ال جی یک ربات دو پا با هوش مصنوعی ساخته است که می تواند حیوانات خانگی شما را برای شما تماشا کند

ال جی شروع به فروش یک کامپکت می کند ربات دوپا که می تواند آزادانه در اطراف خانه شما بچرخد. این ربات مجهز به هوش مصنوعی، که برای اولین بار در CES 2024 در لاس وگاس، طیف وسیعی از قابلیت‌ها را دارد – از اطلاع دادن به شما مبنی بر روشن گذاشتن AC در حین دوری تا تماشای حیوان خانگی خود در حین کار. مانند وسایل کمکی ثابت خانه هوشمند، مثل الکسا یا هوم پاد اپلربات ال جی همچنین می تواند آب و هوا را به شما بگوید و به شما یادآوری کند که داروهای خود را به موقع مصرف کنید.

این ربات توسط پلتفرم Robotics RB5 کوالکام، که شامل ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار است که برنامه هوش مصنوعی ربات را اجرا می کند. برخی از این موارد عبارتند از توانایی آن در تشخیص چهره ها و صداها، پردازش احساسات اطرافیان و شرکت در گفتگو. ال‌جی می‌گوید این ربات می‌تواند درب منزل به شما خوشامد بگوید، احساسات شما را تجزیه و تحلیل کند و موسیقی پخش کند تا خلق و خوی خوب شما را تقویت کند یا شما را آرام کند. به لطف مفاصل پاهای مفصلی که دارد، حتی می تواند با تغییر حالت خود، “احساس” کند. اگرچه این یک ویژگی بامزه است، اما ممکن است هیچ کاربردی عملی به جز قابل دسترس کردن آن نداشته باشد.

این ربات همچنین مجهز به یک دوربین در صورت، یک بلندگو و حسگرهای مختلف در سراسر آن است که به آن توانایی حرکت، صحبت و گوش دادن را می دهد. همچنین می تواند کیفیت و دمای هوای داخل خانه را اندازه گیری کند، با این حال، مشخص نیست که آیا واقعا می تواند به یک سیستم خانه هوشمند متصل شود و ترموستات شما را کنترل کند. ال جی هنوز در این مورد واکنشی نشان نداده و گفته است که قیمت این ربات متعاقبا اعلام خواهد شد.

از آنجایی که ربات می‌تواند آزادانه حرکت کند، می‌توانید آن را طوری برنامه‌ریزی کنید که از حیوانات خانگی خود مراقبت کند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرعادی، اعلان‌های تلفن هوشمندتان را ارسال کند. با استفاده از ابزارهای نظارتی یکسان، ربات می تواند به عنوان یک “گارد امنیتی” موبایل عمل کند و در صورت وجود حرکت در خانه در زمانی که شما دور هستید، اعلان هایی را برای شما ارسال کند. یا به احتمال زیاد، فقط به شما اطلاع دهید که چراغ های آشپزخانه را روشن گذاشته اید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/lg-developed-a-two-legged-ai-powered-robot-that-can-watch-your-pets-for-you-192034931.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/lg-developed-a-two-legged-ai-powered-robot-that-can-watch-your-pets-for-you-192034931.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *