آیفون ۱۶ با میکروفون بسیار پیشرفته عرضه می‌شود؛ با هوش مصنوعی اپل مکالمه کنید

در سال ۲۰۲۳ محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی (AIGC) محبوبیت قابل توجهی پیدا کرد. پیش‌بینی اینکه آیفون ۱۶ ویژگی‌های نوآورانه‌ای در این زمینه ارائه دهد دشوار نیست و حالا شواهد مرتبطی با این پیش‌بینی وجود دارد.

اپل ساختار تیم سیری را در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳ اصلاح کرد تا تیم مدل زبانی بزرگ (LLM) /هوش مصنوعی مولد خود را با آن ادغام کند. ورودی صوتی، رابط کلیدی برای کار با هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند خواهد بود، بنابراین تقویت ویژگی‌ها و مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری Siri کلید ارتقای عملکرد آیفون است.

مینگ‌چی کوئو می‌گوید طبق نظرسنجی‌هایی که انجام داده تمام مدل‌های آیفون ۱۶ دارای ارتقاء قابل توجهی در مشخصات میکروفون خواهند بود. علاوه‌بر مقاومت بهتر در برابر آب، کلیدی‌ترین ارتقاء، نسبت سیگنال به نویز (SNR) بهتر برای بهبود تجربه‌ی Siri است.

بر این اساس می‌توان گفت که اپل قرار است قابلیت‌های AI/AIGC بیشتری را به عنوان یک نقطه فروش کلیدی گوشی آیفون ۱۶ در سیری ادغام کند.

AAC و Goertek تامین‌کنندگان میکروفون آیفون ۱۶ هستند. تقویت مشخصات ممکن است هزینه‌ی خرید میکروفون برای هر آیفون ۱۶ را حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد بیشتر از آیفون ۱۵ کند و این امر شاید روی قیمت گوشی اپل اثر بگذارد. در نتیجه، انتظار می‌رود درآمدهای AAC و Goertek به طور قابل توجهی بیشتر شود.

از آنجایی که دستگاه‌های هوش مصنوعی به‌عنوان یک ترند حیاتی در لوازم الکترونیکی مصرفی در سال ۲۰۲۴ ظاهر می‌شوند، سایر محصولات اپل و گوشی‌های پیشرفته اندرویدی هم احتمالاً میکروفون‌های خود را ارتقا می‌دهند و به طور بالقوه منبعی برای رشد AAC و Goertek خواهند بود.


منبع: https://www.zoomit.ir/mobile/412858-ai-siri-iphone-16-update-microphone/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *