ابزارهای تجارت DF: کولیس دیجیتال

ابزارهای تجارت Digital Foundry سری جدیدی است که به ابزارهایی – فیزیکی و مجازی – که اعضای DF برای انجام کار تجزیه و تحلیل بازی های ویدیویی و سخت افزار استفاده می کنند، می پردازد. در این قسمت اول، ویل جاد افکار خود را در مورد کولیس های دیجیتال، به ویژه Hozo NeoCaliper به اشتراک می گذارد.

ابزارهای انگشت شماری وجود دارد که باید در جعبه ابزار هر گیمر رایانه شخصی وجود داشته باشد، از پیچ گوشتی های سر فیلیپس که تقریباً هر رایانه شخصی را باید بسازید یا تغییر دهید تا کلیدهای آلن که می توانند به شما در تنظیم دستگاه های مسابقه سیم کارت، بازوهای مانیتور کمک کنند. و سایر مبلمان قابل توجه تر. با این حال، یکی از ابزارهای مفیدی که ندیده‌ام زیاد ذکر شود، مجموعه‌ای از کولیس‌ها است – چه یک مجموعه آنالوگ سنتی یا جایگزین‌های دیجیتال جدیدتر. من چندین سال است که از مجموعه‌ای از این دومی استفاده می‌کنم، و همیشه از این که چقدر می‌توانند برای ساخت رایانه شخصی به طور کلی مفید باشند – و به طور خاص‌تر برای روزنامه‌نگاری رایانه شخصی، شگفت‌زده هستم.

اول، چیزهای کلی: کالیپرها برای ساخت‌های کوچک ITX مینی بسیار مفید هستند میتوانست فقط با قرار دادن هر جزء در بدنه خود شروع کنید، اما اغلب بهتر است قبل از شروع به اندازه گیری اجزای خود اطمینان حاصل کنید که فاصله کافی دارید. کولیس ها جایگزین متر برای اجسام بسیار بلند نمی شوند – برای مثال من به طول کارت گرافیک فکر می کنم – اما اجسام کوچکتر مانند خنک کننده های برج CPU یا رادیاتورها را می توان به سرعت و با دقت با کالیپرهای دیجیتال اندازه گیری کرد و به شما امکان می دهد اطمینان حاصل کنید که راه اندازی مورد نظر در واقع در فضای اغلب محدود موجود قابل اجرا است. شایان ذکر است که علاوه بر اندازه‌گیری اندازه اجسام (قطر بیرونی)، می‌توانید شکاف‌ها (قطر داخلی) را نیز اندازه‌گیری کنید – بازوهای بالای مجموعه‌ای از کولیس‌ها در جهت مخالف می‌گیرند و به شما این امکان را می‌دهند که دقیقا ببینید چگونه فضای زیادی در دسترس دارید


ابزارهای تجارت DF: کولیس دیجیتال
بله، ۳٫۲۲ متر برای یک خانه مناسب به نظر می رسد. | اعتبار تصویر: هوزو

من اخیراً مدل‌سازی سه بعدی و پرینت سه بعدی را آزمایش کرده‌ام، و کالیپرها در اینجا هم بسیار مفید هستند. اگر می‌خواهید یک شی خاص را دوباره خلق کنید – یا چیزی بسازید که به طور یکپارچه به چیز دیگری متصل شود – پس توانایی بررسی سریع و دقیق طیف وسیعی از اندازه‌گیری‌ها کلیدی برای جلوگیری از ناامیدی چاپ چیزی است که درست به نظر می‌رسد اما نتیجه می‌دهد. چند میلی‌متر از کار بیفتید (از من بپرسید از کجا می‌دانم!). مجموعه خاصی از کولیس هایی که من در حال حاضر استفاده می کنم، Hozo’s NeoRuler (و آن پیوست NeoCaliper)، حتی به شما امکان می دهد مقیاسی را برای اندازه گیری های خود تنظیم کنید، بنابراین اگر مدلی را چاپ می کنید که در نظر گرفته شده است ۱:۴۰ باشد، می توانید تک تک قطعات آن مدل را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که اندازه واقعی آنها هستند!

فکر نمی‌کنم ساخت‌های SFF یا مدل‌سازی‌های سه‌بعدی به‌اندازه کافی رایج برای استفاده از کالیپرهای دیجیتال باشند تا خریدی ضروری برای افراد عصبی در همه جا باشد، اگرچه آنها نسبتاً ارزان هستند و حتی استفاده گاه‌گاهی ممکن است یک مجموعه ارزان را توجیه کند. به‌عنوان یک روزنامه‌نگار فناوری متمرکز بر رایانه شخصی است که این کولیس‌ها اغلب در همه چیز از توصیف دقیق ابعاد اجسام در هنگام بررسی آنها گرفته تا تغییراتی در تجهیزات مسابقه سیم‌کارت مفید بوده‌اند.

به عنوان مثال، معمولاً تغییراتی در نحوه اندازه‌گیری دستگاه‌های جانبی مانند موش‌ها توسط تولیدکنندگان وجود دارد، جایی که تعدادی از نقاط مختلف وجود دارد. میتوانست پهنای یک ماوس را اندازه گیری کنید… و بنابراین اگرچه ممکن است اعداد دقیقی را در صفحه محصول یا بیانیه مطبوعاتی مشاهده کنید، مقایسه با اطمینان موش های ساخته شده توسط شرکت های مختلف غیرممکن است. به همین دلیل است که من تمایل دارم از آن اعداد چاپ شده اجتناب کنم و فقط خودم را بررسی کنم، زیرا می دانم که در یک مکان در موش های مختلف اندازه گیری می کنم – و با مجموعه ای از کولیس های دیجیتال خوب، می توانید تمام اندازه گیری های مختلف را انجام دهید – در دوربین در صورت تمایل! – در عرض چند ثانیه شما می توانید همین کار را با متر نوار انجام دهید، اما زمان بیشتری طول می کشد، راحت تر است و ابهام بیشتری در اندازه گیری وجود دارد.

همچنین به نظر من کالیپرها برای انجام تعمیرات و نگهداری مفید هستند. اندازه گیری دقیق قطر یک فن شکسته در کارت گرافیک، یا طول پیچ و مهره ای که به چند عدد دیگر نیاز دارید، می تواند باعث صرفه جویی در زمان و غم و اندوه زیادی در مقابل چشم انداز کردن آن یا حتی استفاده از اندازه گیری شود. اندازه‌ها در فضای رایانه شخصی نسبتاً استاندارد شده‌اند و احتمالاً ظاهر رایج‌ترین اندازه‌گیری‌ها را زودتر یاد خواهید گرفت، اما تأیید درستی ظن شما هرگز ضرری ندارد!

این روزها تعداد زیادی کولیس در بازار وجود دارد که ارزان‌ترین آنها اغلب کولیس‌های دیجیتالی هستند که به جای نسخه‌های آنالوگ سنتی از باتری سلول سکه‌ای قابل تعویض استفاده می‌کنند. Hozo NeoCaliper است یک گزینه رده بالااما به‌طور آشکاری پیشرفته‌تر است: قابل شارژ از طریق USB-C و بخشی از یک مجموعه خط‌کش هوشمند با نمایشگر LCD یکپارچه و دکمه‌هایی که به شما امکان می‌دهند همانطور که قبلاً ذکر کردم مقیاس‌ها را تنظیم کنید، بین واحدهای مختلف در حال پرواز تغییر کنید و موارد دیگر.

اینها فوق العاده باحال هستند و دقت آنها تا یک دهم میلی متر است که قابل توجه است. البته، آنها عملکردهای اندازه گیری دیگری نیز دارند، اما اگر یک گیمر رایانه شخصی هستید تا یک سرگرمی یا ماشین کار عمومی تر، مجموعه ای از یک مجموعه ای ارزان و خوب از کولیس های دیجیتال شاید گزینه بهتری باشد

من کنجکاو هستم که بشنوم آیا شخص دیگری به طور منظم از کولیس (دیجیتال) استفاده می کند یا خیر – و اگر چنین است، برای چه از آنها استفاده می کنید! اگر از آنها استفاده نکنید، فکر می کنید مفید هستند؟ لطفاً از طریق کادر نظرات یا نظرسنجی زیر وارد شوید.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-dfs-tools-of-the-trade-digital-callipers?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *