نکاتی که باید برای انتخاب و خرید دامنه بدانیم

نکاتی که باید برای انتخاب و خرید دامنه بدانیم

نکاتی که باید برای انتخاب و خرید دامنه بدانیم > آیا به دنبال دامنه‌ای خوب و کاربردی می‌گردید ؟ آیا از ویژگی‌های یک دامنه خوب اطلاعات کافی ندارید؟ در ادامه همراه ما باشید تا این نکات و دیگر ویژگی‌های یک دامنه خوب را به شما معرفی کنیم . اولین قدم در انتخاب دامنه یا همان آدرس سایت پیدا کردن هدف سایت است.

نکاتی که باید برای انتخاب و خرید

تعریف دامنه

برای تاسیس سایتی در اینترنت نیاز به انتخاب نام برای آن دارید. این نام همان دامنه است. برای مشغالی که کار خود را به صورت آنلاین در وب سایت افتتاح کرده یا قصد توسعه آن را دارند، پیشنهاد انتخاب نامی زیبا و منحصر به فرد را می‌کنیم. با انتخاب نام درست و زیبا مشتریان به سهولت سایت را پیدا کرده و در به خاطر سپردن آن دچار مشکل نمی‌شوند.

اجزای دامنه

هر دامنه از سه بخش تشکیل می‌شود. ماهیت آدرس، نام و پسوند دامنه این دو بخش را تشکیل می‌دهد. هر قسمت با یک نقطه از هم جدا می‌شود. انتخاب www در آدرس سایت انتخابی و قابل حدف می‌باشد. نکته‌ای مهم در نام دامنه سرهم بودن آن است. پسوندهای زیادی برای سایت‌ها وجود داشته که از میان آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره نمود. به پسوندها

Ir مناسب سایت‌ها و اشخاص ایرانی، Co  مناسب برای شرکت‌ها، Info  مناسب سایت‌های اطلاع رسانی، Net مناسب سایت‌های فنی و سایت‌های فعال در بخش زیرساخت اینترنتی، Org مناسب سازمان‌های غیرتجاری و غیرانتفاعی، Biz مناسب سایت‌های تجارت الکترونیک و Me مناسب سایت‌ های شخصی و وبلاگ است.

معروف ترین و پرکاربردترین پسوند دامنه com می‌باشد. به همین علت انتخاب نامی کوتاه یا اسمی که به راحتی در ذهن کاربر بماند، کمی دشوار است. بسته به نوع کسب و کار و هدف از تاسیس سایت خود می‌توانید یکی از موارد را انتخاب کنید .

ویژگی‌های نام مناسب برای دامنه

در گام اول پیدا کردن نامی آسان و بدون مخفف کردن است. از پیچیده سازی یا گذاشتن نامی بلند برای سایت خود اکیدا بپرهیزید . ( هاست )اگر نام دامنه طولانی باشید، امکان اشتباه کردن کاربران هنگام جستجو افزایش می‌یابد. تا حد امکان از اعداد و خط تیره در نام انتخابی خود استافده ننمایید. در هنگام انتخاب نام برای سایت خود، از معرف‌های شغل خود استافده کنید. این کار باعث شده تا در هنگام سرچ افراد درباره‌ی حرفه شما سایت شما یکی از موارد نشان داده شده باشد. قبل ا نهایی کردن نام برای دامنه از چندین نفر از اطرافیان نظرشان را بپرسید . ( خرید هاست ) اینکه آن‌ها تا چه اندازه می‌توانند نام سایت را به خاطر بسپارند نکته‌ای مهم است. هر چه نام استفاده شده واضح و ملموس‌تر باشد، مشتری و کاربر آن را راحت‌تر به خاطر خواهند سپرد.

نکاتی که باید برای انتخاب و خرید

آزاد بودن نام دامنه، نکته‌ای مهم و اساسی

گام بعد از انتخاب نام برای دامنه، مورد استفاده نبودن نام مورد نظر توسط شرکت‌های دیگر یا  اشخاص حقوقی است. در صورت ثبت شدن نام انتخاب شده‌تان می‌توانید . در صورت تحت قاونو کپی رایت بودن نام انتخاب شده در آینده با مشکلات قانونی مواجه خواهید شد. و علاوه بر از دردسرساز بودن متحمل خسارت‌های مالی نیز می‌شوید.

استفاده از شرکت‌های معتبر برای خرید دامنه

انجام این کار باعث شده تا تمامی روندهای سخت و اساسی توسط شرکت انجام شود. یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید دارا بودن پنل مدیریتی دامنه است و چک کنید که نام به اسم شما به ثبت رسیده باشد. بعضی از شرکت‌ها با کلاه برداری قیمتی پایین‌تر از قیمت معمول را ارائه داده، اما به طور تمام و کمال مالکیت سایت را واگذار نمی‌کنند. ( خرید هاست ) به یاد داشته تا بلافاصله پس از خرید کردن نام و ثبت نهایی انتقال دامنه برای شما انجام شود. پس گوش انداختن به بهانه‌هایی چون تمدید، تغییر و حتی انتقال دامنه بعدا برای شما دردساز خواهد شد .

شرایط پایه و مهمی که هر شرکت باید برای خرید داشته باشد شامل مواردی چون تجربه و تسلط آن مجموعه در انجام مکاتبات با ثبت کننده‌‌های بین‌المللی، عدم دخل و تصرف در مالکیت دامنه، انتقال دامنه بدون دریافت هزینه انتقال، امکان انجام تغییرات مالکیت، تغییر و ثبت NS اختصاصی با استفاده از پنل مدیریت دامین و دسترسی ۲۴ساعته جهت تمدید و ثبت دامنه را دارا باشد. قیمت پسوند .COM از دیگر پسوندها بیشتر است. این تفاوت به دلیل ارزش گذاری بیشتر گوگل برای این پسوند است. در رده‌های بعدی دو پسوند net. و org از لحاظ قیمتی قرار دارند.

سخن پایانی در این قاله سعی داشتیم تا شما را با راه‌های انتخاب دامنه و  مزایای آن اشاره کنیم. به یاد داشته باشید در هنگام سپردن کارهای خود به شرکت‌ها حتما از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید ( خرید هاست ) . برای استفاده طولانی مدت از سایت خود ، پسوند .COM را به کار بگیرید. این دامنه از اعتبار بیشتری برخوردار است. پسوندهای  com. و net. و org بلافاصله بعد از خرید قابل فعال سازی می‌باشد. در انتخاب دامنه خود نهایت دقت را به کار بگیرید. یکی از دلایل آن استفاده طولانی مدت از سایت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *