اتحادیه اروپا می گوید اپل مجبور نیست iMessage را با سایر سرویس های پیام رسانی کار کند

حباب‌های آبی در حال حاضر از نفوذ افراد در امان هستند. در پی تحقیقات، مقامات اتحادیه اروپا که – همراه با مایکروسافت ، و Microsoft Advertising – در بازارهای مربوطه خود به اندازه کافی موقعیت مسلط ندارند که تحت قانون بازارهای دیجیتال تحت مقررات سختگیرانه تر قرار گیرند. اگر iMessage تحت قوانین DMA قرار می گرفت، اپل باید آن را با سایر سرویس های پیام رسانی قابل همکاری کند.

سه محصولات و iMessage آستانه های کمی برای تنظیم تحت DMA را برآورده می کنند. اپل و مایکروسافت به راحتی قانون را پاک می کنند در حالی که چهار سرویس پلتفرم مورد بحث، هر کدام حداقل ۴۵ میلیون کاربر فعال ماهانه در اتحادیه اروپا و شمال ۱۰۰۰۰ کاربر تجاری فعال سالانه در این بلوک دارند.

با این حال، شرکت ها استدلال کردند که iMessage، Bing و همکاران واجد شرایط خدمات دروازه بان نیستند. در مورد اپل، این شرکت ادعا کرد که iMessage “مقیاس کوچک نسبت به سایر سرویس های پیام رسانی” و سایر عوامل به این معنی است که باید از قوانین DMA فرار کند. با وجود گوگل و اپراتورهای تلفن همراه برای تعیین iMessage به عنوان یک سرویس دروازه بان، بلوک در نهایت با اپل طرف شد. با این حال، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که “در صورت بروز هرگونه تغییر اساسی، به نظارت بر تحولات بازار در رابطه با این خدمات ادامه خواهد داد.”

در حالی که اتحادیه اروپا iMessage را مجبور نمی‌کند تا با سایر سرویس‌های پیام‌رسان به خوبی بازی کند، اپل درها را به روی قابلیت همکاری باز کرده است. شرکت دارد برای حمایت از از امسال، به این معنی که پیام‌رسانی بین iMessage و Android باید امن‌تر و دارای ویژگی‌های غنی‌تر باشد. با این حال، متون RCS به جای رنگ آبی پیام‌های iMessage، همچنان در حباب‌های سبز باقی خواهند ماند.

در همین حال، اپل و مایکروسافت قبل از اجرای قوانینی که در ۷ مارس به اجرا در می‌آیند، کاملاً از چنگال DMA اجتناب نکرده‌اند. برخی از محصولات دیگر آنها مشمول قانون هستند، از جمله Windows و LinkedIn در سمت مایکروسافت و iOS، اپ استور و سافاری در مورد اپل متا، گوگل، آمازون و تیک تاک، ByteDance والدین نیز نیاز دارند . نکته قابل توجه این است که اتحادیه اروپا پیام رسان متا و واتس اپ را به عنوان خدمات دروازه بان تعیین کرده است، به این معنی که آنها باید .

اپل اخیرا نحوه انجام این کار را توضیح داده است ، از جمله گزینه های پرداخت شخص ثالث، اگرچه رقبا از اجرای قوانین DMA توسط شرکت خواسته اند. تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز برای افزودن «هزینه‌های ناخواسته جدید برای دانلودها و مالیات‌های جدید اپل برای پرداخت‌هایی که پردازش نمی‌کنند».

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apple-wont-have-to-make-imessage-work-with-other-messaging-services-eu-says-153458681.html?src=rss منتشر شده است.


منبع: https://www.engadget.com/apple-wont-have-to-make-imessage-work-with-other-messaging-services-eu-says-153458681.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *