آیپد پرو ۲۰۲۴: شایعات کلیدی که باید قبل از اعلام خبر از آنها آگاه باشید

نسل بعدی اپل آیپد پرو انتظار می‌رود مدل‌ها ظرف چند هفته معرفی شوند، بنابراین مشتریان از ماشین‌های جدید مورد انتظار چه انتظاری می‌توانند داشته باشند؟

آیپد پرو ۲۰۲۴: شایعات کلیدی که باید قبل از اعلام خبر از آنها آگاه باشید
آیپد پرو ۲۰۲۲ یک به‌روزرسانی کوچک بود که به آن اضافه شد M2 چیپس مداد سیب شناور، و ارتقاء مشخصات مانند اتصال Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵٫۳٫ iPad Pro به طور کلی در سال‌های اخیر تنها شاهد به‌روزرسانی‌های نسبتاً کوچک بوده است، اما شایعات حاکی از آن است که نسل بعدی iPad Pro اولین به‌روزرسانی بزرگ این محصول از سال ۲۰۱۸ خواهد بود، با معرفی «تغییرات اساسیدر زیر برخی از مهمترین شایعات در مورد ماشین های جدید وجود دارد که باید با نزدیک شدن به معرفی آنها از آنها مطلع شوید.

بازسازی شده، طراحی نازک تر

آی‌پد پرو از سال ۲۰۱۸ تاکنون در چهار نسل متوالی طراحی مشابهی را حفظ کرده است. گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که بزرگ‌ترین تغییر طراحی در مدل‌های جدید، کاهش قابل توجه ضخامتکاهش به ترتیب از ۵٫۹ میلی متر به ۵٫۱ میلی متر و ۶٫۴ میلی متر به ۵٫۰ میلی متر.

رندرهای CAD نشان می دهد که هیچ تغییر عمده دیگری در طراحی وجود نخواهد داشت، اما مبهم بوده است گزارش ها در مورد دستگاهی که به طور بالقوه دارای یک دوربین جلوی افقی مانند نسل دهم است آی پد، مکانی بسیار طبیعی تر برای تماس های ویدیویی هنگام استفاده از صفحه کلید جادویی. شایعات مربوط به سال ۲۰۲۱ است پیشنهاد کرده‌اند که یک دوربین جلوی جابجا شده به آی‌پد پرو منتقل شود. چنین تغییری احتمالاً مستلزم تغییر در مکان یا سیستم شارژ Apple Pencil نیز خواهد بود، زیرا اجزای شارژ بی‌سیم برای لوازم جانبی در حال حاضر در محلی قرار دارند که دوربین به آن حرکت می‌کند.

شایعات قبلی حاکی از آن بود که الف پشت شیشه ای می تواند به یک مدل آیپد پرو آینده برسد، که یک تغییر بزرگ طراحی برای دستگاه خواهد بود، اما دیگر مشخص نیست که آیا هنوز این امکان وجود دارد یا خیر.

تراشه M3 برای بهبود عملکرد

انتظار می رود نسل بعدی آیپد پرو دارای تراشه M3 اپل باشد تا عملکرد و کارایی بهتری را ارائه دهد.


M3 مبتنی بر تراشه A17 Pro است که با استفاده از TSMC تولید شده است ۳ نانومتر فرآیند ساخت در تست های بنچمارک، M3 در کارهای تک هسته ای حدود ۱۷ درصد و در کارهای چند هسته ای تقریبا ۲۱ درصد از M2 بهتر عمل می کند. یکی از ویژگی‌های اصلی M3، یک GPU کاملاً بازطراحی شده با ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری است که منجر به بهبود چشمگیر قابلیت‌های گرافیکی می‌شود. در عملکرد پردازنده گرافیکی، که با معیارهای فلزی اندازه گیری می شود، M3 پیشرفت قابل توجهی در حدود ۱۵ درصد نسبت به M2 نشان می دهد.

گزینه ذخیره سازی ۴ ترابایتی

اپل سال آینده ارائه خواهد کرد OLED iPad Pro مدل هایی با گزینه ذخیره سازی ۴ ترابایت، الف شایعه بیرون آمدن از آسیا ادعا کرد. از سال ۲۰۲۱، آیپد پرو با ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت یا ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی در دسترس است.

اگر اپل حداکثر فضای ذخیره سازی مدل های آیپد پرو OLED آینده خود را به ۴ ترابایت افزایش دهد، احتمالاً فضای ذخیره سازی پایه را نیز به ۲۵۶ گیگابایت افزایش می دهد تا پنج دسته ظرفیت را حفظ کند و همه مدل های نسل هفتم قادر به ضبط ProRes در ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه باشند.

همچنین شایان ذکر است که رم iPad Pro بر اساس ظرفیت ذخیره سازی متغیر است، بنابراین مدل های iPad Pro با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی یا ۵۱۲ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم عرضه می شوند، در حالی که مدل های iPad Pro با ۱ ترابایت یا ۲ ترابایت حافظه رم دارای ۱۶ گیگابایت رم هستند. اینکه آیا این بدان معناست که آیپد پرو ۴ ترابایتی دارای ۲۴ یا ۳۲ گیگابایت رم باشد، ناشناخته است، اما غیرمحتمل نیست.

فناوری نمایشگر OLED

فناوری صفحه نمایش OLED احتمالاً مورد انتظارترین ارتقای نسل بعدی مدل های iPad Pro باشد. مدل فعلی ۱۱ اینچی دارای صفحه نمایش LCD است، در حالی که مدل ۱۲٫۹ اینچی دارای یک صفحه نمایش مینی LED است.


اپل در حال حاضر از نمایشگرهای OLED در اپل واچ و آیفون، اما هنوز این فناوری را به دستگاه های بزرگتر منتقل نکرده است. نمایشگرهای OLED انرژی کمتری مصرف می کنند، دقت رنگ بیشتری دارند و کنتراست بسیار بهتر و ثابت تری نسبت به نمایشگرهای LCD ارائه می دهند. به عنوان یک ارتقاء قابل توجه، این تغییر احتمالاً در مواد بازاریابی اپل برای نسل بعدی iPad Pro بسیار برجسته خواهد بود.

صفحه نمایش بزرگتر و حاشیه های باریک تر؟

همچنین شایعه شده است که مدل های جدید آیپد پرو نیز دریافت خواهند شد اندازه نمایشگر افزایش می یابد از ۱۱ تا ۱۱٫۱ اینچ و ۱۲٫۹ تا ۱۳ اینچ که با حاشیه های باریک تر در اطراف صفحه نمایش تسهیل می شود.


این باعث می شود که ردپای دستگاه ها ثابت بماند و در عین حال اندازه نمایشگر افزایش یابد. افزایش جزئی بعید به نظر می‌رسد که عملکرد معنی‌داری را به دستگاه اضافه کند، اما ظاهری مدرن‌تر «تمام صفحه» ارائه می‌کند. با این حال، راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، از آن زمان به این شایعه شک کرده است، زیرا ممکن است به سادگی تفسیر نادرستی از گرد کردن اندازه صفحه نمایش باشد.

قیمت های بالاتر

انتظار می‌رود که فناوری صفحه‌نمایش OLED پیشرفته‌تر در مدل‌های نسل بعدی قیمت آیپد پرو را افزایش دهید، با تخمین های فعلی از ۱۵۰۰ دلار و ۱۸۰۰ دلار برای مدل های ۱۱ و ۱۳ اینچی شروع می شود. قیمت آی‌پد پرو ۱۱ اینچی فعلی از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود، در حالی که آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود. مدل‌های دارای اتصال سلولی با ۲۰۰ دلار بیشتر از قیمت پایه برای هر طبقه ذخیره‌سازی در دسترس هستند.

گزارش های جدیدتر نشان می دهد که افزایش قیمت ها ممکن است اغراق آمیز بوده باشد و ممکن است از افزایش ۱۶۰ دلار تجاوز نکند، اما به نظر می رسد قیمت های بالاتری در راه است.

دوربین های بهبود یافته

آی‌پد پرو از سال ۲۰۱۷ دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/۱٫۸ بوده است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم ƒ/۲٫۴ و فلاش True Tone روشن‌تر نیز از زمان معرفی آن بر روی صفحه نمایش ثابت باقی مانده است. آیپد پرو ۲۰۲۱٫ ارتقاء دوربین هستند شایعه شده برای مدل های آینده آی پد با سخت افزارهای مرتبط مانند نسل هفتم آیپد مینیبنابراین نتیجه می شود که پیشرفت های مشابهی برای iPad Pro در راه است.

از سال ۲۰۲۱، آیپد پرو همچنین دارای دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/۲٫۴ است. با سال ۲۰۲۲ آیفون ۱۴ اپل یک دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی ارتقا یافته با دیافراگم ƒ/۱٫۹ و فوکوس خودکار معرفی کرد. محتمل به نظر می رسد که این سخت افزار بتواند در تجسم بعدی خود به آی پد پرو برسد.

آی‌پد پروهای فعلی از Smart HDR 4 پشتیبانی می‌کنند، بنابراین احتمال ارتقا به Smart HDR 5 وجود دارد. موتور Photonic و سایر ویژگی‌های عکاسی و فیلم‌برداری فقط برای آیفون نیز می‌توانند به آی‌پد پرو بعدی راه پیدا کنند.

شارژ بی سیم MagSafe

در سال ۲۰۲۲، گزارش شد که اپل بود آزمایش یک iPad Pro جدید با پشت شیشه ای برای فعال کردن قابلیت شارژ بی سیم


آ گزارش بعدی پیشنهاد کرد که اپل ممکن است در نهایت طراحی پشت شیشه ای را پس از آزمایش به دلیل نگرانی در مورد شکستن بودن، از بین برده باشد. این گزارش با استناد به منابع آشنا با برنامه‌های طراحی اپل، ادعا می‌کند که اپل نمونه‌های اولیه آی‌پد پرو را با لوگوی بزرگ‌تر اپل ساخته‌شده از شیشه ساخته است که همچنان امکان شارژ بی‌سیم را فراهم می‌کند. گفته می‌شود که یکی از نمونه‌های اولیه مشخص می‌شود MagSafe با آهنرباهای قوی تر از آیفون برای جلوگیری از آسیب تصادفی، و همچنین گفته شد که از سرعت شارژ بی سیم سریعتر در مقایسه با MagSafe در آیفون پشتیبانی می کند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که آیپد پرو با پشت شیشه ای یا لوگوی اپل هرگز عرضه شود، اما به نظر می رسد شایعات موافق هستند که اپل به طور گسترده نوعی راه حل شارژ بی سیم برای iPad Pro را بررسی کرده است. در ماه دسامبر، MacRumors اطلاعات به دست آورد نشان می دهد که مدل های جدید iPad Pro ممکن است از شارژ MagSafe پشتیبانی کنند و اکنون به نظر می رسد که این فناوری شارژ بی سیم انتخابی اپل برای دستگاه باشد.

همچنین شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی آن است شارژ بی سیم معکوس برای آی‌پد پرو، که به کاربران امکان می‌دهد آیفون، ایرپاد و سایر لوازم جانبی خود را با قرار دادن آن‌ها در پشت آی‌پد شارژ کنند. اپل دارد ثبت اختراعات متعدد مربوط به این ویژگی

صفحه کلید جادویی بازطراحی شده برای تجربه “لپ تاپ”.

مطابق با بلومبرگ‘s مارک گورمناپل در حال برنامه ریزی است بازسازی کامل از لوازم جانبی صفحه کلید جادویی آن برای آیپد پرو که دستگاه را لپ‌تاپ‌مانندتر می‌کند.


نسخه به روز شده صفحه کلید جادویی برای iPad یک ترک پد بزرگتر ارائه می دهد که انتقادات نسبت به مدل فعلی را مورد توجه قرار می دهد و “آیپد پرو را حتی بیشتر از تنظیمات فعلی شبیه یک لپ تاپ می کند.” منطقه اطراف خود صفحه کلید ظاهرا خواهد بود ساخته شده از آلومینیومشبیه قاب بالایی مک‌بوک‌ها، برای ارائه ساختار محکم‌تر.

پوسته بیرونی صفحه کلید مواد پوشش سیلیکونی مورد استفاده در مدل فعلی و یک پورت USB-C را حفظ می کند. گورمن فکر کرد که طراحی مجدد با استفاده از مواد درجه یک می تواند باعث شود اپل قیمت ۲۹۹ دلاری لوازم جانبی را افزایش دهد.

افشاگر Weibo معروف به ادعاهای “Instant Digital”. که نسل بعدی کیبورد جادویی نیز به لطف طراحی مجدد و استفاده از مواد مختلف، ۱۰۰% کربن خنثی خواهد بود. سال گذشته، اپل از اولین محصولات بدون کربن خود رونمایی کرد: آلومینیوم اپل واچ سری ۹ و اپل واچ SE هنگامی که با یک حلقه اسپورت جدید جفت می شود، و همچنین اپل واچ اولترا ۲ هنگامی که با یک حلقه دنباله یا حلقه آلپاین جدید جفت می شود. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تمام محصولات خود کربن خنثی شود.

مداد اپل جدید

یک مداد اپل جدید در حال حاضر است به طور فعال شایعه شده است تا در کنار مدل های نسل بعدی آیپد پرو عرضه شود. نسل دوم اپل پنسل اکنون بیش از پنج سال از عمر آن می گذرد.


در مارس ۲۰۲۱، افشاکننده معروف به “آقای سفید” تصویری را به اشتراک گذاشت که مدعی بود تصویری را به تصویر می کشد. نسل بعدی نمونه اولیه Apple Pencil که دارای طراحی کوتاه‌تر، روکش براق و نوک بزرگ‌تر و عمیق‌تر بود. اعتقاد بر این بود که اپل روی یک کار کرده است قلم اپل کوچکتر طراحی شده برای iPad mini، و همچنین a مدل ۴۹ دلاری برای آیفوناما هر دو محصول هرگز ظاهر نشدند و گفته می شود که به طور کامل لغو شده اند.

شایعات متعدد پیشنهاد کرد که نسل سوم شامل طیفی از نکات مغناطیسی قابل تعویض برای تقلید از سبک های مختلف طراحی باشد. گزارش هایی نیز در مورد قابلیت نمونه برداری رنگاما اطلاعات کمی در مورد آنچه که لوازم جانبی جدید می تواند در اواخر این ماه ارائه دهد، وجود دارد.

هیچ رویداد اپل وجود ندارد، اما هر روز اعلام می شود

گزارش ها از طیف گسترده ای از منابع ثابت هستند که مدل های جدید iPad Pro در ماه مارس معرفی خواهند شد. در حالی که در ابتدا گمانه زنی می شد که اپل میزبان رویدادی برای معرفی مدل های جدید خواهد بود، این شرکت اینگونه است دیگر انتظار برگزاری یک رویداد سنتی وجود ندارد برای اطلاعیه ها در عوض، ظاهراً اپل در حال برنامه ریزی برای معرفی محصولات جدید در وب سایت خود با “مجموعه ای از ویدئوهای آنلاین و کمپین های بازاریابی” است.

هفته گذشته اپل نسخه جدید را معرفی کرد مک بوک ایر مدل های دارای تراشه M3، بنابراین این شایعه اکنون به نظر می رسد درست باشد. در نتیجه، اپل احتمالاً آی‌پد پروهای جدید را از طریق یک بیانیه مطبوعاتی در وب‌سایت خود در طول یک صبح در چند هفته آینده، احتمالاً دوشنبه یا سه‌شنبه، و به دنبال آن در جمعه آینده معرفی خواهد کرد. ممکن است مدل های جدید آیپد پرو عرضه شوند در اواخر ماه یا در ماه آوریلمطابق با بلومبرگمارک گورمن است، اما آنها می توانند به زودی فردا ظاهر شوند.

جمع بندی های مرتبط: آیپد پرو
انجمن های مرتبط: آی پد


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/11/2024-ipad-pro-key-rumors/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *