استارتاپ فضایی قصد دارد “بینش های فراطیفی” را به دولت ایالات متحده ارسال کند

استارت‌آپ فنلاندی Kuva Space از طرح‌هایی برای ارائه داده‌های ابرطیفی به دولت ایالات متحده پرده برداری کرده است.

یک فناوری قدرتمند با کاربردهای متنوع، تصاویر فراطیفی طیف نور وسیع تری را نسبت به حسگرهای سنتی تجزیه و تحلیل می کند. در نتیجه، می‌تواند بینش‌های جدیدی در مورد اشیاء اسکن شده کشف کند.

در اینجا روی زمین، این تکنیک ها کشف شده است آثار هنری پنهان تحت نقاشی های پیکاسو و رنگ های تقویت شده در عکس های گوشی های هوشمند. در فضافرصت ها تقریبا بی پایان هستند.

با نماهایی از سراسر سیاره ما، حسگرها می توانند نشانه های طیفی تقریباً هر ماده روی زمین را بخوانند.

استارتاپ فضایی قصد دارد “بینش های فراطیفی” را به دولت ایالات متحده ارسال کند

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

در فضای کووا، تحلیل با پرتاب ماهواره های مجهز به دوربین های فراطیفی به مدار آغاز می شود. حسگرها از جایگاه خود در کیهان، سپس ترکیبات شیمیایی مواد طبیعی و مصنوعی را تجزیه و تحلیل می کنند.

پس از شناسایی اشیاء، سیستم شرایط آنها و هرگونه تغییر در آنها را ارزیابی می کند.

همچنین می توان آن را در مدار برای موارد استفاده خاص تنظیم کرد. به عنوان مثال، بخش کشاورزی می تواند حسگرها را برای نظارت بر محصولات بهینه کند. وزارتخانه های دفاع می توانند از داده ها برای نظارت استفاده کنند. سایت های صنعتی می توانند تصاویر را برای تشخیص نشت مواد شیمیایی به کار گیرند. در اکوسیستم های دریایی، این فناوری می تواند گونه های آبزی، کیفیت آب و کشتی های ماهیگیری غیرقانونی را ردیابی کند.

Kuva Space قصد دارد این برنامه ها را وارد جریان اصلی کند.

Jarkko Antila، مدیرعامل Kuva Space، به TNW گفت: «هدف ما این است که خدمات خود را برای طیف گسترده‌ای از صنایع و کشورها برای مبارزه مؤثرتر با تأثیرات تغییرات آب و هوا در دسترس‌تر کنیم.»

باز کردن دسترسی به فضا

دوربین های فراطیفی و سخت افزارهای پشتیبان آن ها معمولاً محموله های سنگینی هستند. برای فرستادن آنها به فضا، معمولاً روی ماهواره‌های بزرگ پیاده‌سازی می‌شوند.

در فضای کووا، ماهواره های ابرطیفی به کمتر از ۳۰ کیلوگرم کاهش می یابد. این شرکت همچنین دارای اولین بار ابرطیفی در نانوماهواره است.

این سیستم با نام HelloWorld در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد. با وجود اندازه کوچک آن، Kuva Space گفت که محموله محموله داده های فراطیفی به اندازه ابزارهای علمی بزرگ دقیق هستند.

کووا اسپیس قصد دارد دو ماهواره ابرطیفی و خدمات اولیه آن را در سال ۲۰۲۴ پرتاب کند.

کووا اسپیس اکنون در حال توسعه یک صورت فلکی ریزماهواره است. عضو افتتاحیه آن، Hyperfield-1، قرار است در ژوئن ۲۰۲۴ راه اندازی شود. تا سال ۲۰۳۰، استارت آپ قصد دارد ۱۰۰ ماهواره در مدار داشته باشد.

پس از فعال شدن، صورت فلکی از طریق یک مدل مبتنی بر اشتراک، بینش هایی را به مشتریان ارائه می دهد.

به گفته آنتیلا، این رویکرد برای صنعت رصد زمین جدید است.

او گفت: «مدل رایج امروزی پرداخت به ازای استفاده است، به این معنی که مشتری تصاویری با مشخصات خاص درخواست می‌کند، زیرا ارائه‌دهندگان داده ماهواره‌های محدودی برای کار با آن‌ها دارند.

با ۱۰۰ ماهواره و تجزیه و تحلیل خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی، ما می‌توانیم خدمات نظارت مستمر و هشدار را مانند هیچ‌کس دیگری باز کنیم و اطلاعات را برای بهبود تصمیم‌گیری در دسترس‌تر کنیم.»

رویاهای آمریکایی

به عنوان بزرگترین بازار در ۸۵ میلیارد دلار صنعت تجزیه و تحلیل جغرافیایی، ایالات متحده یک هدف آشکار برای فضای کووا است. برای رسیدن به آن، استارتاپ یک شرکت تابعه جدید آمریکایی را راه اندازی کرده است که نام تخیلی دارد آمریکا فضایی بودن

آنتیلا معتقد است که آنها در زمان مناسب وارد کشور می شوند.

او گفت: «درست است که بازار ایالات متحده بزرگ و بسیار رقابتی است، اما واقعیت این است که در حال حاضر رقابت واقعی در بازار برای فراطیفی وجود ندارد.

کمی شبیه SAR است [synthetic aperture radar] در اوایل سال ۲۰۱۸ تعدادی از اپراتورهای ماهواره ای در مورد داشتن ماهواره صحبت می کنند، اما تعداد بسیار کمی از ماهواره های واقعی در دسترس هستند.

در بلندمدت، آنتیلا قصد دارد انواع دیگری از حسگرها را در ماهواره ها ادغام کند.

در نهایت، ما دوست داریم بلومبرگ بینش های سیاره ای باشیم.


منبع: https://thenextweb.com/news/kuva-space-startup-hyperspectral-data-us-government

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *