افشاگران ادعا می کنند که نسخه بعدی ایکس باکس مایکروسافت ممکن است به دلیل تاخیر در امضای قرارداد با AMD از سونی عقب بماند.

عرضه کنسول بعدی مایکروسافت ممکن است به دلیل تأخیر در امضای قرارداد با شریک فناوری AMD از سونی عقب بماند.

طبق گفته پادکست Moore’s Law is Dead، که اوایل این هفته اظهار داشت که مایکروسافت “به طور جدی، ظاهراً با اینتل و حتی NVIDIA برای کنسول نسل بعدی خود خرید می کند.”


افشاگران ادعا می کنند که نسخه بعدی ایکس باکس مایکروسافت ممکن است به دلیل تاخیر در امضای قرارداد با AMD از سونی عقب بماند.پیشنهاد اینتل برای نسل بعدی XBOX، Arrow Lake TOPS Leak، RDNA 4، Zen 5، AMD 8700G | ژانویه به پایان می رسد


پیشنهاد اینتل برای نسل بعدی XBOX، Arrow Lake TOPS Leak، RDNA 4، Zen 5، AMD 8700G | ژانویه به پایان می رسد

آنها گفتند: “از یک ماه پیش، هیچ قرارداد نسل بعدی با AMD با مایکروسافت امضا نشده بود.”

در همین حال، برای قرار دادن چیزها در چارچوب، […] چندین قرارداد پس از PS5 بین سونی و AMD امضا شده است، به این معنی که کنسول دستی پلی استیشن – چه عرضه شود چه نباشد – در سطح بالایی در حال توسعه است. پلی استیشن ۶ در حال حاضر در حال توسعه عمیق است و اگر سونی از قبل دو قرارداد با AMD داشته باشد و مایکروسافت هنوز یکی را امضا نکرده باشد، واقعاً عجیب است.

قانون مور مرده است ادامه می‌دهد که مایکروسافت اغلب قبل از امضای قرارداد با AMD به امید واسطه‌گری یک معامله ارزان‌تر، «خرید می‌کند». با این حال، تصور می‌شود که مایکروسافت در حال «کشیدن» است [its] فوت” تایید می کند که آیا معامله ای قرار است با AMD انجام شود یا خیر.

جالب اینجاست که اینتل این علاقه را «فوق العاده جدی» می‌گرفت و طبق گزارش‌ها در نظر داشت «سیلیکون را حداقل با قیمت، اگر نه حتی کمی کمتر از هزینه» ارائه دهد.

مهم‌تر از همه، تصور می‌شود که تاخیر مایکروسافت در انتخاب شریک سیلیکونی ممکن است آن را پشت سر شریک قدیمی خود یعنی سونی قرار داده باشد.

افشاگر در ادامه تایید می کند که “در چند هفته گذشته” مایکروسافت “شباح سازی AMD را متوقف کرد” و تنها اکنون مایکروسافت “طراحی را با AMD آغاز کرده است”. این بدان معناست که مایکروسافت “خیلی از سونی عقب تر است” و در حالی که آنها فکر می کنند مایکروسافت قطعا می تواند به سونی برسد، سیستم نسل بعدی آن “ممکن است کمی دیرتر از آنچه مردم انتظار دارند، و ممکن است کمی عجله داشته باشد” (با تشکر، wccftech).

ما برای اظهار نظر با مایکروسافت تماس گرفته‌ایم و پس از شنیدن پاسخ به‌روزرسانی خواهیم شد.

در اوایل این هفته، پس از تصمیم مایکروسافت برای اخراج ۱۹۰۰ کارمند، Jez Corden از Windows Central گفت. مایکروسافت بخش‌هایی را که برای عرضه بازی‌های ایکس‌باکس به خرده‌فروشی فیزیکی اختصاص داده شده بودند، تعطیل کرد..

اگرچه لزوماً پایان بازی های جعبه ای ایکس باکس نیست – کوردن گفت که مایکروسافت می تواند تولید بازی های فیزیکی را برون سپاری کند و ممکن است تیم ها را در بخش های مختلف ادغام کند – اخباری که این شرکت کارمندانی را که روی نسخه های بازی های فیزیکی کار می کنند را کاهش داده است. مایکروسافت به طور تصادفی فاش کرد که برای آینده کنسولی فقط دیجیتالی برنامه ریزی کرده است در اوایل امسال و همانطور که تام در آن زمان برای ما اشاره کرد، تنها هفته گذشته، مایکروسافت گفت که یکی از بازی های کلیدی خود برای امسال – هل بلید ۲ – یک راه اندازی فقط دیجیتالی خواهد بود.


منبع: https://www.eurogamer.net/microsofts-next-xbox-release-may-lag-behind-sony-due-to-a-delay-signing-contracts-with-amd-leaker-claims?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *