اتحادیه اروپا قصد دارد به کاربران Spotify اجازه دهد تا به سایر گزینه های پرداخت در آیفون دسترسی داشته باشند

اپل ممکن است به زودی در نبرد ضد انحصار اتحادیه اروپا با اسپاتیفای که از سازنده آیفون شکایت کرده بود با شکست مواجه شود. بیش از چهار سال پیش.

اتحادیه اروپا قصد دارد به کاربران Spotify اجازه دهد تا به سایر گزینه های پرداخت در آیفون دسترسی داشته باشند
قانونگذاران اتحادیه اروپا قصد دارند اپل را مجبور کنند تا به سرویس های موسیقی رقیب مانند Spotify اجازه دهد تا کاربران را به روش های پرداختی غیر از سیستم خرید درون برنامه ای اپ استور در برنامه های خود هدایت کند، در غیر این صورت با جریمه ای تا ۱۰ درصد از فروش سالانه خود مواجه خواهد شد. به بلومبرگ. در این گزارش آمده است که این تصمیم قرار است در اوایل سال ۲۰۲۴ اعلام شود.

اپل در حال حاضر از اطلاع رسانی برنامه‌ها به کاربران در مورد روشی غیر از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپ استور در برنامه‌هایشان جلوگیری می‌کند، اگرچه به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا از طریق ایمیل به مشتریان اطلاع دهند. اگر و زمانی که دستور اتحادیه اروپا اجرایی شود، اپل باید این قانون به اصطلاح “ضد فرمان” را کنار بگذارد. مشخص نیست که آیا Spotify مجاز خواهد بود که پرداخت‌ها را مستقیماً در برنامه خود بپذیرد یا صرفاً سایر روش‌های پرداخت را تبلیغ کند.

اسپاتیفای تمایلی به اشتراک سرویس پخش موسیقی خود با قیمت معمول ۱۰٫۹۹ دلار در ماه در برنامه آیفون خود نداشته است، زیرا به دلیل کمیسیون ۱۵ تا ۳۰ درصدی اپل برای خریدهای درون برنامه ای، کمتر دریافت می کند. Spotify استدلال کرده است که عدم اطلاع کاربران آیفون از سایر گزینه های پرداخت، ضد رقابت است.

اگر اپل به این گزارش پاسخ دهد، این داستان را به روز خواهیم کرد.

برچسب ها: اپ استور، Spotify


منبع: https://www.macrumors.com/2023/12/13/eu-plans-to-end-apple-anti-steering-rule/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *