اندروید ۱۵ احتمالاً با پنل کنترل صدای جدید از راه می‌رسد

گوگل در سال ۲۰۲۱ طراحی «متریال یو» را عرضه کرد و این سبک طراحی برای اولین‌بار با اندروید ۱۲ از راه رسید. از آن زمان تاکنون، گوگل تغییر طراحی عمده‌ای در سیستم‌عامل موبایل خود نداشته است، اما به‌نظر می‌رسد که این موضوع با انتشار اندروید ۱۵ تغییر می‌کند و در این سیستم‌عامل با طراحی جدیدی برای پنل کنترل صدا روبه‌رو خواهیم شد.

زمانی که صدای گوشی خود را زیاد یا کم کنید، یک نوار ظاهر می‌شود که با زدن گزینه سه‌نقطه، پنل کنترل صدا و ویبره در اختیارتان قرار می‌گیرد. درحال‌حاضر در اندروید خام این پنل با ۵ نوار روبه‌رو می‌شوید که شامل صدای فایل‌های چندرسانه‌ای، صدای تماس، صدای زنگ، نوتیفیکیشن و آلارم می‌شود. برای هرکدام از این موارد یک اسلایدر باریک در اختیارتان قرار می‌گیرد و البته به یک گزینه برای تنظیمات کلی هم دسترسی پیدا می‌کنید.

اندروید ۱۵ احتمالاً با پنل کنترل صدای جدید از راه می‌رسد
پنل کنترل صدا در اندروید ۱۴

طراحی جدید پنل کنترل صدا در اندروید ۱۵

مدت‌هاست با طراحی قدیمی در بخش پنل کنترل صدا روبه‌رو هستیم و شاید بالاخره با اندروید ۱۵، طراحی آن تغییر کند. در دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۵‌ می‌توان به‌صورت دستی طراحی جدید را فعال کرد.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، اگرچه طراحی جدید پنل کنترل صدا همچنان شامل نوارهای افقی می‌شود، اما نوارها ضخامت بیشتری دارند و با طراحی بیضی‌شکل روبه‌رو هستیم. با لمس هر نوار می‌توانید سریعاً صدای آن را قطع کنید.

پنل کنترل صدا در دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۵

علاوه بر طراحی جدید، می‌توانید هر نوار را جدا کنید و این کار با انتخاب گزینه روبه‌روی هر نوار انجام می‌شود. درصورتی‌که یک فایل چندرسانه‌ای درحال پخش باشد، اسلایدر مربوط به آن به‌صورت جداگانه باز می‌شود.

برخلاف نسخه‌های قبلی، در بالای این پنل با عبارت «Sound & Vibration» روبه‌رو نیستیم و به‌جای آن یک نوار قرار گرفته است که با توجه به وضعیت، نوشته درون آن تغییر می‌کند. گوگل چندین انیمیشن جدید هم به این پنل اضافه کرده است.

درنهایت باید گفت با وجود اینکه طراحی جدید در دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۵ وجود دارد، اما شاید به نسخه نهایی راه پیدا نکند و گوگل آن را برای اندروید ۱۶ درنظر بگیرد.


منبع: https://digiato.com/app/android-15-dp2-volume-panel-change

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *