نمایشگرهای ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی OLED iPad Pro ساخته شده توسط تامین کنندگان مختلف

اپل برای نمایشگرهای ۱۱ و ۱۳ اینچی آینده به تامین کنندگان مختلف صفحه نمایش OLED متکی است. آیپد پرو مدل هایی که سامسونگ به طور انحصاری پنل های ۱۱ اینچی تولید می کند و ال جی پنل های ۱۳ اینچی را تولید می کند.

نمایشگرهای ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی OLED iPad Pro ساخته شده توسط تامین کنندگان مختلف
مطابق با الکسامسونگ موقعیت خود را به عنوان تنها تامین کننده مقدار اولیه نمایشگرهای OLED برای مدل ۱۱ اینچی یا اولین دسته ای که برای عرضه نسل بعدی آیپد پرو به تولید انبوه می رسد، تثبیت کرده است.

ال‌جی در ابتدا قرار بود تولید پنل OLED 11 اینچی را نیز آغاز کند، اما با توجه به اوضاع، این دو شرکت پنل در حال حاضر تنها یک نوع صفحه نمایش OLED تولید می‌کنند. تولید اولیه در هر دو تامین کننده ماه گذشته آغاز شده است.

صاحبان صنعت معتقدند که تقسیم کار به دلیل تغییرات در چشم انداز تقاضای اپل است OLED iPad Pro مدل‌ها و همچنین ظرفیت تولید و بازدهی ناپایدار دو تامین‌کننده، که هر دو هنوز با نیاز اپل برای فناوری‌های جدید پنل سازگار هستند. شایعه شده است که اپل به دنبال آن است کیفیت تصویر “بی نظیر”.و همچنین طرحی که ضخامت و وزن آن را کاهش می دهدآی پدنمایش دادن.

بر اساس گزارش کره‌ای، بسته به نوسانات در بازده تولید و تغییرات احتمالی در پیش‌بینی تقاضای اپل برای مدل‌های جدید OLED iPad Pro، وضعیت ممکن است پس از تولید مقدار اولیه تغییر کند. طبق گزارش‌ها، پیش‌بینی محموله‌های اپل برای سال به ۸ میلیون دستگاه کاهش یافته است که از ۱۰ میلیون دستگاه پیش‌بینی شده برای سال ۲۰۲۴ در سال گذشته کاهش یافته است.

نمایشگرهای OLED برای اولین بار در سری آیپد هستند. اپل از فناوری OLED برای این کار استفاده کرده است آیفون و اپل واچ، اما صفحه نمایش های OLED بزرگتر گران تر هستند. در مقایسه با LED یا mini-LED، OLED سیاهی عمیق تر و رنگ های زنده تر را به ارمغان می آورد. مدل‌های OLED iPad Pro می‌توانند باشند بسیار نازک تر به لطف فناوری نمایشگر جدید، نسبت به نسخه های LED فعلی. به عنوان مثال، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی بزرگتر، می تواند بیش از ۱ میلی متر نازک تر باشد.

در کنار نمایشگرهای جدید، انتظار می‌رود مدل‌های آی‌پد پرو از آخرین تراشه M3 اپل که سال گذشته در مدل‌های جدید مک‌بوک پرو معرفی شد، بهره‌مند شوند. M3 بر اساس فناوری ۳ نانومتری ساخته شده است و باید نسبت به آن پیشرفت گرافیکی قابل توجهی داشته باشد M2 تراشه ای که در حال حاضر در iPad Pro استفاده می شود.

انتظار می رود که نمایشگرهای جدید برای مدل های آیپد پرو عرضه شوند به محض مارس ۲۰۲۴. برای هر چیز دیگری که برای مدل های OLED iPad Pro انتظار داریم، ما را بررسی کنید راهنمای اختصاصی.

جمع بندی های مرتبط: آیپد پرو
برچسب ها: الک
انجمن های مرتبط: آی پد


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/23/apple-has-two-suppliers-for-oled-ipad-pro/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *