آیا سامسونگ گلکسی اس ۲۳ هنوز ۱۰ ماه بعد ارزش آن را دارد؟

آیا سامسونگ گلکسی اس ۲۳ هنوز ۱۰ ماه بعد ارزش آن را دارد؟
کریستین رومرو چان / روندهای دیجیتال

دیوانه وار است که فکر کنیم سال ۲۰۲۳ تنها چند هفته دیگر به پایان می رسد و سال جدید سریعتر از آنچه فکر می کنیم در راه است. یکی از اولین گوشی های پرچمدار بزرگی که در سال ۲۰۲۳ عرضه شد، این بود سامسونگ گلکسی اس ۲۳که در ماه فوریه در کنار آن راه اندازی شد گلکسی اس ۲۳ پلاس و Galaxy S23 Ultra خواهر و برادر

زمانی که سامسونگ گلکسی S23 برای اولین بار عرضه شد، یک بررسی مثبت دادم، اما وجود داشته است زیاد گوشی های پرچمدار جدید از رقبا از آن زمان تاکنون. همچنین انتظار می‌رود سامسونگ جانشین خود را معرفی کند گلکسی اس ۲۴ ترکیب، اوایل سال ۲۰۲۴٫

بنابراین، آیا سامسونگ گلکسی S23 هنوز در اواخر سال ۲۰۲۳ دوام می آورد؟

یکی از بهترین گوشی های کوچکی که می توانید بخرید

کریستین رومرو چان / روندهای دیجیتال

این روزها، به نظر می رسد که هر گوشی هوشمند بزرگی که می بینید یا درباره آن می شنوید، یک تخته غول پیکر است. دیگر یافتن برندی که گوشی های جمع و جور با اندازه معقول تولید کند، سخت است. اگر ارزش قائل هستید گوشی های کوچک که می توانید به راحتی با یک دست از آن استفاده کنید، Samsung Galaxy S23 یکی از بهترین ها باقی مانده است.

از آنجایی که سامسونگ برای S23 از آلومینیوم و شیشه استفاده می کند، بسیار سبک وزن است و کمتر از ۶ اونس است. صفحه نمایش نیز تنها ۶٫۱ اینچ است که تقریباً به اندازه امروز کوچک است. این بدان معناست که استفاده از آن با یک دست نسبتاً قابل کنترل است، اگرچه اگر دست‌های کوچکی مانند من دارید، دکمه‌های گوشه‌های بالایی هنوز کمی قابل دسترسی هستند. اما باز هم، این امکان پذیرتر از مثلاً صفحه نمایش بزرگ ۶٫۸ اینچی S23 Ultra است.

با این حال، اگرچه من از شیشه مات پشت S23 قدردانی می کنم، اما هنوز برای میل من کمی لغزنده است. من فکر می کنم اپل با شیشه مات بهتر عمل کرد آیفون ۱۵شیشه “رنگ آمیزی شده” که همچنین مات است، اما نگه داشتن آن بدون قاب چندان سخت نیست.

اما به طور کلی، در دست گرفتن و استفاده از S23 در مقایسه با بسیاری از گوشی های دیگری که امسال امتحان کرده ام راحت بوده است. اندازه کوچک و جمع و جور آن قطعا در میان دریایی از صفحات شیشه ای غول پیکر مورد استقبال قرار می گیرد و صادقانه بگویم، ای کاش گوشی های بیشتری در این اندازه (و وزن) وجود داشت.

S23 هنوز هم سریع و قدرتمند است

کریستین رومرو چان / روندهای دیجیتال

من در اوایل سال جاری چندین ماه از گلکسی اس ۲۳ استفاده کرده بودم، اما یک بار دیگر گوشی‌ها به بازار آمدند، S23 به نوعی برای من از بین رفت. آخرین باری که از S23 استفاده کردم حدود ماه مه بود، بنابراین بازیابی آن برای این بازدید مجدد در پایان سال اولین باری است که در ماه‌ها از آن استفاده می‌کنم.

میدونی چیه؟ من از اینکه S23 هنوز پس از گذشت این چند ماه چقدر سریع و سریع احساس می شود، کمی متعجب هستم. Snapdragon 8 Gen 2 در حال حاضر یک تراشه بسیار توانا برای گوشی های پرچمدار است، اما با این نسخه بهینه شده که به طور خاص برای دستگاه های سامسونگ گلکسی ساخته شده است، هیچ مانعی برای آن وجود ندارد. گاهی حتی سریعتر از من احساس می شود آیفون ۱۵ پرو.

درست مانند زمانی که برای اولین بار گوشی را بررسی کردم، گلکسی اس ۲۳ هیچ تاخیر یا نرخ فریم متزلزلی به من نمی دهد. برنامه‌ها فوراً باز می‌شوند، جابه‌جایی بین چند برنامه سریع و یکپارچه است و هر رندری با ویرایش عکس در چند ثانیه انجام می‌شود.

برای افراد معمولی که فقط یک گوشی اندرویدی خوب می خواهند، S23 دقیقاً همین است – و بیشتر. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی هنوز هم عملکرد خوبی دارد، و دیدن اینکه پس از گذشت تقریباً یک سال هنوز چقدر خوب است، بسیار خوب است.

سفارشی سازی فوق العاده آسان

کریستین رومرو چان / روندهای دیجیتال

همانطور که من دوباره از Galaxy S23 استفاده می کردم، همچنین به یاد آوردم که چقدر آسان است که کل زیبایی دستگاه را با تم های موجود در فروشگاه Galaxy Themes تغییر دهید. من از آن دسته افرادی هستم که دوست دارم دستگاه خود را شخصی سازی کنم، و اگرچه تقریباً در هر دستگاه اندرویدی این امکان وجود دارد، من فقط سادگی آن را با سامسونگ دوست دارم. من می‌توانم این کار را مستقیماً از تنظیمات انجام دهم، و وقتی یک موضوع را اعمال کردم، واقعاً نیازی به انجام کار دیگری با آن ندارم.

این همان ویژگی است که من آرزو می کنم اپل در نقطه ای به آن اضافه کند. از آنجایی که iOS 14 به کاربران اجازه می‌داد از نمادهای برنامه‌های سفارشی از طریق Shortcuts بدون جیلبریک استفاده کنند و ویجت‌های صفحه اصلی به شما امکان می‌دهند در زیبایی‌شناسی خود خلاقیت داشته باشید، موضوع‌سازی در iOS بیشتر به واقعیت تبدیل شده است. اما هنوز یک فرآیند خسته کننده و کمتر از ایده آل است. ای کاش اپل از سامسونگ درس می گرفت و نمادها و تم های برنامه را در ویترین دیجیتال خود اضافه می کرد. من مقدار زیادی پول برای آن خرج خواهم کرد.

و علیرغم این واقعیت که در مورد شخصی سازی صفحه قفل، شباهت هایی بین سامسونگ و اپل وجود دارد، سامسونگ همچنان اپل را شکست می دهد. چرا؟ زیرا در صورت تمایل می توانید میانبرهای صفحه قفل را به چیز دیگری غیر از چراغ قوه و دوربین تغییر دهید. من شوکه شده ام که اپل هنوز این توانایی را به ما نداده است دکمه اکشن در آیفون ۱۵ پرو.

یک تلفن سطح پایه با سیستم دوربین سه گانه

کریستین رومرو چان / روندهای دیجیتال

علیرغم اینکه گلکسی اس ۲۳ مدل پایه در خط تولید است، سامسونگ همچنان یک سیستم دوربین سه لنزی با سنسور تله فوتو را به آن ارائه می دهد. در مقایسه با رقبایی مانند گوگل و اپل، که فقط یک سیستم دوربین دوگانه را در مدل های پایه خود ارائه می دهند، سامسونگ به شما پول بیشتری می دهد.

یکی از دلایلی که معمولاً مدل‌های آیفون پرو را می‌خرم این است که می‌خواهم یک دوربین تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال داشته باشم. اما مشکل این است که خرید Pro گران‌تر است و معمولاً اپل رنگ‌های جالب را برای آیفون معمولی ذخیره می‌کند. در مورد گوگل و مجموعه پیکسل هم همینطور است.

من از این واقعیت قدردانی می کنم که سامسونگ حداقل یک لنز تله فوتو را در مدل پایه قرار داده است، بنابراین حتی کسانی که به مقرون به صرفه ترین یا کوچکترین S23 می روند همچنان می توانند زوم اپتیکال خوبی داشته باشند. البته دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و زوم اپتیکال ۱۰ برابر برای S23 Ultra در نظر گرفته شده است، اما همچنان داشتن یک دستگاه مدل پایه با دوربین سه لنزی خوب است.

مشکل من با عکس گرفتن با S23 مربوط به تمایل سامسونگ به داشتن رنگ ها و روشنایی بیش از حد اشباع شده است. اگرچه برای برخی موقعیت ها کار می کند، اما در برخی مواقع برای سلیقه من بیش از حد مصنوعی به نظر می رسد. من امیدوارم که سامسونگ با S24 آینده در سال آینده سطح اشباع و سرزندگی را کاهش دهد.

هنوز هم امروز یک گوشی عالی است

کریستین رومرو چان / روندهای دیجیتال

حتی اگر ما انتظار داریم S24 در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه می شوداگر یک گوشی اندرویدی کوچک اما قدرتمند می‌خواهید که چند سال برای شما دوام بیاورد، گلکسی اس ۲۳ همچنان یک خرید عالی است. به خصوص اگر چیزی می‌خواهید که به شما پول خوبی بدهد، خوب است.

اگرچه با قیمت ۸۰۰ دلار عرضه شد، اما این روزها می توانید آن را با قیمتی کمتر پیدا کنید. اگر آن را با قیمتی کمتر از قیمت خرده فروشی اصلی پیدا کردید، پس ارزش فوق العاده ای دارد و امروز هم با خوشحالی آن را توصیه می کنم.

توصیه های سردبیران







بنابراین، آیا سامسونگ گلکسی S23 هنوز در اواخر سال ۲۰۲۳ دوام می آورد؟


منبع: https://www.digitaltrends.com/mobile/samsung-galaxy-s23-still-worth-it-10-months-later/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *