از ده روز دیگر، سوخت‌گیری فقط از طریق کارت‌ سوخت شخصی انجام خواهد شد

«جواد اوجی»، وزیر نفت، در حاشیه جلسه هیئت دولت، از اعمال محدودیت‌های بیشتر برای سوخت‌گیری خبر داد. به گفته او، از ده روز دیگر سوخت‌گیری فقط از طریق کارت‌ سوخت شخصی انجام خواهد شد؛ بنابراین مرحله جدیدی از جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌ها را در پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۳ شاهد خواهیم بود.

به گفته اوجی، قانون‌گذار وزارت نفت را مکلف کرده است که در سال ۱۴۰۳، ۹۵ درصد سوخت‌گیری از طریق کارت‌های سوخت انجام شود. بااین‌حال، وزارت نفت اجرای این تصمیم را به بعد از تعطیلات نوروز موکول کرده است. به گفته وزیر نفت، ممکن بود مردم در تعطیلات نوروز آمادگی لازم را نداشته باشند و کارت سوخت همراهشان نباشد. ازاین‌رو کارت سوخت جایگاه‌ها در این ایام در دسترس مردم قرار گرفتند.

سوخت‌گیری فقط از طریق کارت‌ سوخت شخصی؛ راهکار وزارت نفت برای مدیریت مصرف بنزین

مرحله جدید ایجاد محدودیت در سوخت‌گیری، واکنشی به ثبت رکوردهای سهمگین مصرف سوخت طی تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ است. میزان مصرف بنزین کشور در برخی روزهای تعطیلات نوروز به ۱۵۲ میلیون لیتر رسید، درحالی‌که ظرفیت تولید بنزین در کشور ۱۱۵ میلیون لیتر است. به گفته وزیر نفت، الزام به استفاده از کارت سوخت شخصی ارتباطی با افزایش قیمت بنزین ندارد. وزارت نفت تصمیم دارد از طریق مدیریت مصرف و روش‌های مدیریتی غیرقیمتی، فرایند عرضه و توزیع بنزین در کشور را تحت کنترل خود داشته باشد.

از ده روز دیگر، سوخت‌گیری فقط از طریق کارت‌ سوخت شخصی انجام خواهد شد

الزام به سوخت‌گیری فقط از طریق کارت‌ سوخت شخصی درحالی صورت می‌گیرد که طی ماه‌های گذشته، سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت کاهش یافته بود. همچنین سقف ذخیره بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت از ۹ ماه (۵۴۰ لیتر) به ۶ ماه (۳۶۰ لیتر) کاهش یافت. درواقع وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در تلاش هستند تا مالکان خودروها را به استفاده بیشتر از کارت سوخت شخصی ملزم کنند. از سوی دیگر، تلاش‌هایی برای کاهش مدت‌زمان صدور کارت سوخت از یک ماه به یک هفته درحال انجام است.


منبع: https://digiato.com/car-news/refueling-will-be-done-only-through-personal-fuel-card

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *