اثر دومینوی حذف شده توسط نیویورک تایمز به حدود ۲۰۰۰ کلون وردل رسید

نیویورک تایمز اخطاریه حذف Reactle، شبیه سازی Wordle را صادر کرده است که به این معنی است که در حال حاضر حدود ۱۹۰۰ نسخه دیگر از بازی حذف شده اند.

Reactle یک پروژه منبع باز بود که توسط فردی به نام Chase Wackerfuss ایجاد شد که حاوی دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه ایجاد اسپین‌آف‌های Wordle، مانند تغییرات در زبان‌های مختلف یا پاسخ‌های موضوعی بود. پس از اطلاعیه حذف DMCA از NYT، مخزن کد دیگر در Github در دسترس نیست.

من می‌نویسم تا یک اخطار اصلاح‌شده DMCA در مورد یک مخزن متخلف (و صدها مخزن فورک شده) که توسط Github میزبانی شده است ارسال کنم که به کاربران آموزش می‌دهد چگونه حق چاپ نیویورک تایمز (“The Times”) را در بازی بسیار محبوب Wordle آن نقض کنند. و کپی‌های قطعی از آن ایجاد کنید.» در این اطلاعیه آمده است ۴۰۴ رسانه.

پخش خبر: آیا بازی Pokémon Legends: ZA عنوانی برای عرضه سوییچ ۲ خواهد بود؟در یوتیوب تماشا کنید

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «متاسفانه صدها نفر از این دستورالعمل‌ها پیروی کرده و بازی‌های ناقض Wordle را منتشر کرده‌اند که تایمز ماه گذشته را صرف حذف آنها کرده است. بازی را از بین ببرید و یک بازی کلمات یکسان ایجاد کنید.”

این اخطار می‌افزاید که Github باید هر پروژه‌ای را که Reactle را فورک کرده‌اند، حذف کند، و بیان می‌کند که این پروژه‌ها همچنین حق نسخه‌برداری NYT را نقض می‌کنند و “به وضوح بد نیت” ساخته شده‌اند. نگاهی به آرشیو از Github Reactle در صفحه، پروژه ۱۹۰۰ بار فورک شده است، به این معنی که به همه ۱۹۰۰ پروژه اخطار حذف DMCA نیز داده خواهد شد. برخی از این موارد عبارتند از Colordle که از شما می خواهد کد رنگ هگزادسیمال پس زمینه سایت را حدس بزنید و Squirdle که دانش پوکمون را آزمایش می کند.

NYT از زمانی که بازی اصلی را در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد، کلون های Wordle را سرکوب کرد. مدت کوتاهی پس از خرید بازی، آن را خریداری کرد. بایگانی Wordle را ببندید، سایتی که میزبان پازل های قدیمی تر برای بازی مردم بود. سال گذشته، این شرکت اولین بازی جدیدی به نام Connections را معرفی کرد که مقایسه‌ای با نمایش مسابقه طولانی مدت بی‌بی‌سی داشت. فقط اتصال توسط مجری ویکتوریا کورن میچل. این NYT پاسخ داداتصالات را “بی نظیر” و “دست ساز” می نامند.


منبع: https://www.eurogamer.net/new-york-times-takedown-domino-effect-hits-nearly-2000-wordle-clones?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *