iOS 18 به‌طور بالقوه «بزرگ‌ترین» به‌روزرسانی نرم‌افزاری در تاریخ آیفون

اپل برنامه های بزرگی برای iOS 18 دارد بلومبرگمارک گورمن.

iOS 18 به‌طور بالقوه «بزرگ‌ترین» به‌روزرسانی نرم‌افزاری در تاریخ آیفون
در بخش پرسش و پاسخ او فقط برای مشترکین روشن کردن خبرنامه امروز، گورمن گفت که iOS 18 این پتانسیل را دارد که “بزرگترین” به روز رسانی نرم افزاری در تاریخ آیفون باشد.

او نوشت: «به من گفته می شود که سیستم عامل جدید در شرکت به عنوان یکی از بزرگترین به روز رسانی های iOS – اگر نگوییم بزرگترین – در تاریخ شرکت دیده می شود.

گورمن گفت که قصد دارد جزئیات بیشتری در مورد ویژگی‌های iOS 18 و تغییراتی که در آینده برنامه‌ریزی شده‌اند به اشتراک بگذارد، اما ما قبلاً در مورد دو ویژگی جدید که احتمالاً در به‌روزرسانی گنجانده شده‌اند، می‌دانیم، همانطور که در زیر توضیح داده شده است.

iOS 18 در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد و اولین نسخه بتا برای توسعه دهندگان در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل WWDC در ماه ژوئن منتشر خواهد شد.

پشتیبانی RCS


در نوامبر ۲۰۲۳، اپل اعلام کرد که این کار را انجام خواهد داد پشتیبانی از استاندارد پیام رسانی بین پلتفرمی RCS در برنامه Messages در آیفون که «بعداً» در سال ۲۰۲۴ شروع می شود، بنابراین احتمالاً یک ویژگی iOS 18 بر اساس آن بازه زمانی خواهد بود.

پشتیبانی از RCS باید منجر به بهبودهای زیر در تجربه پیام‌رسانی پیش‌فرض بین iPhone و دستگاه‌های Android شود:

  • عکس و فیلم با وضوح بالاتر
  • پیام های صوتی
  • نشانگرهای تایپ
  • رسیدها را بخوانید
  • پیام رسانی وای فای بین آیفون و دستگاه های اندرویدی
  • چت‌های گروهی بهبودیافته، از جمله امکان ترک مکالمه‌ای که شامل کاربران اندروید می‌شود برای کاربران آیفون
  • رمزگذاری بهبود یافته در مقایسه با پیامک

این ویژگی‌های مدرن در حال حاضر برای مکالمات آیفون به آیفون با حباب‌های آبی، از طریق iMessage در دسترس هستند و بسیاری از ویژگی‌ها در برنامه‌های پیام‌رسان شخص ثالث، مانند واتس‌اپ و تلگرام نیز در دسترس هستند. پشتیبانی از RCS در آیفون، ویژگی‌ها را به حباب‌های سبز در برنامه پیام‌ها گسترش می‌دهد.

سیری هوشمندتر


لذیذ انتظار دارد iOS 18 دارای فناوری هوش مصنوعی مولد است که “باید نحوه عملکرد Siri و اپلیکیشن Messages را بهبود بخشد که سوالات و جملات را به صورت خودکار تکمیل کند.” او گفت که اپل همچنین ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی را برای سایر برنامه‌ها در سراسر پلتفرم‌های خود از جمله Apple Music، Pages، Keynote و Xcode بررسی کرده است.

اطلاعات گزارش داد که اپل در نظر دارد مدل های زبان بزرگ را در سیری بگنجانید به کاربران اجازه می دهد کارهای پیچیده را خودکار کنند، ویژگی که شامل یکپارچگی عمیق تر با برنامه Shortcuts است. در این گزارش آمده است که انتظار می‌رود این ویژگی در به‌روزرسانی نرم‌افزار آیفون در سال ۲۰۲۴ منتشر شود که احتمالاً iOS 18 خواهد بود.

در سال ۲۰۲۲ زمانی که OpenAI ChatGPT، یک ربات چت که می‌تواند به سؤالات و سایر درخواست‌ها پاسخ دهد، منتشر کرد، محبوبیت هوش مصنوعی مولد افزایش یافت. گوگل و مایکروسافت سال گذشته چت ربات های مشابهی را منتشر کردند، زیرا شرکت های بیشتری وارد فضا می شوند. چت ربات ها بر روی مدل های زبان بزرگ آموزش داده شده اند و به آنها اجازه می دهد مانند یک انسان پاسخ دهند.

جمع بندی های مرتبط: iOS 18
برچسب ها: مارک گورمن


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/28/ios-18-big-expectations/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *