مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، بار دیگر اپل ویژن پرو را تحقیر کرد

اندکی پس از عرضه ویژن پرو، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، به صراحت اعلام کرد که معتقد است Quest 3 بهترین هدست واقعیت مجازی استو در آخر هفته، او دوباره به Threads برد تا اعتقاد خود را تکرار کند که Vision Pro 3500 دلاری از Quest 3 500 دلاری پایین تر است (از طریق ۹to5Mac).

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، بار دیگر اپل ویژن پرو را تحقیر کرد
بندیکت ایوانز، تحلیلگر، گفت که ویژن پرو «دستگاهی است که متا می‌خواهد ظرف ۳ تا ۵ سال به آن دست یابد» و اینکه مهندسان متا VR پیشنهاد کرده‌اند که ویژن پرو «در اصل همان چیزی است که کوئست» دارد، گیج‌کننده است. در پاسخ، زاکربرگ گفت که Quest در حال حاضر بهتر از ویژن پرو است و اگر متا کوئست مانند ویژن پرو در آینده دارای «تاری حرکت»، وزن یا «فقدان ورودی دقیق» باشد، متا خواهد بود. به طور قابل توجهی پسرفت کرده است.

فکر نمی‌کنم بگوییم دستگاه‌ها یکسان هستند. ما می گوییم کوئست بهتر است. اگر وزن دستگاه‌های ما در عرض ۳ تا ۵ سال به اندازه دستگاه آنها باشد، یا دارای تاری حرکتی باشد، یا ورودی‌های دقیق و غیره نداشته باشد، این بدان معناست که ما به طور قابل توجهی پسرفت کرده‌ایم. بله، وضوح آنها بالاتر است، اما آنها هزینه آن را با بسیاری از معاوضه های محصول دیگر پرداختند که دستگاه آنها را از بسیاری جهات بدتر می کند. این چیزی نیست که ما آرزویش را داریم.

زاکربرگ همچنین از اینکه متا کوئست «یک دستگاه بازی» نامیده می‌شود، توهین کرد و تصریح کرد که برخی از برنامه‌های برتر در کوئست، برنامه‌های اجتماعی، مرورگر و پخش‌کننده ویدیو هستند.

در واقع، ۳ مورد از ۷ برنامه برتر Quest در حال حاضر برنامه های اجتماعی هستند – Horizon، VR Chat، و Rec Room. مرورگر و پخش کننده ویدیو نیز از برنامه های برتر هستند. تناسب اندام در آن بالا نیست، اما جامعه پرشوری نیز دارد. بنابراین فکر می‌کنم این روایت که این هدست‌ها فقط برای بازی‌ها هستند قدیمی شده است. و بله، وضوح بیشتر بهتر است – اما مبادله با ارگونومی و تاری حرکت یک برد واضح نیست وقتی که وضوح Quest نیز بسیار خوب است.

وزن دستگاه و «تاری حرکت» دو نکته‌ای بوده‌اند که زاکربرگ در انتقاد از ویژن پرو بر روی آنها تمرکز کرده است و او وضوح بالاتر هدست اپل را با توجه به «معادل‌هایی» که می‌بیند، غیرضروری دانسته است.

زاکربرگ این را در ماه فوریه گفت Quest 3 برتر است از آنجایی که ۷ برابر ارزان‌تر از Vision Pro است، راحت‌تر است، Quest «ترد» است، «کنترل‌کننده‌های دقیق» وجود دارد، و یک کتابخانه محتوای غوطه‌ورتر «عمیق‌تر» وجود دارد.

در مقایسه با اپل ویژن پرونمایشگرهای ۴K microLED، Quest 3 دارای دو پنل LCD 2K است. همچنین وزن آن ۵۱۵ گرم است، در حالی که ویژن پرو بسته به ترکیب لایت سیل مورد استفاده، ۶۰۰ تا ۶۵۰ گرم وزن دارد و کوئست بسته باتری جداگانه ای ندارد.

جمع بندی های مرتبط: اپل ویژن پرو
انجمن های مرتبط: اپل ویژن پرو


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/11/apple-vision-pro-zuckerberg-comments/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *