افزایش امنیت سایت

افزایش امنیت سایت

افزایش امنیت سایت >امروزه امنیت سایت‌ها یکی از مسائل مهم و اساسی به شمار می‌رود. تمامی سایت‌ها در معرض خطر هک شدن و دیگر مشکلات هستند. برای جذب مخاطب بیشتر سایت‌ها نیاز است تا کاربران از بابت امنیت سایت خیالشان آسوده باشد . در ادامه این مطلب راهکارهایی را به شما برای بالا بردن امنیت سایت شما معرفی خواهیم نمود. در اداممه با ما همراه باشید.

انواع حملات سایت‌ها

هر روزه راه‌های جدیدی برای حمله به سایت‌ها طراحی می‌شود. به همین دلیل باید افزایش امینت سایت به صورت مداوم به روزرسانی شود. از معروف‌ترین حملات می توان به بروت فورس، فیشینگ، بدافزارها و باج‌افزارها، دیداس و مرد میانی اشاره نمود. حملات بروت فورس به فهمیدن رمز به وسیله استفاده از ترکیب‌های مختلف می‌گویند . ( آموزش خرید هاست ) معمولا این کار با بدافزارها انجام می‌شود. بسته به فرد هک شده میزان خرابی از مقداری جزئی تا بسته شدن سایت متفاوت است. حملات فیشینگ با ساختن صفحه‌ای جعلی کاربر را فریب داده و اطلاعات وی را خواهد دزدید. تعداد سایت‌هایی که روزانه توسط بدافزارها هک می‌شوند بسیار زیاد است. به نرم‌افزاری که برای آسیب زدن ساخته می‌شود، بدافزار می‌گویند .( ارزان ترین خرید هاست ) علاوه بر خود سایت، این نوع هک کردن به بازدیدکنندگان نیز آسیب می‌رساند. اگر توسط باج افزارها هک شدید، بهتر است از پرداخت باج به آن‌ها خودداری کنید. باج افزارها با هک کردن سایت مبلغی پول را برای برگداندن آن دریافت می‌کنند. اما هیچ تضمینی برای پس دادن آن وجود ندارد. حملات دیداس با اعمال ترافیک فیک، پهنای باند را به طور موقت اشغال کرده تا کاربر توانایی استفاده از سایت را نداشته باشد. حملات مردمیانی به هک کردن از طریق قرار گرفتن در مجراب ارتباط ۲ سیستم می‌گویند.

افزایش امنیت سایت

راه‌های بالا بردن امینت سایت

به عنوان کاربردی‌ترین راه می‌توان به به‌روزرسانی دائمی سایت اشاره کرد. تمامی آپدیت‌ها شامل وردپرس و پلاگین‌ها را انجام دهید. با به‌روزسانی امکان هک شدن کاهش می‌یابد . خرید هاست یکی از راه‌ها سپردن کارهای امنیتی سایت به پلاگین‌ها است. این روش به صورت خودکار انجام می‌شود. پلاگین‌ها در دوصورت پولی و رایگان ارائه می‌شوند. در میان پلاگین‌های رایگان می‌توان به  WordFence، BulletProof Security، iThemes Security، Security Sucuri اشاره نمود.

استفاده از پروتکل HTTPS باعث رمزگذاری شدن ارتباطات می‌شود. برای مقابله با حملات میانی استفاده از دو مورد HTTPS و گواهی SSL راه‌گشا است. در هنگام رمز گذاری برای اطلاعات خود از گذر واژه‌های سخت و طولانی استفاده کنید. این کار باعث طولانی شدن زمان هک و در نهایت با شکست مواجه شدن آن می‌شود. برای رمزهای خود از ترکیبا حروف، اعداد و سمبل‌ها استفاده کرده تا امکان هک نمودن شما از بین برود. برای هر حسابی رمزی جداگانه گذاشته، تا درصورت هک شدن یک حساب، به دیگر حساب‌هایتان مشکلی وارد نشود. با قوی کردن رمز خود، راه را برای حملات بروت فورس از بین می‌برید. علاوه بر رمز، نام کاربری‌ای یونیک و مختص به خود بگذارید. این کار باعث ناتوانی هکر در شکستن کد می‌باشد.

راه‌هایی کاربردی برای جلوگیری از هک شدن سایت

تمامی اپلیکیشن‌ها توانایی هک شدن را دارند. اگر دیتابیسی بدون استفاده دارید، آن را پاکسازی کنید. پاک کردن داده‌های اضافی را به علت هک نشدن سریعا پاک نمایید. اسکن کردن آسیب‌ها و خطرات را شناسایی کرده و آن راحل می‌کند. برای این اسکن کردن برنامه‌های بسیار زیادی طراحی شده است. نسخه پولی این برنامه‌ها عملکرد بهتری دارد. از WAF استفاده کنید. این راه باعث شده تا اطلاعات ابتدا به از دیواری عبور کرده و درصورت نداشتن مشکل به سایت منتقل شوند. این راه برای جلوگیری از اسپم و بدافزارها موثر است. استفاده از هاستینگ‌هایی که معتبر و مناسب است، باعث شده تا امنیت از سوی ارائه‌دهنده نیز تامین شود.

 استفاده از SFTP به علت رمزی بودن تمامی اطلاعات دارای امنیت بسیار بالایی است. دایرکتوری wp-admin دسترسی تمامی افراد را در سایت محدود کنید. احراز هویت ادمین باعث افزایش امنیت می‌شود. با کنترل کردن و حدود کردن مجوزهای فایلی، امکان دسترسی و سوءاستفاده از فایل‌ها و اطلاعات را از بین ببرید. از قالب و افزونه۲های نال شده استفاده نکنید. کدهای آلوده از این طریق به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را یا افشا نموده یا در میان فایل‌های شما پنهان شوند.

با تغییر دادن پیشوند جول وردپرس از wp- به مدل‌هایی دیگر امکان هک نمودن سایت خود را به مقدار بسیار خوبی کاهش می‌دهید . هاست به منظور جلوگیری از استفاده به جهت هک کردن دستگاه، ویرایشگر کد داخل را در سایت خاموش کنید.

افزایش امنیت سایت

سخن پایانی

 ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با انواع خطرات هکرها و شیوه‌های آن‌ها به صورت خلاصه آشنا کنیم. در کنار این مطالب سعی داشتیم تا با معرفی راه‌هایی کاربردی روش‌های افزایش و بالا بردن امنیت را به شما یاد دهیم. فراموش نکنید که شیوه‌های هک به صورت روزانه آپدیت می‌شوند. این راه‌ها امکان هک هرگونه دستگاهی را خواهند داشت. به همین منظور در صورت هک شدن سایت خود به فکر راه اندازی مجدد آن باشید. در هنگام تامین امنیت سایت خود به یاد داشته باشید، پیشگیری بهتر از درمان است، پس از راه‌هایی که دارای هزینه بوده، صرف نظر نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *