اتحادیه اروپا عدم انطباق اپل، گوگل و متا را هدف قرار می دهد

اپل و دیگر غول‌های فناوری با یک دعوای حقوقی دیگر روبرو هستند – این بار از سوی کمیسیون اروپا، که اکنون در حال بررسی عدم انطباق ادعایی سازنده آیفون با قوانین اتحادیه اروپا است.

اپل، مالک گوگل آلفابت و مالک فیس بوک متا همگی توسط اتحادیه اروپا تحت بررسی قانون بازار دیجیتال (DMA) هستند، قانون کلیدی که برای حفظ رقابت منصفانه طراحی شده است.

هر دو اپل و گوگل در مورد فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل خود مورد بررسی قرار خواهند گرفت، که اتحادیه اروپا قبلاً دستور داده است تا رقابت بیشتری را در پلتفرم‌های مربوطه خود ایجاد کنند.

پخش خبری: نینتندو برای فیلم Super Mario Bros. 2 به کجا می رود؟در یوتیوب تماشا کنید

مال اپل راه حلی که قبلا اعلام شده بود برای برآورده کردن قوانین DMA آتش گرفته استبه ویژه از رقیب حقوقی دیرینه Epic Games، به پایان رسید هزینه‌ها و محدودیت‌هایی که راه‌اندازی بازی‌ها یا برنامه‌های خارج از اپ استور را پرهزینه می‌کند – یا به عبارت رنگارنگ‌تر تیم سوئینی، رئیس Epic: “زباله داغ”.

اتحادیه اروپا در نامه ای نوشت: «کمیسیون اقداماتی را برای ارزیابی اینکه آیا اقدامات انجام شده توسط آلفابت و اپل در رابطه با تعهدات آنها در مورد فروشگاه های اپلیکیشن، نقض DMA است یا خیر، آغاز کرده است. بیانیه امروز، تحقیقات جدید خود را اعلام کرد. DMA از دروازه‌بان‌ها می‌خواهد که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اجازه دهند تا مشتریان را به سمت پیشنهادات خارج از فروشگاه‌های اپلیکیشن دروازه‌بان‌ها، بدون هزینه هدایت کنند.

“کمیسیون نگران است که اقدامات آلفابت و اپل ممکن است به طور کامل مطابقت نداشته باشند زیرا محدودیت ها و محدودیت های مختلفی را اعمال می کنند. این موارد، از جمله موارد دیگر، توانایی توسعه دهندگان را برای برقراری ارتباط آزادانه و تبلیغ پیشنهادات و انعقاد مستقیم قراردادها، از جمله با اعمال هزینه های مختلف، محدود می کند. ”

اپل همچنین در مورد محدودیت‌های انتخاب کاربر هنگام انتخاب مرورگرها و موتورهای جستجوی پیش‌فرض در آیفون مورد بررسی قرار گرفته است. در همین حال، گوگل به دلیل سوگیری ناعادلانه در نتایج جستجو که به نفع خدمات خود گوگل است، مورد بررسی قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که قصد دارد تحقیقات خود را ظرف ۱۲ ماه آینده به پایان برساند و به هر شرکت هشدار داده است که می تواند تا ۱۰ درصد از کل گردش مالی خود در سراسر جهان (یا تا ۲۰ درصد برای تکرار تخلفات) را جریمه کند.

تیری برتون، کمیسر داخلی اتحادیه اروپا نوشت: «قانون بازارهای دیجیتال از ۷ مارس قابل اجرا شد. ماه‌هاست که با دروازه‌بانان در حال مذاکره هستیم تا به آن‌ها کمک کنیم تا خود را تطبیق دهند و می‌توانیم شاهد تغییراتی باشیم که در بازار اتفاق می‌افتد.

اما ما متقاعد نشده‌ایم که راه‌حل‌های آلفابت، اپل و متا به تعهدات آنها برای فضای دیجیتالی منصفانه‌تر و بازتر برای شهروندان و مشاغل اروپایی احترام می‌گذارد. اگر تحقیقات ما به این نتیجه برسد که مطابقت کامل با DMA وجود ندارد، دروازه‌بانان ممکن است با آن مواجه شوند. جریمه های سنگین.

در اوایل این ماه، اتحادیه اروپا اعلام کرد که در حال بررسی اختلافات جاری بین اپل و اپیک گیمز است، پس از حذف حساب توسعه دهنده دومی. سپس توانایی اپیک گیمز برای توسعه برای اپ استور احیا شد – و این شرکت قصد دارد تا اواخر سال جاری فورتنایت را روی آیفون‌های اتحادیه اروپا راه‌اندازی کند.


منبع: https://www.eurogamer.net/eu-takes-aim-at-apple-google-meta-non-compliance?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *