آیا Next.js برای شما مناسب است؟ در اینجا ۵ مزیت برتر عملکرد آورده شده است

این مقاله ابتدا در .cult توسط منتشر شد تاراکا رومش. .cult یک پلت فرم اجتماعی مبتنی بر برلین برای توسعه دهندگان است. ما در مورد همه چیزهای مرتبط با حرفه می نویسیم، مستندهای اصلی می سازیم و انبوهی از داستان های ناگفته توسعه دهندگان از سراسر جهان را به اشتراک می گذاریم.

Next.js یک چارچوب انعطاف پذیر React است که نقش هیجان انگیزی را در دنیای توسعه وب سریع امروز ایفا می کند. اهمیت آن در چشم انداز در حال توسعه توسعه وب قابل اغراق نیست. به لطف ترکیبی از رندر سمت سرور، ایجاد سایت استاتیک و قابلیت‌های رندر سمت مشتری، مهندسان بیشتری آن را انتخاب می‌کنند. با ارائه یک محیط توسعه سازمان یافته و کارآمد، Next.js روند ایجاد برنامه های کاربردی با کارایی بالا را تسریع می بخشد.

در این مقاله، مزایای عملکرد و توسعه دهندهویژگی های دوستانه ای که Next.js را به عنوان یکی از انتخاب های برتر در میان فریمورک های React معرفی می کند.

۱٫ بهبود عملکرد برنامه با رندر سمت سرور (SSR)##

رندر سمت سرور یک رویکرد قدرتمند است که می تواند عملکرد برنامه وب شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با ارائه HTML اولیه روی سرور، زمان بارگذاری صفحه اول را کاهش می دهد. این منجر به دسترسی سریعتر به محتوا، افزایش تعامل و رضایت می شود. رندر سمت سرور عملکرد برنامه را به ویژه در دستگاه های تلفن همراه بهبود می بخشد. این یک راه عالی برای ارائه یک تجربه کاربری سریع است.

آیا Next.js برای شما مناسب است؟  در اینجا ۵ مزیت برتر عملکرد آورده شده است

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

React اجزای سرور

Next.js اکنون به طور کامل از React Server Component ها پشتیبانی می کند و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به طور یکپارچه سمت سرور را ترکیب کنند. کد در اجزای React خود با React Server Components، توسعه دهندگان این انعطاف را دارند که منطق پیچیده سمت سرور، از جمله پرس و جوهای پایگاه داده، را مستقیماً در اجزای خود بنویسند. این منطق در هنگام رندر در سمت سرور اجرا می شود و میزان داده های انتقال یافته از سرور به مشتری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در نتیجه وب سایت ها عملکرد بهینه ای دارند و سریعتر بارگذاری می شوند.

۲٫ بهینه سازی بارگذاری تصویر

Next.js همچنین یک ویژگی مناسب بهینه سازی تصویر را ارائه می دهد که می تواند عملکرد برنامه شما را تا حد زیادی افزایش دهد. این ویژگی توسط مؤلفه Next.js Image پشتیبانی می‌شود، که به طور خاص برای تسهیل بارگذاری تصاویر در صفحات وب و در عین حال تضمین عملکرد بهینه طراحی شده است. مولفه تصویر مجهز به طیف وسیعی از بهینه سازی های عملکرد داخلی است، از جمله:

بهینه سازی اندازه

با استفاده از قالب‌های تصویر مدرن مانند WebP و AVIF، تصاویر با اندازه صحیح را برای هر دستگاه به‌طور خودکار نمایش دهید.

ثبات بصری

هنگام بارگذاری تصاویر، از تغییر طرح به طور خودکار جلوگیری کنید.

سریعتر بارگذاری صفحه

تصاویر تنها زمانی بارگیری می شوند که با استفاده از بارگذاری تنبل مرورگر بومی، با متغیرهای تاری اختیاری، وارد نمای دید شوند.

انعطاف پذیری دارایی

تغییر اندازه تصویر بر اساس درخواست، حتی برای تصاویر ذخیره شده در سرورهای راه دور.

۳٫ کاهش زمان بارگذاری اولیه با تقسیم خودکار کد

تقسیم کد جاوا اسکریپت به فرآیند تجزیه یک بسته بزرگ کد به تکه های کوچکتر و قابل مدیریت تر اشاره دارد. این قطعات کوچکتر را می توان به صورت پویا بارگذاری کرد که به کاهش زمان بارگذاری اولیه کمک می کند و برنامه را پاسخگوتر می کند. فرآیند انجام تقسیم کد در Next.js ساده است.

افزایش بار اولیه برنامه

تقسیم خودکار کد، زمان بارگذاری اولیه را تنها با بارگذاری کدی که برای آن صفحه خاص مورد نیاز است، افزایش می دهد. این بدان معناست که هر فایلی در دایرکتوری شماست

/pages در مرحله ساخت به بسته جاوا اسکریپت خودش جدا می شود.

تقسیم کد را در سطح کامپوننت انجام دهید

واردات پویا به اجرای کد تقسیم در سطح مؤلفه کمک می کند. این به شما امکان می دهد فقط کدهای لازم را برای بخشی از سایتی که کاربر استفاده می کند بارگذاری کنید.

۴٫ بهبود عملکرد برنامه با حافظه پنهان

Next.js چندین مکانیسم کش را برای بهبود عملکرد برنامه شما و کاهش هزینه ها ارائه می دهد. Next.js به‌طور پیش‌فرض مسیرها و درخواست‌های داده را با اطمینان در حافظه پنهان ذخیره می‌کند تا عملکرد بهتر و صرفه‌جویی در هزینه را داشته باشد.

کش داده ها

ذخیره سازی داده ها در توسعه وب برای زمان بارگذاری سریعتر صفحه ضروری است. خوشبختانه، Next.js پشتیبانی داخلی برای ذخیره داده ها، خواه برای یک درخواست خاص یا کل بخش مسیر، ارائه می دهد. Next.js به طور خودکار ذخیره و حذف مجدد می شود

fetch() به صورت پیش فرض درخواست می کند. بنابراین، اگر یک درخواست را دو بار انجام دهید، درخواست دوم از نتیجه درخواست اول مجددا استفاده خواهد کرد.

کش روتر

هنگامی که یک React Server Component بارگذاری می شود، داده های خود را در حافظه پنهانی که به نام روتر کش شناخته می شود، نگه می دارد. این کش به بخش‌های مسیر جداگانه تقسیم می‌شود و برای بهبود تجربه ناوبری با پیگیری مسیرهای بازدید شده قبلی و واکشی از قبل مسیرهای آینده استفاده می‌شود.

کش مسیر کامل

Next.js حافظه پنهان کامل مسیر را پیاده‌سازی می‌کند، مکانیزم ذخیره‌سازی که بارهای HTML و React Server Component (RSC) را روی سرور ذخیره می‌کند تا درخواست‌های سرور در مسیریابی را کاهش دهد و در نتیجه عملکرد را بهبود بخشد.

به غیر از مکانیسم های ذخیره سازی که در بالا ذکر شد، Next.js نیز از آن استفاده می کند درخواست حفظ کردنیک تکنیک کش که با React و Fetch کار می کند.

۵٫ کاهش بار باطن با تولید استاتیک افزایشی (ISG)

تولید سایت ایستا (SSG) یک رویکرد رایج برای ایجاد صفحات استاتیک است، اگرچه محدودیت هایی برای ترکیب اطلاعات پویا دارد. استفاده از Incremental Static Generation (ISG) یک پاسخ عالی برای این مشکل است. SSG را با اجازه می دهد تا محتوای پویا در طول فرآیند ساخت و ساز بدون نیاز به بازسازی کل سایت اصلاح شود. ISG یک سیستم ترکیبی است که ویژگی های SSG و SSR را ترکیب می کند. هنگامی که یک صفحه برای اولین بار درخواست می شود، به صورت پویا تولید می شود. برخلاف SSR، که در آن بازدیدکننده باید منتظر بازیابی اطلاعات باشد، یک صفحه بازگشتی فوراً با ISG ارائه می‌شود.

ساخت سریعتر

ISG با به‌روزرسانی فقط محتوای تغییر یافته از آخرین ساخت، ساخت‌های سریع‌تر را فعال می‌کند. این به ویژه برای سایت هایی با محتوای پویا مفید است.

کاهش بار باطن

هنگام استفاده از ISG، می توان محتوای بیشتری را در زمان ساخت از قبل رندر و کش کرد، که نیاز به رندر سمت سرور را کاهش می دهد و در نتیجه بار سرور را کاهش می دهد.

Next.js یک انتخاب محبوب در میان توسعه دهندگانی است که عملکرد برنامه های وب را در اولویت قرار می دهند. علاوه بر این، Next.js مزایای بی شماری را ارائه می دهد که آن را به گزینه ای تبدیل می کند. در زیر برخی از ویژگی هایی که تجربه توسعه دهندگان را بهبود می بخشد آورده شده است.

رسیدگی به خطا

Next.js مکانیسم‌های مدیریت خطای جامعی را ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد خطاهای توسعه، سمت سرور و سمت سرویس گیرنده را مدیریت کنید:

خطاهای توسعه

در طول توسعه، خطاهای زمان اجرا باعث ایجاد یک همپوشانی می شود که فقط در حالت توسعه قابل مشاهده است. رفع خطا باعث رد شدن همپوشانی می شود.

خطاهای سمت سرور

Next.js 500 صفحه ایستا پیش فرض را برای رسیدگی به خطاهای سمت سرور با گزینه های سفارشی سازی ارائه می کند.

خطاهای سمت مشتری

React Error Boundaries را برای رسیدگی به خطاهای جاوا اسکریپت در سمت کلاینت پیاده سازی کنید، از خرابی صفحه جلوگیری کنید و بازگشت سفارشی و ثبت خطا را فعال کنید.

بازخورد برنامه‌نویس فوری با تازه‌سازی سریع

Next.js یک ویژگی به نام دارد بازخوانی سریع که به شما امکان می دهد در مورد تغییرات ایجاد شده در اجزای React (عملکردی) و Hooks خود بازخورد فوری دریافت کنید. Fast Refresh کد را فقط برای فایلی که جزء React صادر می کند به روز می کند. این بدان معناست که هرگاه ویرایشی را در آن فایل انجام دهید، مانند تغییر سبک، منطق رندر، کنترل کننده رویداد یا افکت‌ها، Fast Refresh کد را فقط برای آن فایل به‌روزرسانی می‌کند و به طور خودکار مؤلفه شما را دوباره رندر می‌کند. با Fast Refresh، می‌توانید به سرعت تغییرات را تکرار کنید و تغییراتی را که ایجاد می‌کنید در زمان واقعی مشاهده کنید.

پشتیبانی داخلی سئو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای افزایش قابلیت کشف و مرتبط بودن برنامه های کاربردی وب در جست و جوهای جستجو بسیار مهم است. اجرای شیوه های سئو می تواند منجر به رتبه بهتر در موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ شود و در نهایت باعث افزایش دید محصول شما شود. Next.js با ارائه پشتیبانی داخلی SEO یک مزیت ارزشمند ارائه می دهد. اگر بهینه سازی سئوی اپلیکیشن خود را در اولویت قرار دهید، این ویژگی در زمان و تلاش قابل توجهی صرفه جویی می کند.

تجزیه و تحلیل و نظارت

Next.js شامل یک ویژگی تحلیلی از پیش ساخته شده به نام Next.js Speed ​​Insights است که به شما امکان می دهد عملکرد صفحات وب خود را از طریق معیارهای مختلف ارزیابی و اندازه گیری کنید. می توانید بدون هیچ گونه پیکربندی در استقرار Vercel شروع به جمع آوری امتیاز تجربه واقعی خود کنید. علاوه بر این، Next.js از ابزارهای OpenTelemetry پشتیبانی می‌کند، که یک چارچوب مشاهده‌پذیری منبع باز است که مجموعه‌ای از API، SDK و ابزارهایی را برای ابزارسازی، تولید، جمع‌آوری و صادرات داده‌های دورسنجی (مانند متریک‌ها، گزارش‌ها و ردیابی‌ها) ارائه می‌دهد.

ادغام با سیستم عامل های شخص ثالث

Next.js یک چارچوب همه کاره است که می تواند به طور یکپارچه با سایر محصولات ادغام شود تا عملکرد آن را افزایش دهد. Next.js به طور یکپارچه با سرویس های CMS محبوبی مانند ادغام می شود قانع کننده، Builder.ioو سلامت عقلخدمات تحلیلی مانند راه اندازی Darkly، آمارو Vercel Web Analyticsو همچنین پلتفرم های تجاری مانند Salesforce Commerce CloudShopify و تجارت بزرگ. همچنین با ابزارهای نظارتی مانند DebugBearتوسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های Next.js را بسازند، مدیریت و نظارت کنند.

افکار نهایی

بسیاری از مهندسان استفاده از Next.js را دوست دارند زیرا مزایای عملکرد شگفت انگیزی مانند رندر سمت سرور و تصاویر بهینه شده را ارائه می دهد. این یک تجربه توسعه دهنده عالی را از طریق ویژگی هایی مانند Fast Refresh و مدیریت خطا قابل اعتماد ارائه می دهد. علاوه بر این، ادغام بی دردسر آن با ابزارها و خدمات مختلف، توسعه و تجزیه و تحلیل را ساده می کند و Next.js را به گزینه ای ایده آل برای ایجاد برنامه های کاربردی وب با کارایی بالا تبدیل می کند.


منبع: https://thenextweb.com/news/is-next-js-right-for-you-here-are-the-top-5-performance-benefits

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *