از سال ۲۰۰۴ تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده است

گزارش جدیدی که توسط شرکت Surfshark ارائه‌ شده است، نشان می‌دهد که نفوذ هکرها به حساب کاربران سراسر جهان، طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته پنج برابر شده است. طبق آمار ارائه‌شده، حساب‌هایی که هک شده‌اند، در مدت زمان مذکور از ۸۱ میلیون به ۴۳۵ میلیون حساب رسیده است.

طبق این گزارش، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ به‌طور میانگین هر دقیقه ۶۲۷ حساب هک شده، درحالی‌که در سه ماهه اول سال جاری، این رقم به ۳۳۵۳ حساب در هر دقیقه رسیده است. به بیان دیگر، حساب ۵ درصد از مردم دنیا هک شده است.

حساب کاربران کدام کشورها بیشتر هک شده است؟

از سال ۲۰۰۴ تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده است

ایالات‌متحده، چین و روسیه کشورهایی هستند که بیشترین نقض را در سال جاری میلادی تجربه کرده‌اند. Surfshark همچنین دریافت که از سال ۲۰۰۴، زمانی که نظارت بر این رویدادها را آغاز کرد، درمجموع بیش از ۱۷ میلیارد حساب در سراسر جهان نقض شده‌اند که تقریباً ۶٫۵ میلیارد از آن‌ها دارای آدرس ایمیل منحصر‌به‌فرد هستند.

از ۱۷ میلیارد حسابی که در دو دهه گذشته مورد حمله هکرها قرار گرفته، ۳۸ درصد دارای آدرس ایمیل منحصر‌به‌فرد بودند. Surfshark همچنین مدعی‌ شده که ۶۰٫۹ میلیارد نقطه‌داده توسط هکرها افشا شده است که حساب‌های آمریکایی و روسی برجسته‌ترین نمونه‌ها در این زمینه هستند.

همچنین ۳۰ درصد (معادل ۵٫۱ میلیارد) از حساب‌های هک‌شده در دوره مذکور متعلق به قاره اروپا هستند که البته این میزان شامل روسیه نیز می‌شود که نیمی از میزان کل را تشکیل می‌دهد. آمریکای شمالی با ۲۰ درصد و آسیا با ۱۵ درصد پس از آن قرار دارند. سایر مناطق جهان ۷ درصد از کل حساب‌های نقض‌شده را تشکیل می‌دهد و ۲۸ درصد دیگر «ناشناخته هستند.»

از سال ۲۰۰۴ تاکنون، ایالات‌متحده با ۳ میلیارد، بیشترین حساب هک‌شده را داشته است. روسیه با ۲٫۴ میلیارد و چین با ۱٫۱ میلیارد حساب هک‌شده در رتبه‌های بعدی قرار دارند. فرانسه با ۵۲۱٫۵ میلیون در رتبه چهارم و آلمان با ۴۸۶٫۷ میلیون در رتبه پنجم قرار دارد.

Surfshark یکی از مهم‌ترین دلایل هک‌شدن حساب‌ها را این موضوع می‌داند که مردم اغلب عادت دارند از یک ایمیل برای چندین حساب استفاده کنند، که با وجود این، یک ایمیل یا حساب واحد می‌تواند بیش از یک بار در زمان‌های مختلف مورد نفوذ هکرها قرار بگیرد.


منبع: https://digiato.com/security/billions-of-user-accounts-have-been-breached-since-2004

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *