اتحادیه اروپا می گوید پلتفرم های پخش موسیقی باید به هنرمندان پول بیشتری بپردازند

پارلمان اروپا است مقرراتی برای تضمین پرداخت منصفانه خدمات پخش به هنرمندان. این پیشنهاد همچنین خواستار شفافیت بیشتر در مورد نحوه ایجاد پیشنهادات توسط الگوریتم‌ها برای اینکه کدام هنرمندان برای پخش جریانی هستند و کدام آهنگ‌ها بیشترین تبلیغ را دریافت می‌کنند، است.

تغییرات پیشنهادی به گونه ای طراحی می شود که هنرمندان کوچکتر به طور عادلانه غرامت دریافت کنند. در حال حاضر، نرخ‌های حق‌الامتیاز به‌گونه‌ای تنظیم شده است که هنرمندان را وادار می‌کند در ازای نمایش محتوای خود، دستمزد کمتری برای توزیع محتوای خود بپذیرند. مانند Spotify و . اعضای پارلمان اروپا (پارلمان اروپا) در درجه اول به دنبال معرفی چارچوب های قانونی جدید برای کمک به حمایت از هنرمندان هستند.

نمایندگان پارلمان اروپا معتقدند که روش فعلی توزیع حق امتیاز ناعادلانه است. الگوریتم‌های کنونی هنگام ارائه پیشنهادها از برچسب‌ها و هنرمندان اصلی حمایت می‌کنند، و این کار را برای ژانرهای کمتر محبوب و متنوع دشوارتر می‌کند. «تنوع فرهنگی و اطمینان از اعتبار و پرداخت عادلانه نویسندگان همیشه اولویت ما بوده است؛ به همین دلیل است که ما از قوانینی درخواست می‌کنیم که الگوریتم‌ها و ابزارهای توصیه‌ای که توسط سرویس‌های پخش موسیقی استفاده می‌شوند و همچنین در استفاده آنها از ابزارهای هوش مصنوعی شفاف هستند و اروپایی‌ها را به کار می‌گیرند. نویسندگان در مرکز، “گزارشگر .

بعنوان بخشی از برای تغییر، نمایندگان پارلمان اروپا می خواهند مقررات بیشتری در مورد استفاده از هوش مصنوعی وجود داشته باشد. اجرای واقعی چارچوب قانونی توسط تنظیم کننده های اتحادیه اروپا ممکن است مدتی طول بکشد تا به نتیجه برسد. به همین ترتیب، موضوع منصفانه پرداخت در برنامه های پخش جریانی و حتی شروع به بررسی اثرات الگوریتم ها بر عادات گوش دادن شد. بر کسی پوشیده نیست که بیش از نیمی از پلتفرم های استریم را تشکیل می دهند . حدود ۶۷ درصد از درآمد صنعت موسیقی در مقیاس جهانی.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/eu-says-music-streaming-platforms-must-pay-artists-more-151515204.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/eu-says-music-streaming-platforms-must-pay-artists-more-151515204.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *