انتخاب “پیوند تاریخچه” در فیس بوک و اینستاگرام به معنای موافقت با (بیشتر) هدف گذاری تبلیغات است

اگر در فیس‌بوک یا اینستاگرام فعال هستید، ممکن است متوجه تنظیماتی به نام «تاریخچه پیوند» شده باشید. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا تمام لینک هایی را که از طریق مرورگرهای درون برنامه ای فیس بوک و اینستاگرام بازدید می کنند، پیگیری کنند.

به گفته متا، این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که اطمینان حاصل کنند که “هرگز” پیوندی را از دست نمی دهند. یک اعلان درون برنامه ای درباره این ویژگی می گوید: “به راحتی به پیوندهای اخیری که بازدید کرده اید با فعالیت مرور فیس بوک خود که اکنون در یک مکان ذخیره شده است، برگردید.”

اما، همانطور که Gizmodo نشان میدهداین ویژگی همچنین به متا یک راه راحت برای بهبود تبلیغات هدفمند خود می دهد که این امر را دارد پس از سرکوب اپل در زمینه ردیابی اپلیکیشن ها. به خاطر داشته باشید که وقتی سابقه پیوند روشن است، ممکن است از اطلاعات سابقه پیوند از مرورگر موبایل فیس بوک برای بهبود تبلیغات شما در فناوری های متا استفاده کنیم. .

اینستاگرام دارای ویژگی مشابهی است که لینک هایی را که کاربران از طریق مرورگر برنامه بازدید می کنند، نگه می دارد. اگرچه به نظر می رسد بسیاری از کاربران در حال کشف تنظیمات هستند، سخنگوی متا تأیید کرد که این ویژگی ها تابستان گذشته شروع به کار کردند.

اگرچه تاریخچه پیوند به طور پیش‌فرض فعال نیست، اما بسیاری از افراد ممکن است بدون فکر کردن زیاد آن را انتخاب کنند، به ویژه به این دلیل که شرکت آن را به عنوان راهی برای جلوگیری از «از دست دادن» لینک‌ها به بازار عرضه می‌کند. این باعث نگرانی برخی از حامیان حریم خصوصی شد که نگران هستند متا از روش‌های فزاینده‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد فعالیت آنلاین کاربران استفاده می‌کند.

با این حال، خبر خوب این است که به راحتی می‌توانید دوبار بررسی کنید که آیا سابقه پیوند را فعال کرده‌اید یا خیر، و در صورت فعال بودن، انصراف دهید.

کاربران باید پیوندی را از داخل برنامه باز کنند و روی آن ضربه بزنند منو برای باز کردن تنظیمات از مرورگر درون برنامه. سپس، به دنبال کلید “پیوند تاریخچه” بگردید. اگر روشن است، باید آن را خاموش کنید و سپس از طریق پاپ آپ تأیید کنید که می‌خواهید غیرفعال شود.

انتخاب “پیوند تاریخچه” در فیس بوک و اینستاگرام به معنای موافقت با (بیشتر) هدف گذاری تبلیغات است
اسکرین شات از طریق فیس بوک

فرآیند تقریباً یکسان است: به تنظیمات مرورگر درون برنامه ای بروید، به دنبال “پیوند سابقه” باشید و انتخاب خود را تأیید کنید.

نکته قابل توجه، اگرچه هر دو برنامه بلافاصله تاریخچه پیوند شما را از برنامه های مربوطه خود حذف می کنند، متا می گوید که ممکن است تا ۹۰ روز “تکمیل فرآیند حذف” طول بکشد. این بدان معناست که فعالیت مرور قبلی شما می‌تواند تا چند هفته پس از غیرفعال کردن ردیابی پیوند همچنان در تبلیغات هدفمند شما نقش داشته باشد.

البته این شرکت هنوز دارد راه های دیگر فعالیت آنلاین شما، بنابراین انصراف از تاریخچه پیوند به تنهایی برای کنترل کامل داده های شما کافی نخواهد بود. با این حال، افراد متنفر از تبلیغات آگاه به حفظ حریم خصوصی که در اتحادیه اروپا زندگی می کنند، گزینه دیگری نیز دارند، اگرچه ممکن است جذابیت کمتری داشته باشد. متا اخیراً شروع به ارائه این امکان برای کاربران اتحادیه اروپا کرده است تا از تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام به طور کامل در ازای یک هزینه ماهانه.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/opting-into-link-history-on-facebook-and-instagram-means-agreeing-to-more-ad-targeting-003746719.html?src ظاهر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/opting-into-link-history-on-facebook-and-instagram-means-agreeing-to-more-ad-targeting-003746719.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *