اسپانیا استارتاپ ورلد کوین اسکن کره چشم سام آلتمن را به دلیل نگرانی از حفظ حریم خصوصی متوقف کرد

رگولاتورهای اسپانیایی به Worldcoin دستور داده اند تا عملیات خود را به دلیل ترس از اینکه فناوری اسکن کره چشم این شرکت ممکن است به حریم خصوصی کاربران نفوذ کند، متوقف کند.

Worldcoin – که توسط سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد – از گوی ها برای اسکن چشم افراد در ازای دریافت شناسه دیجیتال و تعدادی استفاده می کند. ارز رمزنگاری شده.

طبق دستوری که دیروز توسط ناظر حریم خصوصی اسپانیا صادر شد، Worldcoin باید جمع آوری و پردازش داده های شخصی در این کشور را متوقف کند. همچنین باید پردازش هرگونه داده ای را که قبلاً در آنجا جمع آوری کرده است متوقف کند.

این آژانس در یک بیانیه شکایات مختلفی علیه این شرکت دریافت کرده است که از جمع آوری اطلاعات شخصی افراد زیر سن قانونی تا اجازه ندادن افراد به پس گرفتن رضایت خود را شامل می شود.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

مقام اسپانیایی از اختیارات «رویه فوریت» مندرج در GDPR اتحادیه اروپا برای دستور توقف موقت پردازش داده استفاده می‌کند – به این معنی که مدت زمان آن حداکثر سه ماه است.

Jannick Preiwisch، افسر حفاظت از داده ها در Worldcoin، گفت: “AEPD قوانین اتحادیه اروپا را با اقدامات خود که امروز محدود به اسپانیا است و نه اتحادیه اروپا گسترده تر، دور می زند و ادعاهای نادرست و گمراه کننده در مورد فناوری ما را در سطح جهانی منتشر می کند.” فایننشال تایمز.

او افزود: «تلاش‌های ما برای تعامل با AEPD و ارائه دیدی دقیق از Worldcoin و World ID ماه‌هاست که بی‌پاسخ مانده است».

در حالی که این اولین باری است که یک کشور اروپایی علیه Worldcoin حرکت می کند، این شرکت سهم خود را از بحث و جدل داشته است.

سال گذشته، کنیا سفارش داده شده این پروژه تا زمانی که مقررات سخت گیرانه تری وضع شود تعطیل می شود. در همین حال، Worldcoin در حال حاضر در بریتانیا، فرانسه و آلمان تحت بررسی است.

آلتمن و یکی از بنیانگذارانش الکس بلانیا Worldcoin را راه اندازی کردند تا به کاربران یک «شناسه جهانی» ارائه دهند. این هویت دیجیتال، بر اساس اسکن عنبیه انسان، در نظر گرفته شده است که به عنوان یک “اثبات شخصیت” در منظره دیجیتالی مملو از کلاهبرداری، ربات ها و حتی کلاهبرداران هوش مصنوعی عمل کند.

با وجود برچسب “گذرنامه دیجیتال”، ID جهانی برای فاش کردن یا تأیید هویت کاربر در نظر گرفته نشده است. این فقط کاربر را به عنوان “یک شخص منحصر به فرد و واقعی” معرفی می کند تا یک ربات.

با این حال، کارشناسان حفظ حریم خصوصی هستند نگران درباره مجموعه داده‌های بیومتریک Worldcoin و اینکه چگونه پروژه دقیقاً آن داده‌ها را حفظ و محافظت می‌کند.

ورلد کوین در حال حاضر در ۲۹ مکان در اسپانیا فعالیت می کند و تا به حال گزارش شده است از زمان ورود به بازار در جولای ۲۰۲۳، ۴ میلیون کاربر در ۱۲۰ کشور ثبت کرده است.


منبع: https://thenextweb.com/news/spain-sam-altman-eyeball-scanning-worldcoin-ban-privacy-concerns

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *