نظریه پردازی در مورد اینکه چرا گرانده «دختر دخترانه» نیست. از برخی جهات، این استفاده ستوده‌آمیز از عبارت دختر دختر به سیستم مردسالارانه‌ای وارد می‌شود که زنان را بدنام می‌کند، و آنها را تنها مقصر می‌کند و در عین حال مردان را از هر گونه مسئولیتی مبرا می‌کند. شرم و بررسی دقیقی که گرانده با آن مواجه شد، به شدت با اسلیتر نامتناسب بود.

واضح است که فشار زیادی برای دیده شدن به عنوان یک دختر دختر وجود دارد و وقتی به نظر می رسد که در انجام این کار به درستی شکست می خورید، فشار زیادی وجود دارد. اما چرا مهم است؟

در سراسر فرهنگ عامه، زنان و دختران در «رقابت» با یکدیگر قرار دارند.»

در اصل، دختر بودن به معنای دوست قابل اعتماد بودن است، کسی که می توانید برای صداقت و حمایت روی او حساب کنید. ممکن است تعجب کنید: آیا این فقط به این معنی نیست که فرد شایسته ای باشید؟ در بیشتر موارد بله، اما دلیلی وجود دارد که چرا این مقوله در روزگار کنونی در حال افزایش است. به اوایل دهه ۲۰۰۰ فکر کنید، زمانی که روندها از زنان می خواستند زنانگی خود را محکوم کنند. دختر باحالی – که عاشق معاشرت با پسرها بود و از رنگ صورتی متنفر بود – بر این موضوع حاکم بود. امروزه اینترنت این شخص را “بیا دنبالم“دختر: او به دلیل متفاوت بودن (بخوانید: بهتر) با دختران دیگر رشد می کند و به دنبال تاییدیه مرد است. دکتر آملیا موریس – مدرس رسانه و ارتباطات در دانشگاه اکستر که رابطه بین فرهنگ عامه و عدم تعادل اقتصادی-اجتماعی را مطالعه می کند – این سیستم از زنان که در مقابل یکدیگر قرار می گیرند، ساختار یک جامعه ناهنجار را تشکیل می دهد.

«در سراسر فرهنگ عامه، زنان و دختران در «رقابت» با یکدیگر قرار می‌گیرند… اصطلاح «عزیز» به خودی خود دارای جنسیت جدایی ناپذیر است و زنانگی را با بدخواهی ترکیب می‌کند (به انبوهی از مقاله‌های آنلاین که به والدین توصیه می‌کنند که چگونه «نباید» موریس توضیح می‌دهد که مردان از روابط «آرام» و «آسان» لذت می‌برند. در مقابل، دهه ۲۰۲۰ (تا کنون) یک دهه اوج است دختر شدن. . . گرتا گرویگ باربی در حالی که ترندهای آنلاین مانند شام دخترانه، پیاده روی داغ دخترانه و ریاضی دختر شباهت ها در بین زنان به عنوان یک جشن

موریس می‌گوید: «در بافت ناهمسانی، اصطلاح «دختر دختر» به یک همبستگی زنانه صحبت می‌کند که دوستی‌های افلاطونی را به اندازه یک شریک عاشقانه مهم می‌شناسد و فضایی را برای هدایت زندگی تحت سرمایه‌داری پدرسالار ایجاد می‌کند. امروز هیچ چیز جالب تر از معاشرت با دخترانتان نیست. راهنمای TikTok به شما بگوید چگونه به این وضعیت فرقه برسید در حالی که دیگر سازندگان به شما در مورد مردم هشدار می دهند تظاهر به حمایت: آنها در مقابل مردان رفتار متفاوتی از خود نشان می دهند، به ناامنی های شما اشاره می کنند، یا قبل از اینکه با دوست پسرتان سلام کنند، احوالپرسی می کنند.

آیا دختران دختر واقعاً قلدر می شوند؟

در یک ویدیو، TikToker Kelly Kim می گوید اگر یکی از آشنایان علاقه شما را به عشق او اضافه کند لیست دوستان نزدیک در عرض ۴۸ ساعت از ملاقات آنها، آنها دختر دختر نیستند و “باید بروند”. او می گوید قابل مشروب کردن“در ابتدای این روند، اگر کسی می گفت که آنها یک دختر دختر هستند، من فوراً بیشتر به آنها اعتماد می کردم، آنها را قابل دسترس تر می کرد. اما اکنون، این عبارت راهی آسان برای صحبت در مورد کسی شده است که دختر دختر نیست و که باید مراقب او باشید.”

پست دیگری با عنوان “دختران دختر ۱۰۱“زنان را شرمنده می کند که می گویند آنها گرم هستند و با همدیگر حالشان خوب است. در این ویدئو، سازنده گفت: “به مهربان ترین شکل ممکن، این بهترین انتخاب من است.” اینجاست که طبقه بندی مشکل می شود. در تئوری یک “دختر دختر” مثبت است: زنانی که از زنان حمایت می کنند. اما همچنین شکاف بزرگی در تعریف ظاهر یک زن حامی ایجاد می کند، به خصوص وقتی فرهنگ های دیجیتال بسیار متنوع هستند و درک متفاوتی از همبستگی را شامل می شوند.

همانطور که این اصطلاح محبوبیت پیدا می کند، برای محکوم کردن زنان به دلیل نداشتن یک ایده سفت و سخت و اغلب خودسرانه در مورد اینکه یک “دختر دختر” باید چگونه باشد – مانند مورد آریانا گرانده و نفرتی که پس از آن منتشر شد، به سلاح تبدیل می شود. از شایعات تایید نشده یا ویدیوهای TikTok آن شلخته شرمنده زنان است گرایش «دختر دختر» با قرار دادن خود به عنوان نقطه مقابل دختر «من را انتخاب کن»، خود را در معرض شکست قرار می دهد. این روند از طریق الگوهای طاقت فرسا «دیگری» و نگاه تحقیرآمیز به برند خاصی از زنان، خود را درگیر همان زن ستیزی می کند که امیدوار بود از بین ببرد.

روانشناس الویز اسکینر توضیح می‌دهد: «این عبارت برای جدا کردن زنانی استفاده می‌شود که رفتاری مخالف «دختر دختر» در نظر گرفته می‌شوند، خواه به دنبال توجه مرد باشند، خود را از ویژگی‌های سنتی «دخترانه» دور کنند یا با دختران دیگر رقابت کنند. این می تواند باعث شود زنان احساس انزوا و شرمندگی کنند.”

تأثیر زن ستیزی درونی شده

استفاده از این عبارت نیز فشار و مسئولیت خاصی را برای بازگشت لطف وارد می کند.

به عنوان مثال، هشدار علنی بنبری به سوئیفت تحت عنوان دختر بودن، خواننده را نیز مسئول می داند. توپ را در زمین او رها می کند و نشان می دهد که یک دختر همکار هرگز با مردی قرار نمی گیرد که با زن دیگری “بد” رفتار کرده است – به هر حال این تعریف شده است.

سوئیفت در طول چندین دهه فعالیت حرفه ای خود به عنوان یک دختر دختر دیده می شود (به تیم اولیه فکر کنید)، به خاطر این که یک تیم است (فکر کنید که تیم سفید چگونه بود) مورد انتقاد قرار می گرفت و بی وقفه شلخته شرمنده بود، به طوری که او ترانه هایی در مورد آن می نوشت. آی تی. با این حال، هر بار که گفته می‌شود سوئیفت با مردی جنجالی (متی هیلی) قرار می‌گرفت، این سرزنش به طور نامتناسبی بر او تأثیر می‌گذاشت.

به طور مشابه، در حالی که گرانده و اسلیتر بزرگسالان رضایت دارند، رسانه های محبوب مسئولیت رابطه را به تنهایی بر عهده گرانده گذاشته اند و او را برای پایان ازدواج اسلیتر و همچنین خود او مسئول می دانند. پرچمداران گرایش «دختر دختر» که زنان را با استانداردهای غیرواقعی نگه می‌دارند به این سوگیری کمک می‌کنند.

برخی از جنبه‌های گرایش «دختر دختر» (مانند زنان «نمی‌دانند/نمی‌دانند» که جذاب هستند) منعکس‌کننده دوگانگی باکره/فاحشه است، که در آن زنان در طول تاریخ به عنوان «خوب» (بخوانید: از نظر جنسی خالص) قرار گرفته‌اند. موریس توضیح می‌دهد که «و متواضع» یا «بد» (از نظر جنسی «بی‌حوصله» و دارای اعتماد به نفس، به‌ویژه در مورد ظاهرشان). به نظر می رسد این زن ستیزی درونی شده شرم و گناهی را که برخی از دختران در انتقاد از زنان دیگر به کار می برند، شکل می دهد.

اما به جای لغو دختر دختر یا قرار دادن آن بر روی یک پایه اخلاقی، این روند – درست مانند تعداد بیشماری دیگر – باید با تفاوت های ظریف دیده شود. در مواجهه با همه چیزهایی که در دنیا اشتباه است، عاشقانه کردن دوستی های زنانه، خوردن میان وعده برای شام یا پیاده روی طولانی مدت یک آرامش است. باید به عنوان دیده شود فقط آنیک جریان لحظه ای و با احساس خوب، نه یک فرقه عبادی و آموزنده.

اسکینر می‌گوید: «ما دائماً تشویق می‌شویم تا خودمان را تعریف کنیم، شناسایی کنیم و طرح کنیم، بنابراین جای تعجب نیست که گرایشی بر اساس طبقه‌بندی رفتار محبوب باشد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشیم که همه ما بسیار پیچیده‌تر و ظریف‌تر از آن چیزی هستیم که یک ویدیوی یک دقیقه‌ای TikTok به ما اجازه می‌دهد از آن عکس بگیریم، و ما باید دریابیم که چه کسی هستیم (دور از لنز عمومی رسانه‌های اجتماعی، شاید) و به دیگران هم این فرصت را می دهد تا همین کار را انجام دهند.”

موضوعات
روابط
TikTok


منبع: https://mashable.com/article/girls-girl-meaning-taylor-swift

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *