اسپانیا نزدیک به ۵۰۰ میلیون یورو Booking را به دلیل حذف شرکت های کوچکتر جریمه می کند

شرکت مادر Booking.com مستقر در آمستردام با جریمه‌ای بی‌سابقه از سوی ناظر ضدانحصار اسپانیا مواجه می‌شود، زیرا اروپا تلاش‌های خود برای سرکوب را افزایش می‌دهد. فن آوری غول ها و ایجاد اتاق تنفس برای شرکت های کوچکتر.

پس از کاوشگری که در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد، اسپانیا کمیسیون ملی بازارها و رقابت (CNMC) Booking Holdings را به خاطر اقدامات ضدرقابتی مجرم شناخته است. غول مسافرتی آنلاین روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد.

تخلفات ادعا شده شامل ممانعت از پیشنهاد گروه های هتل های محلی از ارائه معاملات ارزان تر از قیمت هایی است که در سایت booking.com ارائه می دهند.

رزرو با جریمه موقت ۴۸۶ میلیون یورویی روبرو می شود که بزرگترین جریمه ای است که CNMC تا به حال صادر کرده است.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

افراد آشنا به این موضوع گفتند که Booking این اتهامات را رد کرده و استدلال می کند که اجازه دادن به قیمت های بالاتر در پلت فرم خود نسبت به سایر وب سایت ها می تواند به مصرف کننده آسیب برساند. فایننشال تایمز.

گلن فوگل، مدیرعامل بوکینگ هلدینگ، گفت: «ما نمی‌توانیم بیشتر با این پیش‌نویس تصمیم و جریمه‌های خودسرانه بزرگی که آنها پیشنهاد کرده‌اند، که کاملاً نامتناسب با رفتار ادعا شده است، مخالف باشیم.

تنظیم کننده های اسپانیا تصمیم خود را در ماه های آینده نهایی خواهند کرد. اگر خوب بچسبد، فوگل گفت که شرکت برای آن تجدید نظر خواهد کرد. او اضافه که فرآیند تجدید نظر ممکن است چندین سال طول بکشد و Booking.com باید برخی از شیوه های تجاری در اسپانیا را تغییر دهد.

این خبر تنها چند روز پس از آن منتشر می شود اتحادیه اروپا اعلام کرد که قرار است اپل را جریمه کند ۵۰۰ میلیون یورو به اتهام حذف رقبا برای کسب و کار پخش موسیقی خود.

غالب شرکت‌های فناوری فعال در اتحادیه اروپا، از جمله Booking، در حال حاضر مجبور هستند نشان دهند که چگونه از قوانین پیروی می‌کنند قوانین جدید برجسته با هدف تضمین رقابت عادلانه در بازار واحد بلوک.

شرکت‌های کوچک‌تر و سایر کسب‌وکارهای فناوری مدت‌هاست که از محدودیت‌های غیرمنصفانه‌ای توسط شیوه‌های تجاری این غول‌های فناوری شکایت دارند. قانون بازارهای دیجیتال، که شرکت ها باید از آن پیروی کنند، در تاریخ ۷ مارس ارائه می شود. به نظر می رسد زمین بازی را مساوی کند.


منبع: https://thenextweb.com/news/spain-booking-fine-antitrust-competition-eu-dma

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *