خودروسازان چینی از تصمیم اپل برای لغو پروژه خودرو شوکه شدند

تصمیم اپل برای لغو پروژه خودروهای الکتریکی خود، خودروسازان جاه طلب جدید چینی مانند شیائومی را شگفت زده کرده است. پست صبحگاهی چین جنوبی گزارش ها.

خودروسازان چینی از تصمیم اپل برای لغو پروژه خودرو شوکه شدند
دیروز، بلومبرگ‘s مارک گورمن فاش کرد که اپل پس از یک دهه کار و میلیون ها دلار هزینه توسعه دارد برنامه های خود را لغو کرد برای آوردن یک خودروی الکتریکی به بازار، و به جای آن بسیاری از ۲۰۰۰ کارمندی که روی این پروژه کار می کنند به هوش مصنوعی مولد منتقل می کنند. این تصمیم برای برندهای جدید خودروهای برقی چینی متمرکز بر فناوری مانند شیائومی، لی اتو و اکسپنگ که خودروهای اپل آینده را یکی از رقبای اصلی خود می‌دانستند، غافلگیرکننده بود.

شیائومی یکی از بزرگترین شرکت های الکترونیکی چین است و بیشتر به خاطر خط تولید گوشی های هوشمند خود شناخته شده است. این شرکت در اواخر سال گذشته از اولین خودروی الکتریکی خود با نام SU7 رونمایی کرد و قرار است پس از آزمایش های بیشتر به فروش برسد. این پروژه به بیش از ۱٫۴ میلیارد دلار توسعه و بیش از ۳۴۰۰ مهندس نیاز داشت.

بنیانگذار و رئیس Lei Jun امروز در Weibo پست کرد که از خبر تصمیم اپل برای لغو EV خود “بسیار شوکه” شده است. او افزود که “عمقاً می داند که ساخت خودرو چقدر دشوار است”، اما شیائومی یک “انتخاب استراتژیک تزلزل ناپذیر” برای حرکت به سمت خودروهای برقی انجام داده است. He Xiaopeng، رئیس شرکت چینی Xpeng، سازنده خودروهای برقی، ابراز ناباوری مشابهی نسبت به اینکه اپل در حال کنار گذاشتن برنامه‌های خودروسازی خود است.

لی شیانگ، مدیر عامل شرکت سازنده خودروهای برقی مستقر در پکن، Li Auto، در Weibo اظهار داشت که تصمیم اپل برای تغییر تاکید از خودروهای برقی به هوش مصنوعی “کاملا درست است”. او افزود: «هوش مصنوعی به ورودی سطح بالایی برای همه دستگاه‌ها، خدمات، برنامه‌ها و تراکنش‌ها تبدیل خواهد شد که اپل باید در صدر قرار گیرد.»

برندهای چینی سهم به سرعت در حال رشدی از فروش جهانی خودروهای برقی را دارند. سال گذشته، BYD چین از تسلا پیشی گرفت و به عنوان برترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان پیشی گرفت.

جمع بندی های مرتبط: ماشین اپل
انجمن های مرتبط: اپل، شرکت و صنعت فناوری


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/28/chinese-shocked-at-apple-car-cancelation/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *