آیا طراحی بازی می تواند به شما کمک کند که The Traitors را شکست دهید؟

آیا دانش قوی از طراحی بازی می تواند به شما کمک کند که The Traitors را برنده شوید؟ این سوالی بود که ایوان برت، یکی از شرکت‌کنندگان در سری بریتانیا، زمانی که سال گذشته به برنامه پیوست، در ذهن داشت، و می‌خواست در حین بازی به عنوان یکی از وفاداران بازی، تا زمانی که می‌توانست شانس‌ها را شکست دهد. نویسنده کتاب The Floor is Lava and Bored? Games!، استاد حرفه‌ای D&D Dungeon و طرفدار قدیمی بازی‌های اجتماعی، نظر خود برت به تهیه‌کنندگان سریال این بود که می‌توانست آنها را با فرمت خودشان شکست دهد. البته همه چیز کاملا طبق برنامه پیش نرفت.

با این حال، او معتقد است که یک روش برای قالب سریال وجود دارد، یک متا برای جلوگیری از کشته شدن و چندین ترفند طراحی بازی اجتماعی که او برای حفظ تازگی سریال برای سال‌های آینده انجام می‌دهد. من این هفته پیش از یک هفته بزرگ از قسمت‌های فصل دوم سریال با برت به گفتگو نشستم تا در مورد همه اینها و بیشتر صحبت کنم.

برت در مورد سابقه بازی خود به من می گوید: «من عاشق بازی های استراتژی اجتماعی و اجتماعی هستم – آنها را دوست دارم – و سال هاست که آنها را به عنوان بخشی از شغلم اجرا می کنم. “من در حال اجرای بسیاری از بازی‌های مافیا، گرگینه، انواع بازی‌ها در باشگاه‌های جوانان و تمرین‌های آموزشی شرکتی بودم که این تبلیغ را دیدم، و فکر کردم “عالی!” این می شود


تریلر سری دوم The Traitors UK.

“من خیلی سریع به این ایده رسیدم که برنامه های تلویزیونی به شما نیاز دارند که برای آنچه که هستید یک پله آسانسور داشته باشید – یک خط فروش برای آنچه که ارائه می دهید. بنابراین به روشی کاملاً حساب شده، گفتم “خوب، خوب، من من آن مردی خواهم بود که سال ها بازی را اجرا کرده و اکنون می خواهد آن را بازی کند، که همه استراتژی ها را دیده و همه چیز را دیده است، و اکنون می تواند با استفاده از بهترین آنها بازی کند. پس این برنامه من بود. ویرایش من به‌عنوان نویسنده کودکان فهرست شده‌ام، که کار دیگری است که انجام دادم – احتمالاً برای ساختن کامل شخصیتم به جای عنصر استراتژیک، زیرا آنها واقعاً بسیاری از وفاداران را اصلاً طرح‌ریزی نمی‌کردند.» او آه می کشد. “اما این خوب است.”

“برنده شدن به عنوان یک وفادار فقط شانس کمی برای موفقیت دارد.”

به‌عنوان متقاضی شرکت در اولین اجرای The Traitors، قوانین دقیق نمایش هنوز برای شرکت‌کنندگان رازآلود بود، اما برت به اندازه‌ی کافی می‌دانست که می‌خواهد یکی از افراد خوب، یعنی Faithful باشد، حتی اگر احتمال می‌داد این باشد. بیشتر یک چالش “فکر می کردم که ارزش بیشتری داشته باشد – بنابراین رفتم، “این برنامه ۱۰ نقطه ای من است برای اینکه چگونه به عنوان یک وفادار زنده بمانم، این است که چگونه من را به قتل نرسانند، در اینجا چگونه من تبعید نمی شوم”، همه اینها من واقعاً می‌خواستم این ادعا را مطرح کنم که تا آنجا که ممکن است بازی را حل می‌کنم – در بازی‌ای که برنده شدن به عنوان یک وفادار فقط شانس کمی برای موفقیت دارد.”

چون موضوع اینجاست – The Traitors به ​​طور مساوی متعادل نیست، دور از آن. در سطح جهانی، با فرمت تولید شده در کشورهای متعدد، سریال های خائن بسیار بیشتر از تعداد برنده های Faithful هستند. حتی اینجا در بریتانیا، جایی که خیانتکار ویلف در آخرین مانع سال گذشته سقوط کرد، این نتیجه تنها به دلیل “هدیه جدایی” بحث برانگیز از سوی بازیکن خنجر زده کایران به دست آمد. بیشتر در مورد آن لحظه بعد.

“در بازی‌های کسر اجتماعی متعادل، نرخ برد حدود ۵۰-۵۰ است. اما خائنان نشان دهنده شانس بیشتری برای برنده شدن هستند زیرا چندین نفر از آنها وجود دارد – و وفاداران مانند … ۵۰ تقسیم بر ۱۸ چیست؟” برت ریاضیات سریعی در ذهنش انجام می دهد. “مثل سه درصد شانس برنده شدن؟ و در ابتدا فکر می کردم که شانس برابر است.” پس چرا عادلانه تر نیست؟ برت معتقد است که این به تمرکز سریال بر روی بازیکنان خائن به عنوان شخصیت‌های قهرمان داستان در هر سریال مربوط می‌شود، و همچنین به دلیل فرمت تلویزیونی سفت و سخت که هر اجرا باید ۱۲ قسمت طول بکشد.

سریال نمی‌تواند بازی را تا قسمت هفتم یا هشتم شروع کند.

برت خاطرنشان می‌کند: «نمایش نمی‌تواند بازی را تا قسمت هفتم یا هشتم شروع کند، زیرا نمی‌توانید به نقطه‌ای برسید که بازی قبل از قسمت ۱۲ تمام شود. یک خائن، مجبور شدند یک خائن جدید استخدام کنند.” برت اعتراف می کند که این یک نقطه گیر برای برنامه های او بود و چرا برای او عاقلانه نبود که زودتر روی هر یک از تئوری های خائن خود ادامه دهد. او می‌گوید: «بهتر است که آنها را در جیب خود داشته باشید و خیانتکاران را در یک احساس امنیت کاذب قرار دهید و بیشتر روی کشته نشدن تمرکز کنید.

البته گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است – و برت به قتل رسیده است که نشان می‌دهد حتی داشتن یک برنامه بازی محکم فقط می‌تواند شما را به این نتیجه برساند. اما با وجود اعزام سریع دو بازیکن در هر قسمت، او معتقد است تاکتیک‌ها و مسیری برای زنده ماندن تا زمانی که ممکن است وجود دارد. برت می‌گوید: «مردم متوجه شده‌اند که در واقع مشکوک بودن و خاری در چشم خائنان، مرهم بسیار خوبی در برابر قتل شدن است. «اگر اشتباه می‌کنید، خائن‌ها فکر می‌کنند که شما یک احمق هستید، اما اگر حق با شما باشد، خائن‌ها فکر می‌کنند «خب من نمی‌توانم از شر آنها خلاص شوم وگرنه رد کاغذ به من باز می‌گردد». بنابراین متا در حال حاضر این است که کاملاً بیرونی باشید و در مورد تئوری های خود کاملاً جلو بروید.”


آیا طراحی بازی می تواند به شما کمک کند که The Traitors را شکست دهید؟
اعتبار تصویر: اندرو برتون / انتشارات سرفصل

امسال، The Traitors با حال و هوای کمی متفاوت به بریتانیا بازگشتند – به ویژه به دلیل تأثیر بازیکن برجسته پل. برت می گوید: «پل یک چیز کاملاً جدید است، کسی که به عنوان یک شرور و یک خائن ساخته شده است، در حالی که قبلاً خائنان به عنوان قهرمانان نمایش ساخته می شدند. من مطمئن هستم که پل دوست داشتنی است اما من دوست دارم. همچنین مطمئن است که با تماشای این فیلم، می‌پذیرد که نقش شخصیت شرور را بازی کرده است، زیرا می‌دانست که این چیزی است که از او انتظار می‌رود و او آن را به خوبی انجام می‌دهد.”) اما فراتر از تأثیر داشتن یک بازیگر متفاوت از بازیکنان، تغییرات دیگری نیز وجود دارد. – و تلاشی برای جذاب تر کردن چالش هر قسمت از طریق معرفی سپرها. اینها در ابتدا به عنوان راهی برای بازیکنان برای خرابکاری بالقوه در ماموریت ها برای منافع شخصی – مصونیت از قتل در آن شب – معرفی شدند، اما هنوز تاثیری که برت انتظارش را داشت، نداشته است.

از منظر طراحی بازی، تنها چیزی که به چالش‌ها مربوط می‌شود، سپرها هستند. من فکر می‌کنم که آن‌ها با برداشتن برگی از کتاب The Mole به خوبی عمل کرده‌اند، زیرا سپرهایی را تنها زمانی که ماموریت خرابکاری می‌کنید در دسترس بوده و به طور بالقوه گلدان جایزه را کاهش داده‌اند. برت می گوید. اما هیچ شرکت کننده ای تصمیم نگرفته است که سپر خود را مخفی نگه دارد، و چالش های بعدی پنهان کردن سپر مخفی را تقریبا غیرممکن کرده است. او ادامه داد: “من احساس می کنم این مایه شرمساری است.” دیدگاه طراحی بازی، بسیار جالب است، زیرا در این صورت شما فاقد وضوح برای خائنان هستید، که باید جلوتر تلاش کنند و مسائل را حل کنند. وقتی می‌دانند کسی سپر دارد، برای آنها خیلی آسان است که آن شخص را از گفتگو خارج کنند. پس چرا جالبه؟ این نیست. یاسمن سپر می گیرد. هیچ کس تا آخر روز از یاسمن صحبت نمی کند. باحال، عالی

او می افزاید: «به نظر نمی رسد که گرفتن یک سپر باعث شود در این فصل خاص به هدف تبعید تبدیل شوید، که خوب است – این همان جایی است که متا است. اما مخفی بودن سپر بسیار جالب‌تر خواهد بود، زیرا خائن‌ها سپس مأموریت‌های خود را صرف تماشای افرادی می‌کنند که سپر دارند، و راهی برای یافتن خائن‌ها این است که ببینیم چه کسی زمان را صرف خرابکاری نمی‌کند، بلکه تماشای چه کسی است. در غیر این صورت دارد کار را خراب می کند در جایی که ماموریت تا حدی نامربوط است و متا بازی در بالای ماموریت تمرکز دارد، این می‌تواند همه چیز خودش باشد.”

“آنها لزوماً برای انجام کاری به جز دست و پا کردن به وفاداران نیاز ندارند.”

او پیشنهاد می‌کند که انواع دیگر سپرها می‌توانند پاداش‌های متفاوتی برای گیم‌پلی اعطا کنند، مانند محافظت در برابر تبعید یا یک چالش کوچک برای تلاش برای زنده ماندن برای یک روز دیگر و برنده شدن یک سهم محافظت شده از جایزه – وسوسه‌ای کوچک برای خائنان برای بو کشیدن. اما در حال حاضر، سخت است که استدلال نکنیم که طراحی بازی به خوبی کار می‌کند – زیرا سری دوم ارقامی را به دست می‌آورد که اکثر برنامه‌های تلویزیونی فقط می‌توانند رویای آن را ببینند. برت درباره اجرای فعلی بازی The Traitor می گوید: «آنها در حال متعادل کردن چند صفحه چرخان بسیار بزرگ هستند. یکی از آنها این است که بازی خوب و هیجان انگیز است. دیگری پریدن از کوسه است که من مطمئن هستم. [production company] استودیو لامبرت بسیار بسیار آگاه است و واقعاً سعی می کند انجام ندهد. تغییر قالبی که همه فکر می‌کردند ممکن است تلاش کنند این است که نقش جمع‌آوری اطلاعات وفادار را بیاورند، چیزی شبیه به یک روشن‌بین یا بینا، که در آن یک وفادار خاص نقشی پنهان دارد.» اما او اذعان می‌کند که انجام این کار خطر پیچیده‌تر کردن همه چیز را برای مخاطبان دارد. برت در مورد بازی اولیه این سری می گوید: «آنها لزوماً به Faithfuls برای انجام هیچ کاری به جز دست و پا زدن نیاز ندارند.» افزودن پیچ و تاب برای بازی بسیار ساده تر است. “خائنان.”

این را می توان در «پیچ و خم»هایی که تولیدکنندگان به خائنان اجازه می دهند مردم را به طور علنی محاکمه کنند، یا زمانی که مجبور به قتل در جلوی چشم می شوند، دیده می شود. برت در مورد این لحظات می‌گوید: «تعداد زیادی از آن جنرال موتورز فعال هستند. کاری که آنها با آن‌ها انجام می‌دهند نیز جالب است، زیرا هیچ‌کدام از آنها اطلاعات جمع‌آوری نمی‌کنند – همه آنها با ایجاد بی‌اعتمادی مرتبط هستند. بدیهی است که این تلویزیون عالی ایجاد می کند، و همچنین تضمین می کند که خود Faithful هرگز مزیت زیادی به دست نمی آورد. اما برت معتقد است که باید تعادل وجود داشته باشد، در غیر این صورت بازیکنان به سادگی به همه بی اعتماد می شوند و نمی توانند با هم پیوند برقرار کنند. او ادامه می دهد: به عنوان یک GM در D&D، بسیار شبیه است. “اگر به جای ابهامات اخلاقی جالب، به موقعیت های بد و وحشتناک ادامه می دهید – “مادرت را بکش یا بگذار سگت بمیرد!” – آن وقت شما بازیکنان را در بدترین حالت خود خواهید دید. ممکن است اتفاقات شگفت انگیزی را تماشا کنید، اما با آن شخصیت ها به گونه ای ارتباط نخواهید داشت که به شما بچسبد.”

“من معتقدم این خلاف قوانین بود…”

برای بازیکنان، هیچ چیز به اندازه گرفتن یک خائن شگفت‌انگیز نیست – چیزی که اغلب توسط خائنان وفادار و خنجر پشت خنجر به طور یکسان جشن گرفته می‌شود. برت می‌گوید: «ما تاکنون آموخته‌ایم که واقعاً تنها راه برای بیرون کردن یک خائن این است که خائن‌ها تصمیم بگیرند که زمان رفتن آنها فرا رسیده است. “به معنای واقعی کلمه هر خائن در فصل گذشته بریتانیا توسط دیگری حذف شد – آلیسا، آماندا، کایران همگی توسط ویلف خارج شدند، و سپس ویلف توسط کایران خارج شد.” که ما را به آن لحظه در پایان سری سال گذشته بازمی گرداند، زمانی که کایران از طریق یک اشاره آشکار از مرگ ویلف اطمینان حاصل کرد. قوانین نمایش بیان می کند که خیانتکاران اجازه ندارند هویت خیانتکاران را فاش کنند – پس آیا این نمونه ای از شکسته شدن طراحی بازی بود؟ برت می گوید: «من معتقدم که این برخلاف قوانین بود. منظورم این است که فکر می‌کنم تلویزیون فوق‌العاده‌ای بود و من به کایران احترام می‌گذارم که در آن زمان به شدت نسبت به آن احساس داشت. اما تقریباً مطمئن هستم که دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.

بازی فقط در صورتی کار می‌کند که خائن‌ها اجازه نداشته باشند خائن‌ها را فاش کنند و این با آزمایش بازی ثابت می‌شود. در هر نقطه ای و خیلی آسان است. این یک حرکت بسیار قدرتمند است. خائنان تست هایی را انجام می دهند که در آن سه یا چهار روز افراد تصادفی وارد می شوند تا بازی را آزمایش کنند. آنها احتمالاً یک آزمایش را انجام داده اند. [where Traitors could reveal themselves] و گفت: “اوه این فاجعه بود”، زیرا خائنان فقط می توانستند به یکدیگر بگویند، یا بگویند “اوه، اتفاقا من یک خائن هستم، با من کار کن”. تماشای این بازی واقعاً جالب خواهد بود، اما این بازی The Traitors نخواهد بود.”

“از خودت دفاع نکن – این کار نمی کند.”

با قضاوت بر اساس استقبال از سری امسال، اجرای سوم در بریتانیا تضمین شده به نظر می رسد. بنابراین، او اکنون چه توصیه ای برای بازی در نمایش به بازیکنان سال آینده خواهد داد؟ برت می‌گوید: «من فکر می‌کنم آنها باید درک کنند که دیدگاه غالب درباره بقا است. “به احتمال زیاد شما یک وفادار هستید – در این سریال چهار و نیم برابر بیشتر احتمال دارد که شما یک وفادار باشید تا یک خائن – به آنجا بروید و به خودتان شک کنید. زیر رادار ننشینید زیرا در این صورت شما مطمئن شوید که در حال انجام بازی هستید، کمی سر و صدا کنید، به اندازه کافی که یک هدف بالقوه تبعید باشید زیرا خائنان قصد ندارند به دنبال اهداف تبعید شوند. اما اگر متهم شدید بلافاصله شخص دیگری را متهم کنید – امیدوارم شخص دیگری که دیگران در مورد او صحبت کرده اند. از خود دفاع نکنید – این کار نمی کند. همیشه یک “بیسکویت” بسیار خوب و قابل مشاهده برای پرتاب کردن در میز گرد داشته باشید. سعی کنید چند بار متهم شوید و زنده بمانید و این باید شما را به مسیری طولانی برساند. اما پیمودن این مسیر واقعاً دشوار است و نمی‌دانم می‌توانم آن را به خوبی انجام دهم یا نه.»

در درازمدت، برت معتقد است که قالب The Traitors باید تغییر کند، زیرا در حال حاضر، “فقط تعداد زیادی فینال برای نمایش وجود دارد” که ماندگاری قالب را به همراه دارد. داشتن دو خیانتکار در قسمت ۱۱ به این معنی است که احتمالاً در اپیزود ۱۲ دو خیانتکار وجود دارد – برت معتقد است “که اوپ است” – حتی اگر فینال هایی با دو خیانتکار که در نسخه های دیگر سریال در سرتاسر جهان رو به رو می شوند برایشان سرگرم کننده باشد. تماشا کردن. او می‌گوید: «آنچه که می‌توانم برای متعادل‌تر کردن بازی بگویم این است که اجازه ندهیم خائن‌ها بعد از قسمت ۹ استخدام کنند. “پس این حداقل کمی به تعادل بازی و تبدیل آن به ۴۰-۶۰ یا ۳۰-۷۰ کمک می کند، به جای اینکه در حال حاضر ۹۰-۱۰ است. اگر می توانستید یک خائن در قسمت ۱۱ داشته باشید، می توانید یک اپیزود داشته باشید. ۱۲ بدون خائن. و در واقع، نکته اینجاست، یک اپیزود ۱۲ بدون خائنان همچنان یک تلویزیون عالی و یک پایان عالی خواهد بود. من شنیده ام که مردم برای آن فریاد می زنند – بیایید یک بازی بی خدا داشته باشیم! بیایید یک بازی داشته باشیم. بدون خائن! این از ابتدا اتفاق نخواهد افتاد، اما ممکن است دو قسمت یا یک قسمت بعد از پایان اتفاق بیفتد. اگر پنج نفر در اطراف آتش‌دان ایستاده‌اند که به یکدیگر اعتماد دارند، آیا آنها به مردم رای می‌دهند؟»

او گفت: “شما هرگز یکی از آن پیروزی‌های شگفت‌انگیز سه روز را که در بازی‌های کسر اجتماعی مشاهده می‌کنید، در اتاق‌های طبقه‌ی بالا در میخانه‌ها بازی می‌کنیم، جایی که سیزده بازیکن زنده‌مانده از پنج نفر همدیگر را بالا می‌برند، نخواهید داشت، زیرا همه آنها بخشی از پول را تقسیم کرده‌اند.” تصدیق می کند. اما من می‌خواهم نمایش را ببینم که ادامه پیدا کند و ادامه یابد.»


منبع: https://www.eurogamer.net/can-game-design-help-you-beat-the-traitors?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *