اتحادیه اروپا سرانجام قانون هوش مصنوعی را تصویب کرد که «عصر جدیدی» را برای هوش مصنوعی رقم زد

اتحادیه اروپا سرانجام قانون هوش مصنوعی را تصویب کرد که «عصر جدیدی» را برای هوش مصنوعی رقم زد

اتحادیه اروپا رسما قانون هوش مصنوعی را تصویب کرده است که اولین کتاب قوانین جامع در جهان است هوش مصنوعی.

اعضای پارلمان اروپا (پارلمان اروپا) روز چهارشنبه با اکثریت قاطع این مقررات را تایید کردند. قانون تصویب شد با ۵۲۳ رای موافق، ۴۶ رای مخالف و ۴۹ رای ممتنع.

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی بلوک، در X نوشت: «اروپا اکنون استانداردساز جهانی در هوش مصنوعی است.

ادعای برتون در سراسر جهان تکرار شد فن آوری جهان – اگرچه نه همیشه با ستایش. حامیان تلاش برای کاهش این عمل را ستودند هوش مصنوعی خطرات، اما منتقدان هشدار می دهند که قوانین مانع از نوآوری خواهد شد.

با این حال، هر دو طرف انتظار دارند که این قانون تأثیر قدرتمندی داشته باشد. قانون هوش مصنوعی با تصویب اولین قانون در نوع خود، سابقه ای را برای دولت های سراسر جهان ایجاد کرده است.

انزا ایانوپولویک تحلیلگر در شرکت مشاوره فناوری Forrester، از تصویب این قانون به عنوان “آغاز یک قانون جدید” استقبال کرد. هوش مصنوعی عصر.”

“بخواهیم یا نخواهیم، ​​با این مقررات، اتحادیه اروپا استاندارد “دفاکتو” را برای قابل اعتماد ایجاد می کند هوش مصنوعی، هوش مصنوعی کاهش خطر، و مسئول هوش مصنوعی، او به TNW گفت. هر منطقه دیگری فقط می تواند بازی کند.»

زمان بندی این بلوک نیز توجه ها را به خود جلب کرده است. اتحادیه اروپا در ابتدا قصد داشت در ماه آینده به این قانون رأی دهد، قبل از اینکه تصمیم بگیرد که تصمیم قبلی لازم است.

“آنها تشخیص می دهند که فناوری و پذیرش آن به قدری سریع در حال حرکت است که زمانی برای تلف کردن وجود ندارد، به خصوص زمانی که چارچوب جایگزینی در دسترس نباشد.” ایانوپولو گفت.

مسیر اجرا

علیرغم اینکه قانون اتحادیه اروپا است، قانون هوش مصنوعی برای شرکت‌هایی در سراسر جهان که در این بلوک تجارت می‌کنند اعمال خواهد شد.

نقض قوانین می تواند باعث جریمه ۷ درصد از گردش مالی جهانی یک شرکت شود. این جرقه زده است نگرانی در فناوری بزرگکه مقررات مطلوب تری در ایالات متحده دریافت می کند.

بسیاری از مشاغل اروپایی نیز چنین کرده اند اعتراضاتی را مطرح کرد. آنها نگران هستند که بخش فناوری این قاره بیشتر از رقبای آنها در ایالات متحده و چین عقب بیفتد. لابی کردن بر اساس گزارش‌ها، از استارت‌آپ‌های اروپایی Mistral AI و Aleph Alpha اتحادیه اروپا را به این سمت سوق دادند قوانین را آرام کنید برای مدل های فونداسیون، یک فناوری همه منظوره که زیربنای امثال OpenAI ChatGPT.

در تلاش برای رفع نگرانی های آنها، قانون AI برنامه ها را به دسته های مختلف خطر تقسیم می کند. سخت‌ترین قوانین برای سیستم‌های پرخطر، از خودروها گرفته تا ابزارهای اجرای قانون، در نظر گرفته شده است. استقرارهایی که “غیرقابل قبول” تعیین شده اند – مانند امتیازدهی اعتبار اجتماعی – به طور کامل ممنوع خواهند شد.

انتظار می رود این قوانین در ماه مه اجرایی شود. ایانوپولو به سازمان‌ها توصیه می‌کند که تیم‌های انطباق با هوش مصنوعی را در اسرع وقت جمع کنند.

او هشدار داد: “کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و زمان کمی برای انجام آن وجود دارد.”


منبع: https://thenextweb.com/news/eu-adopts-ai-act-artificial-intelligence-rules

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *