آیا می خواهید ظرفیت ذخیره سازی Steam Deck خود را افزایش دهید؟ شخصی یک SSD 61 ترابایتی Solidigm را به کنسول بازی محبوب Valve اضافه کرد – اما یک نقطه ضعف بزرگ (بدیهی) دارد.

آیا می خواهید ظرفیت ذخیره سازی Steam Deck خود را افزایش دهید؟  شخصی یک SSD 61 ترابایتی Solidigm را به کنسول بازی محبوب Valve اضافه کرد – اما یک نقطه ضعف بزرگ (بدیهی) دارد.

بر اساس گزارش ها، کاربران Steam Deck با استفاده از SSD با ظرفیت بالا Solidigm توانسته اند ظرفیت ذخیره سازی خود را به سطح بالاتری برسانند.

StorageReview توانست دستگاه بازی دستی محبوب Valve را با یک SSD سازمانی Solidigm P5336 61.44 ترابایتی مسلح کند و ظرفیت ذخیره سازی بسیار بیشتری را فراهم کند.

در حالی که از زمان انتشار بسیار محبوب است، عرشه بخار کاربران از فضای ذخیره سازی نسبتا کم آن ابراز تاسف کرده اند. دستگاه دستی در قالب‌های ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود که در ظاهر اسمی به نظر می‌رسد، اما با توجه به نیازهای فزاینده فضای ذخیره‌سازی عناوین مدرن‌تر، می‌توان آن را به سرعت مصرف کرد.

مرحله ی بعد

با استفاده از Solidigm P5336با این حال، StorageReview توانست محدودیت‌های ذخیره‌سازی فعلی را «محو» کند و دنیایی از امکانات را برای کاربران باز کند.

با این حال، مسائل قابل توجهی در اینجا وجود دارد. مهمتر از همه این واقعیت است که P5336 از فرم فاکتور U.2 سازمانی استفاده می کند.

Steam Deck از یک اسلات M.2به این معنی که هر کاربری که این رویکرد را در نظر بگیرد مجبور خواهد شد یک آداپتور خارجی بخرد که بتواند این شکاف مورد نیاز را پر کند.

ماهیت دستی Steam Deck همچنین تصمیم به خرید یک دستگاه محفظه برای نگه داشتن درایو را برانگیخت و آن را به دور از راحتی انجام داد.

نیازهای برق نیز یکی از ملاحظات کلیدی در این آزمایش بود. StorageReview گفت که یک منبع تغذیه ATX به دلیل این واقعیت مورد نیاز است درایو NVMe اسلات M.2 قادر به ارائه “بسیار فراتر از توان مورد نیاز است”.

این نشریه می‌گوید: «برای اینکه این کار به درستی انجام شود، پایه پاور روی کانکتور ATX کوتاه شد تا همیشه روشن باشد و از منبع تغذیه ثابت و کافی برای SSD عظیم (اکنون خارجی) اطمینان حاصل شود.

یکپارچه سازی بی نقص

جدای از محدودیت ها، به نظر می رسد ادغام P5336 یک فرآیند ساده بوده است. طراحی و قابلیت همکاری Steam Deck به این معنی است که ترکیب SSD آسان و ساده است.

با درایو استاندارد Re-Image USB و آداپتوری که آن را به Deck متصل می کند، ظرفیت ذخیره سازی فوق العاده SSD با فرمت ۵۵٫۷ ترابایت را شناسایی کرده و به طور کامل از آن استفاده می کند و تطبیق پذیری و تطبیق پذیری آن را در پذیرش زیرساخت های ذخیره سازی گسترده نشان می دهد. بررسی ذخیره سازی اشاره کرد.

همه گفته‌ها و انجام‌ها، بهبود عملکرد قابل توجه بود. کاربران می توانند انتظار داشته باشند حدود ۳۶۰۰ مگابایت بر ثانیه قابلیت خواندن متوالی را در مقایسه با میانگین ۲۳۰۰ مگابایت بر ثانیه با درایو داخلی استاندارد Steam Deck داشته باشند.

با این حال، این افزایش عملکرد منحصر به فرد نیست. سایر SSDهای ساده‌تر نیز این قابلیت را دارند، البته بدون ظرفیت ذخیره‌سازی عظیمی که P5336 ارائه می‌کند.

اما Steam Deck هنوز از نظر عملکرد محدود است. رابط Gen3 آن به این معنی است که کاربران نمی توانند به طور کامل مزایای SSD Solidigm را به دلیل محدودیت های ذاتی سیستم باز کنند.

اگرچه این آزمایش تطبیق پذیری Steam Deck را نشان می دهد و یک مورد استفاده برای مشتریانی که به دنبال افزایش واقعی ظرفیت ذخیره سازی خود در دستگاه هستند ارائه می دهد.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/want-to-boost-your-steam-deck-storage-capacity-someone-added-a-61tb-solidigm-ssd-to-valves-popular-gaming-console-but-it-comes-with-one-huge-obvious-disadvantage

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *