بریتانیا کاوشگر آنتی تراست را در محدودیت های مرورگر و بازی های ابری اپل احیا کرد

اپل در پی حکم دادگاه استیناف لندن (از طریق بلومبرگ). تصمیم دادگاه عملاً حکم قبلی را که تحقیقات را متوقف کرده بود، لغو می کند و اقتدار سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) را تقویت می کند.

بریتانیا کاوشگر آنتی تراست را در محدودیت های مرورگر و بازی های ابری اپل احیا کرد
در نوامبر ۲۰۲۲، CMA تحقیقات را آغاز کرد محدودیت‌های مربوط به بازی‌های ابری و مرورگر موبایل که توسط اپل و گوگل اعمال شده‌اند، نشان می‌دهد که این دو شرکت از نوآوری و افزایش هزینه‌ها برای توسعه‌دهندگان وب، ارائه‌دهندگان خدمات بازی‌های ابری و فروشندگان مرورگر جلوگیری می‌کنند. این تصمیم در ابتدا بود واژگون شد توسط دادگاه تجدید نظر رقابت (CAT)، که با اپل موافقت کرد که CMA برای شروع تحقیقات خیلی طول کشید.

آخرین حکم دادگاه استیناف روشن کرد که CMA در چارچوب های قانونی خود عمل کرده و استدلال اپل در مورد محدودیت های زمانی را رد می کند. در این حکم تاکید شده است که چنین محدودیت‌هایی فقط برای فرآیندهای مشاوره در یک مطالعه بازار اعمال می‌شود و اختیارات تحقیقاتی گسترده‌تر CMA را محدود نمی‌کند.

دادگاه نقش CMA را در ترویج رقابت و حفاظت از منافع مصرف کننده برجسته کرد و به “عواقب جدی” بالقوه محدود کردن این اختیارات اشاره کرد. تحقیقات CMA، که در انتظار درخواست اپل برای درخواست تجدیدنظر در دادگاه عالی متوقف شده است، قرار است تلاش‌ها برای بررسی دقیق نفوذ این شرکت در بازار مرورگرهای تلفن همراه و رویکرد آن به بازی‌های ابری را از سر بگیرد. اپ استور.


منبع: https://www.macrumors.com/2023/11/30/uk-revives-antitrust-probe-into-apple-restrictions/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *