اخراج های فنی: اخراج های دسته جمعی در آمازون ادامه دارد، غول فناوری ۵ درصد از کارکنان واحد Buy with Prime را اخراج می کند.

بر اساس گزارش رویترز، غول تجارت الکترونیک آمازون پس از اخراج صدها کارمند تنها چند روز پس از سال ۲۰۲۴، تعداد بیشتری از نیروی کار خود را از بخش Buy with Prime اخراج کرد.

Buy with Prime که در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد، خدمات تکمیل و تحویل را به خرده فروشان غیر آمازون از طریق شبکه تدارکات گسترده آمازون ارائه می دهد.

علیرغم اخراج‌ها، آمازون تاکید کرد که خرید با پرایم با سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه در این واحد همچنان یک تمرکز کلیدی است. این شرکت تعداد دقیق کارکنانی که تحت تاثیر این اقدام قرار گرفته اند را اعلام نکرده است.

با این حال، به گفته منابع داخلی که به نقل از رویترز نقل می‌کند، بیش از ۳۰ کارمند واحد Buy with Prime تحت تأثیر این اخراج قرار گرفته‌اند. آمازون تصریح کرد که به طور فعال به کارکنان آسیب دیده در یافتن نقش های جایگزین در داخل و خارج از شرکت کمک می کند.

این کاهش پرسنل در پی اخراج اخیر آمازون در فعالیت‌های استودیویی و استودیویی، از جمله پلتفرم پخش زنده Twitch و واحد کتاب صوتی Audible، همانطور که توسط رسانه‌های مختلف گزارش شده است، رخ می‌دهد.

هفته گذشته گوگل که متعلق به آلفابت است نیز از اخراج صدها کارمند در تیم فروش تبلیغات خود خبر داد.

آمازون سابقه ای در کاهش مشاغل دارد و در سال گذشته ۲۷۰۰۰ کارمند را در دو مرحله اخراج کرده است. دور اول ۱۸۰۰۰ نقش حذف شد و به دنبال آن ۹۰۰۰ موقعیت کاهش یافت.

در سال ۲۰۲۴، این شرکت به کارآمدسازی نیروی کار خود، به‌ویژه در بخش‌هایی مانند Prime Video و MGM Studios، علاوه بر کاهش مشاغل در Twitch و Audible، ادامه داد.

پیشرفت‌های بیشتر نشان می‌دهد که توییچ در حال برنامه‌ریزی برای اخراج تقریباً ۳۵ درصد از کارکنان خود است که معادل حدود ۵۰۰ موقعیت است.

دن کلنسی، مدیر عامل شرکت اشاره کرد که این شرکت در حال ارزیابی مجدد اندازه خود در راستای مقیاس تجاری خود است. همزمان، آمازون اعلام کرده است که مشاغل Audible را کاهش می دهد که تقریباً ۵ درصد از نیروی کار خود را تحت تأثیر قرار می دهد.

باب کاریگان، مدیرعامل Audible در یادداشتی به کارمندان، موقعیت قوی شرکت را تصدیق کرد اما چشم انداز چالش برانگیز آن را برجسته کرد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/tech-layoffs-mass-firings-at-amazon-continue-tech-giant-terminates-5-of-staff-at-buy-with-prime-unit-13634412.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *