ارزش ۵۰۰ میلیون دلاری استارت آپ سلفی باربی، قدرت میم ها را آشکار می کند

ارزش ۵۰۰ میلیون دلاری استارت آپ سلفی باربی، قدرت میم ها را آشکار می کند

یک استارت‌آپ فرانسوی که به‌خاطر تولیدکننده سلفی باربی تحسین شده است، ۴۳ میلیون دلار با ارزش ۵۰۰ میلیون دلاری در ویترینی برای جادوی میم جمع‌آوری کرده است.

مستقر در پاریس اتاق عکس مبلغ چشمگیر را در دور سری B به رهبری Balderton Capital و French VC Aglaé Ventures. Y-Combinator همچنین به تزریق نقدی کمک کرد که مجموع بودجه Photoroom را به ۶۴ میلیون دلار می رساند.

این استارت آپ ادعا می کند که محبوب ترین در جهان را توسعه داده است هوش مصنوعی ویرایشگر عکس. طبق گفته Photoroom، از زمان راه اندازی در سال ۲۰۱۹، این برنامه بیش از ۱۵۰ میلیون بار دانلود شده است.

برخلاف اکثر استارت آپ های هوش مصنوعی، این شرکت مدل های خود را از ابتدا آموزش داده است. همچنین به تازگی رونمایی شده است یک مدل پایه جدید برای عکاسی محصول ساخته شده است.

بدون شک چیزهای قابل توجهی است، اما جادوی میم از منبع دیگری پدید آمده است: سلفی ساز باربی.

باربی و هوش مصنوعی یک فرمول برنده ایجاد می کنند

این ژنراتور که برای تبلیغ فیلم برنده اسکار راه اندازی شده است، عکس های نمایه را بر روی پوستر فیلم باربی قرار می دهد. کاربران همچنین می توانند یک عنوان سفارشی اضافه کنند.

برای ایجاد این برنامه، توزیع کننده باربی برادران وارنر ضربه زد API PhotoRoom. پیاده سازی این ابزار کمتر از یک ساعت طول کشید اما به سرعت باعث ایجاد یک میم ویروسی شد.

سلبریتی ها از ریحانا به پیتر پاسکال به طرفداران، برندها و اینفلوئنسرها در تولید سلفی باربی پیوست. ظرف چند ماه پس از انتشار، ژنراتور بیش از ۱۳ میلیون بار استفاده شده بود.

با این حال، Photoroom مشتاق بود بر این نکته تأکید کند که نقاط قوت استارتاپ فراتر از میم های باربی است. ماتیو روئیف، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، پتانسیل مدل پایه جدید را برجسته کرد.

او گفت: «مدل پایه گام بعدی در توانمندسازی کسب‌وکارها برای ایجاد عکس‌های محصول شگفت‌انگیز بدون نیاز به متخصص در مهندسی سریع یا عکاسی است. “مدل ما برای برتری در عکاسی محصول آموزش دیده است و می تواند به سرعت با نیازها و بازخورد کاربر سازگار شود.”

در مورد آن کیسه جدید پول نقد، Photoroom قصد دارد به صرف منابع مالی در ارتقای داده‌های فناوری، تیم و تصویر استارت‌آپ – و همچنین احتمالاً جادوی میم بیشتر.


منبع: https://thenextweb.com/news/barbie-selfie-generator-photoroom-funding

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *