استراتژی آموزش و ترویج صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین ساخت‌وساز تغییر می‌کند

استراتژی آموزش و ترویج صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین ساخت‌وساز تغییر می‌کند

بی‌توجهی به صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین در ساخت‌وساز یک مساله جدی است که نیازمند بازنگری تلاش‌های انجام شده و تغییر استراتژی آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی است.

به گزارش ایسنا، علی اکبر حدادی هرندی، معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در اولین جلسه کارگروه آموزش و ترویج صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین ساخت‌وساز با اشاره با این مطلب، گفت: با استراتژی جدید امیدواریم افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های ساختمان از طریق ترویج صنعتی‌سازی و بهبود کیفیت و کاهش مصرف انرژی ساختمان از طریق توسعه فناوری‌های نوین محقق شود.

وی با اشاره به ابر پروژه نهضت مسکن ملی به عنوان مساله نخست وزارت راه و شهرسازی، افزود: آموزش و ترویج صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان می‌تواند به بهبود کارایی و بهره‌وری در ساخت‌وساز و استفاده از سیستم‌های هوشمند برای مدیریت بهینه انرژی‌ها و منابع ساختمان، کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات ساختمان، کاهش اثرات منفی بر محیط زیست و همچنین افزایش رقابت‌پذیری شرکت‌ها در خدمات بهتر و ارزان‌تر به مشتریان و افزایش فرصت‌های شغلی کمک کند.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر طراحی آموزش و تولید محتوا برای ذی‌نفعان مختلف مبتنی بر نیازها، اهداف و ویژگی‌های هر قشر، گفت: مردم به عنوان کاربران نهایی درک روشنی از صنعتی‌سازی و فناوری‌های ساخت ندارند و این مساله مقاومت در پذیرش و استفاده از آن را تشدید کرده است. بنابراین در کنار آگاهی‌بخشی و معرفی فناوری نوین به مردم، هدف نهایی مرکز تحقیقات کمک به تربیت نیروی ماهر، شایسته و دارای صلاحیت است که بتوانند با اجرای درست و کارآمد به گرایش مردم به استفاده از سیستم‌های جدید کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این نظام جدید کارگران و تکنسین‌های فنی مهارت‌ها و دانش لازم برای استفاده از فناوری‌های نوین مانند استفاده از سیستم‌های هوشمند، مواد ساختمانی پایدار و روش‌های ساخت پیشرفته را کسب خواهند کرد. مهندسان و معماران به آخرین دانش‌ها و روش‌های طراحی و مهندسی و استانداردهای صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین مسلط می‌شوند. سیاست‌گذاران و مدیران با دیدگاه‌های استراتژیک و تجارب موفق از پیاده‌سازی فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان آشنا می‌شوند و در نهایت، آموزش‌های تولیدکنندگان، به شکل تخصصی و عملی و بر اساس ویژگی‌های فنی و عملکرد محصولات فناوری‌های نوین ساختمانی به گونه‌ای تنظیم می‌شود تا آنها بتوانند فناوری‌های خود را بهینه‌سازی کرده و بازارهای جدید را کشف کنند.

به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، هرندی در پایان با اشاره به نگاه اکوسیستمی و مشارکت اجزای زنجیره تامین صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین، افزود: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان مرجعیت علمی صنعت ساخت‌وساز کشور به دنبال ارتقای مشارکت مؤثر انجمن‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های پیشرو برای تبادل دانش، انتقال تجربیات و تولید محتوای آموزشی فاخر است تا از طریق برگزاری کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و همچنین بهره‌برداری از پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی به ارتقای سطح دانش و مهارت ذی‌نفعان و شهروندان کمک کند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402112518147/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AC-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *